• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nefermiw
    Hazel Grace skrev 2016-09-13 21:47:52 följande:

Aha, då gör det ingen skillnad då. Jag var inte så värst stor egentligen så det gick kanske fort därför också.

Vad tränar du? Är det gymträning?

Jag sprang två till tre gångor veckan innan jag blev gravid och under graviditeten sprang jag en gång i veckan de första fem månader. Jag gjorde också lite yoga.

Just nu ser jag mest fram bara det att få träna magen. Det är först efter minst två månader efter kejsarsnitt att jag får börja med det. Löpning får man vänta med till minst 4 månader efter kejsarsnittet.

Jag tror att jag vill titta på om mamma-baby yoga är något för mig till oktober.
  • Kela1981

Jag ammade inte äldsta dottern alls och jag fick ingen medicin för att stoppa mjölken. Hörde inte ens att det fanns tillgängligt.

• Snuttispluttis

En kompis fick barn för 6 år sen och då tog hon nåt piller som stoppade mjölken. Synd att de har slutat med dem, men det kanske var jättehemska biverkningar :/

Våra familjer bor 4 resp. 6 timmar bort så de har varit här en gång vardera med övernattning på hotell. Kommer nog inte träffa svärisarna på ett halvår och mina föräldrar kommer nog igen runt jul.

Jag har ont i fötterna, men inte så ont som du beskriver Moen. Känns som att de fortfarande är svullna och de är ömma som om jag har gått typ en mil. Är öm i hand-och fingerleder också, men det är för att jag bär bebisen så mycket. Fick precis samma med min stora.

• moen
    Snuttispluttis skrev 2016-09-15 12:51:04 följande:

En kompis fick barn för 6 år sen och då tog hon nåt piller som stoppade mjölken. Synd att de har slutat med dem, men det kanske var jättehemska biverkningar :/

Våra familjer bor 4 resp. 6 timmar bort så de har varit här en gång vardera med övernattning på hotell. Kommer nog inte träffa svärisarna på ett halvår och mina föräldrar kommer nog igen runt jul.

Jag har ont i fötterna, men inte så ont som du beskriver Moen. Känns som att de fortfarande är svullna och de är ömma som om jag har gått typ en mil. Är öm i hand-och fingerleder också, men det är för att jag bär bebisen så mycket. Fick precis samma med min stora.

Ja men de påminner lite om mitt men känner mig inte svullen :/ tror inte att de är för att kah bär bebis för är exakt samma som jag hade som gravid.. Fast gör ondare i fötterna nu än vad det gjorde under graviditeten. Idag är det riktigt hemskt. Försökte gå 5 steg för att hämta mobiltelefonen som låg lite längre bort men gjorde så sjukt ont att jag fick lust att krypa!
  • Mal Mal
    moen skrev 2016-09-15 06:07:28 följande:

Någon mer som har ont i fötterna? Hade sån fruktansvärd smärta i fötterna när jag va gravid. Va helt säker på att det va för att dom va vätskefyllda då jag också hade problem med händerna (karpaltunnelsyndrom). Nu har det nästan gått 2 månader och jag har fortfarande så sjukt ont! Vissa dagar klarar jag inte ens av att stå på fötterna. Har fortfarande ont i fingrarna i samband med att fötterna smärtar. Är ju inte svullen längre.. Googlat (farligt!!!) och är nu så sjukt rädd för att jag fått reumatism :S måste till läkare men tänkte jag skulle fråga min BM nästa vecka då de är ett graviditetsbesvär..

Jag har jätteont i fötterna! Haft det med mina andra barn också.. Det gav sig först när barnen var runt 6 månader... Så jag lär bara få härda ut. Min man masserar ibland om kvällarna, UNDERBART!!
  • Zarizen

Jo men visst finns det piller man kan ta för att stanna av mjölkproduktionen. Men man brukar väl få dem runt förlossningen? Men man borde ju kunna ta dem senare oxå.

Här funkar amningen jättebra (vill absolut inte skryta). Det är så himla skönt. Har nästan lite problem med för mycket mat..det sprutar ur brösten när han äter (märks när han släpper tag) så jag måste ständigt gå med en handduk med mig..det kommer oftast upp en del mat oxå då han äter mkt. Sen måste jag alltid ha bh på mig med amningsinlägg, som jag byter flera ggr per dag då de blött igenom.. Så det är lite drygt. Klagar absolut inte på att jag har för mkt mjölk men vore skönt att kunna gå utan bh ibland och slippa va kladdig med bröstmjölk jämt överallt

• DigiC
    Zarizen skrev 2016-09-15 13:55:29 följande:

Jo men visst finns det piller man kan ta för att stanna av mjölkproduktionen. Men man brukar väl få dem runt förlossningen? Men man borde ju kunna ta dem senare oxå.

Här funkar amningen jättebra (vill absolut inte skryta). Det är så himla skönt. Har nästan lite problem med för mycket mat..det sprutar ur brösten när han äter (märks när han släpper tag) så jag måste ständigt gå med en handduk med mig..det kommer oftast upp en del mat oxå då han äter mkt. Sen måste jag alltid ha bh på mig med amningsinlägg, som jag byter flera ggr per dag då de blött igenom.. Så det är lite drygt. Klagar absolut inte på att jag har för mkt mjölk men vore skönt att kunna gå utan bh ibland och slippa va kladdig med bröstmjölk jämt överallt

Uh samma här! Mjölk och kräk överallt, haha!

Men det fungerade inte i början. Fick sår och blev så deppig! Var så orolig för att inte kunna amma, fast det hade gått som på räls med första barnet. Nu fungerar det fint i alla fall :)

Amning är ju mer än bara mat, det är närhet, värme, anknytning och är ju bra för mamman också då den minskar risken för bröst och ovarie-cancer i framtiden. och själva mjölken är så bra för barnet i framtiden också. Så jag värderar det så högt! Men tycker såklart det är bra att ersättning finns när det inte går eller behövs extra! :)
  • Zarizen
    DigiC skrev 2016-09-15 14:11:53 följande:

Uh samma här! Mjölk och kräk överallt, haha!

Men det fungerade inte i början. Fick sår och blev så deppig! Var så orolig för att inte kunna amma, fast det hade gått som på räls med första barnet. Nu fungerar det fint i alla fall :)

Amning är ju mer än bara mat, det är närhet, värme, anknytning och är ju bra för mamman också då den minskar risken för bröst och ovarie-cancer i framtiden. och själva mjölken är så bra för barnet i framtiden också. Så jag värderar det så högt! Men tycker såklart det är bra att ersättning finns när det inte går eller behövs extra! :)

Skönt att det kom igång och funkar så bra nu :)

Ja, precis. Det är så mkt mer än bara mat. Min pojke tar inte napp heller och han är rätt snuttig av sig så det han ökar ju mjölkproduktionen oxå när han eg bara vill snutta, det kommer ju mat då med liksom :) Min son som är född så mkt för tidigt oxå är jag så himla glad att amningens kom igång efter han hade sonden. Men jag satt mycket hud mot hud och hade honom ofta vid bröstet. Nu går han upp bra i vikt och tror jag har amningen att tacka för det.
  • moen
    Mal Mal skrev 2016-09-15 13:30:50 följande:

Jag har jätteont i fötterna! Haft det med mina andra barn också.. Det gav sig först när barnen var runt 6 månader... Så jag lär bara få härda ut. Min man masserar ibland om kvällarna, UNDERBART!!

Uuuuh ja får också fotmassage då och då :D hjälper efter ett tag men gör ju ont bara man snuddar fötterna. Skriker ett bra tag innan han masserat så att det känns bättre. Fy :(

Härligt att det går så bra för vissa att amma! Går bra här med :) har väldigt fulla bröst även fast hon äter hela tiden, men slipper att det rinner för det mesta och går ofta utan bh här hemma, super skönt!

Idag är det första dagen som min sambo jobbar. Vi lyxade till det och han fick vara hemma i 7v! Han va ju lagom sugen på att behöva åka från familjen imorse :(
  • Snuttispluttis

Men stackare Moen! Det låter ju helkonstigt :/

Tror fötterna är svullna iaf för det känns inte som vanligt när jag kniper med tårna :P

Och fotmassage är toppen! Får av min man om jag inte måste smörja mina psoriasisutslag.

Amningen funkar här också :) Hade velat ha mer mjölk, men lilltjejen går upp bra i vikt och är pigg och glad iaf. Och jag läcker ingen mjölk och hon kräks typ inget så det är jag lite glad för.

Svar på tråden BF Augusti 2016