• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981
    Hazel Grace skrev 2016-09-14 17:46:28 följande:
    Det fick vi som råd på bb också men det är ju stört omöjligt! Spiller ut allt så som bebis fäktar och bökar. Funkar inte alls här. Han fick ligga på övervakning ett dygn pga att han inte fick i sig ordentligt där.

Nmg, du får nog sätta ner foten och säga ifrån snart. Det är ju inte okej att alla är så på. Vänligt men bestämt vill du inte ta emot besök och vill landa själva.
    Kan du testa med en sån medicinspruta kanske? Då blir det ju lite mer kontrollerat oavsett hur mycket sprallande bebis håller på med :)
  • Nmg

Jo men det börjar om liksom, när

Man tror man är klar med besöken så ska farmor eller mormor osv träffas igen för nu har de inte träffat bebisen på nån dag. Gaaah!!! Hur ofta hälsar era föräldrar/ svärföräldrar på?

Har varit så kaosigt i 2 dagar nu bebis är såå gnällig/skrikig. Enda gången han inte skriker är när han äter sen det skrik, om

Vi inte går ut med vagnen och han somnar. Var till BB och de sa att han kanske är mer hungrig?

Hazel Grace skrev 2016-09-14 17:46:28 följande:

Det fick vi som råd på bb också men det är ju stört omöjligt! Spiller ut allt så som bebis fäktar och bökar. Funkar inte alls här. Han fick ligga på övervakning ett dygn pga att han inte fick i sig ordentligt där.

Nmg, du får nog sätta ner foten och säga ifrån snart. Det är ju inte okej att alla är så på. Vänligt men bestämt vill du inte ta emot besök och vill landa själva.

• Hazel Grace
    Kela1981 skrev 2016-09-14 21:18:43 följande:

Kan du testa med en sån medicinspruta kanske? Då blir det ju lite mer kontrollerat oavsett hur mycket sprallande bebis håller på med :)

Ja det hade nog funkat. Har ingen hemma dock. Kanske ska införskaffa det ifall det skulle bli igen. Om sex timmar får jag amma igen. Stackaren har skrikit och somnat av ren utmattning nu. Får se hur länge han sover.
    Nmg skrev 2016-09-14 23:30:18 följande:

Jo men det börjar om liksom, när

Man tror man är klar med besöken så ska farmor eller mormor osv träffas igen för nu har de inte träffat bebisen på nån dag. Gaaah!!! Hur ofta hälsar era föräldrar/ svärföräldrar på?

Har varit så kaosigt i 2 dagar nu bebis är såå gnällig/skrikig. Enda gången han inte skriker är när han äter sen det skrik, om

Vi inte går ut med vagnen och han somnar. Var till BB och de sa att han kanske är mer hungrig?

Dom får faktiskt rätta sig efter dig. Har dom träffat bebis redan så får dom ge sig tycker jag. Hyfs kan jag tycka.

Mina föräldrar bor två timmar bort och mamma kom och hälsade på över dagen en gång. Svärföräldrarna bor fem minuter bort och har träffat honom fler gånger men bara när vi kommit dit. Så mamma är den enda som kommit hit faktiskt. Pappa träffade bebis en snabbis på ett släktkalas som vi var på förra helgen.
  • moen

Ni som inte ammar och tycker det är jobbigt när bebis känner mjölklukten, det finns "medicin" att ta för att stoppa mjölkproduktionen :) om man inte har nåt emot piller!

• moen

Någon mer som har ont i fötterna? Hade sån fruktansvärd smärta i fötterna när jag va gravid. Va helt säker på att det va för att dom va vätskefyllda då jag också hade problem med händerna (karpaltunnelsyndrom). Nu har det nästan gått 2 månader och jag har fortfarande så sjukt ont! Vissa dagar klarar jag inte ens av att stå på fötterna. Har fortfarande ont i fingrarna i samband med att fötterna smärtar. Är ju inte svullen längre.. Googlat (farligt!!!) och är nu så sjukt rädd för att jag fått reumatism :S måste till läkare men tänkte jag skulle fråga min BM nästa vecka då de är ett graviditetsbesvär..

• Nmg

Ja det var den jag trodde jag skulle gå på BB men de sa att de slutat med de pga biverkningar

moen skrev 2016-09-15 04:10:10 följande:

Ni som inte ammar och tycker det är jobbigt när bebis känner mjölklukten, det finns "medicin" att ta för att stoppa mjölkproduktionen :) om man inte har nåt emot piller!

• Nmg

Det kan inte vara hälsporre eller nåt?

moen skrev 2016-09-15 06:07:28 följande:

Någon mer som har ont i fötterna? Hade sån fruktansvärd smärta i fötterna när jag va gravid. Va helt säker på att det va för att dom va vätskefyllda då jag också hade problem med händerna (karpaltunnelsyndrom). Nu har det nästan gått 2 månader och jag har fortfarande så sjukt ont! Vissa dagar klarar jag inte ens av att stå på fötterna. Har fortfarande ont i fingrarna i samband med att fötterna smärtar. Är ju inte svullen längre.. Googlat (farligt!!!) och är nu så sjukt rädd för att jag fått reumatism :S måste till läkare men tänkte jag skulle fråga min BM nästa vecka då de är ett graviditetsbesvär..

• Nmg

Jag har tänkt att när jag känner mig bättre och ta mig ut längre stunder så ska Jag hälsa på folk hos dem /ses på stan så slipper de komma till mig

• moen

Nmg, jaha så dom har slutat med det?? Och det finns inget annat som kan hjälpa kvinnor med att stopps mjölken? :( man tycker att allt finns idag så blir alltid lika förvånad när det inte finns lösningar till allt haha x'D

Ja kanske kan vara hälsporre :O Men tycker jag tagit det väldigt lungt och har riktigt bra skor nu. Gick iofs runt i hårda badtofflor sista tiden under graviditeten för orkade inte med skor (riktigt snygg va jag...) och kanske där det blivit fel :S får ta kontakt med läkare då så får dom avgöra. Men av vad jag läste så gör man tydligen nästan inget åt det om det inte går att operera :S?! Kan ju inte gå runt såhär.. Är ju så att jag hoppar fram på tå för det gör så ont

• Mulan91
    Nmg skrev 2016-09-15 06:41:00 följande:

Jag har tänkt att när jag känner mig bättre och ta mig ut längre stunder så ska Jag hälsa på folk hos dem /ses på stan så slipper de komma till mig

Gör så men jag tycker faktiskt att du får sätta ner foten och vänligt säga nej till besök om du inte orkar eller vill! Du ska ju inte gå runt med ångest pga nåt som ska vara trevligt. Folket kmr säkert att ta ett nej bättre än du tror om du förklarar att du e trött och att bebisen har det lite jobbigt.
Svar på tråden BF Augusti 2016