• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Nja jag tycker inte den sitter såå bra faktiskt. Det korvar sig upp till så man kan inte ha tajta kläder På sig för då syns det att det är nåt knögligt.

Oj 4 v redan va galet fort det går

Kela1981 skrev 2016-09-13 13:34:52 följande:

Tycker du den sitter bra?

Tror jag är för kort för den sitter helt mysko på mig. Korvar sig liksom :/

Har använt den kanske två gånger men magen har dragit ihop sig hyfsat ändå.

Lillan blir fyra veckor på fredag och jag ser inte gravid ut längre, bara lite plufsig ha ha ha...

Lyckades undvika bristningar denna gången också så jag hoppas att magen kan återfå sin forna glans när jag väl får börja träna igen ;)

• Mulan91

Hade ni båda köpt bellybindern eller? Jag har en spandex grej från Lindex haha, fick på mig den idag äntligen xD ser bra ut faktiskt :)

• Hazel Grace

Jag gick upp 15 kg och dom gick jag ner igen på mindre än två veckor. Hade också sjukt mycket vatten i kroppen. Jag vet inte om det är skillnad när man gör kejsarsnitt men min mage försvann jättefort. Alltså liksom på en gång känns det som. Var ju svullen och så men jag såg inte gravid ut dagen efter. Har fortfarande en liten svullnad över snittet men annars ser jag ut som innan graviditeten.

• Nefermiw
    Hazel Grace skrev 2016-09-13 17:47:12 följande:

Jag gick upp 15 kg och dom gick jag ner igen på mindre än två veckor. Hade också sjukt mycket vatten i kroppen. Jag vet inte om det är skillnad när man gör kejsarsnitt men min mage försvann jättefort. Alltså liksom på en gång känns det som. Var ju svullen och så men jag såg inte gravid ut dagen efter. Har fortfarande en liten svullnad över snittet men annars ser jag ut som innan graviditeten.

Jag fick ett planerat kejsarsnitt och min mage hänger fortfarande ner över snittet och jag ser lite gravid ut. Men min mage var också gigantisk stor på slutet av graviditeten. Ser fram emot att få börja träna.
  • Hazel Grace
    Nefermiw skrev 2016-09-13 20:23:29 följande:

Jag fick ett planerat kejsarsnitt och min mage hänger fortfarande ner över snittet och jag ser lite gravid ut. Men min mage var också gigantisk stor på slutet av graviditeten. Ser fram emot att få börja träna.

Aha, då gör det ingen skillnad då. Jag var inte så värst stor egentligen så det gick kanske fort därför också.

Vad tränar du? Är det gymträning?
  • Nmg

Nu märker man att hormonerna håller på att flippa ur. Idag känner jag mig som världens sämsta mamma

Som valt bort amning. Mina bröst är gigantiskt stora av all mjölk och jag ger honom ersättning... Känner mig egoistisk. När han kommer till mig så blir han hysterisk för han känner väl att det finns mat där som han inte får, så fort pappa tar honom så blir han lugn. Känns ju inte kul alltså att inte kunna lugna honom. Men jag vill verkligen inte amma, mina bröstvårtor är fortfarande trasiga av dottern när jag försökte amma henne, de är "delade" och ens delen hänger lixom ner som en läpp, finns ingen chans att han kommer suga rätt. Funderade ett tag på om jag ska pumpa ut men jag vet att mjölken kommer börja sina när jagnibte ammar, så det kanske är onödigt att pumpa ur för npgra dagar bara. Nä usch idag har jag kännt mig ledsen och gråtfärdig

• Kela1981
    Nmg skrev 2016-09-13 22:20:22 följande:

Nu märker man att hormonerna håller på att flippa ur. Idag känner jag mig som världens sämsta mamma

Som valt bort amning. Mina bröst är gigantiskt stora av all mjölk och jag ger honom ersättning... Känner mig egoistisk. När han kommer till mig så blir han hysterisk för han känner väl att det finns mat där som han inte får, så fort pappa tar honom så blir han lugn. Känns ju inte kul alltså att inte kunna lugna honom. Men jag vill verkligen inte amma, mina bröstvårtor är fortfarande trasiga av dottern när jag försökte amma henne, de är "delade" och ens delen hänger lixom ner som en läpp, finns ingen chans att han kommer suga rätt. Funderade ett tag på om jag ska pumpa ut men jag vet att mjölken kommer börja sina när jagnibte ammar, så det kanske är onödigt att pumpa ur för npgra dagar bara. Nä usch idag har jag kännt mig ledsen och gråtfärdig

Skit i det där!
    Det blir folk av honom också ska du se och han lider ingen nöd av att få ersättning!
    Huvudsaken är att han får mat och att ni båda är nöjda o glada (utöver eventuella hormonsttacker)
    Min äldsta fick ersättning från början. Denna får mestadels ersättning för att amningen inte fungerar som den borde.
    Blev lite ledsen först för att jag inte kunde amma fullt ut eftersom jag så gärna ville men nu har jag släppt det och pressar inte amningen längre. Hon vill ha bröstet mindre och mindre också så då tvingar jag inte henne.
    Det blir bra ska du se <3
  • Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-09-13 17:19:34 följande:

Hade ni båda köpt bellybindern eller? Jag har en spandex grej från Lindex haha, fick på mig den idag äntligen xD ser bra ut faktiskt :)

Jag hade bellybindern! Tyckte till och med att den kändes lite för stor efter bara ett par dagar och då tog jag minsta storleken också.
    Tänkte prova en sån vanlig från Lindex också. Mest för att kunna ha nån tajtare tröja utan att känna mig obekväm :)
  • Nmg

Ja men det könns som att han inte vill vara hos mig, han skriker och jag får inte tyst på honom men så fort han går till pappa blir han lugn jag vet inte vad jag ska Göra han är ju bara 5 dagar borde han inte vilja vara med mig Mer?

Kela1981 skrev 2016-09-13 22:53:27 följande:

Skit i det där!

Det blir folk av honom också ska du se och han lider ingen nöd av att få ersättning!

Huvudsaken är att han får mat och att ni båda är nöjda o glada (utöver eventuella hormonsttacker)

Min äldsta fick ersättning från början. Denna får mestadels ersättning för att amningen inte fungerar som den borde.

Blev lite ledsen först för att jag inte kunde amma fullt ut eftersom jag så gärna ville men nu har jag släppt det och pressar inte amningen längre. Hon vill ha bröstet mindre och mindre också så då tvingar jag inte henne.

Det blir bra ska du se <3

• Mal Mal

Nmg
    Tror jag skrivit det här förut men skriver det igen eftersom jag haft samma "bekymmer" som dig. När min tvåa var 2-3 dgr gammal (även nu med trean) skrek han från 21-03. Vid 03 ringde jag förtvivlat till eftervården på BB. De sa åt mig och ge bebis till pappan, jag gjorde det och vi alla somnade strax därefter. Din bebis känner av din mjölk och blir förvirrad. Jag tyckte också det var jobbigt att jag inte kunde trösta men det kommer ge sig! Jag ammade men det hjälpte inte! Han tog inte bröstet mellan amningarna, bara bökade och skrek. Så det hade förmodligen inte hjälpt om du ammat, utan det är bara att härda ut. Kanske inget roligt tips men jag gav bebis till pappan..... Och det funkade ju!

Svar på tråden BF Augusti 2016