• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Zarizen

3 månader har gått sen min förlossning och jag är fortfarande extra känslig. Gråter lätt till vissa tv program och så. Har kollat på Home Free där de ger bort ett hus i varje program och jag gråter med familjen varje gång Vill tillägga att jag inte varit så känslig förut. Så det kan hålla i sig

• Mal Mal
    Zarizen skrev 2016-09-16 08:26:24 följande:

3 månader har gått sen min förlossning och jag är fortfarande extra känslig. Gråter lätt till vissa tv program och så. Har kollat på Home Free där de ger bort ett hus i varje program och jag gråter med familjen varje gång Vill tillägga att jag inte varit så känslig förut. Så det kan hålla i sig

Jag gråter till Frost....en barnfilm som jag sett sett säkert 100 ggr... ;)
  • anlili

Haha, på tal om att längta tillbaka till bb. Jag saknar lukten av fostervatten. Vet inte om det luktar gott egentligen, men jag förknippar det med att ha fått barn precis och lyckan man känner då. Dagarna efter förlossningen luktade avslaget fostervatten och jag fick ett litet lyckorus varje gång jag kände lukten.

• Snuttispluttis

Tror sömnbristen hjälper hormonerna så man är extra känslig. Jag kan känna att jag vill gråta när jag är så dödens utmattad att jag skulle vilja lämna bort barnen för att få sova ostört. Men är liksom ingen mening med att gråta känner jag. Det får ju inte bajsblöjorna att försvinna, bebisen att sova eller storasyster att sluta vara hungrig. Faktiskt skulle det blir värre om jag grät för då skulle min stora också gråta och lillan bli spänd och aldrig somna :/

• moen

Då har vi varit på BVC och fått första vaccinet! :D I munnen som tur va, mot magsjuka grejjsemojjset (ja, jag kommer inte ihåg vad det hette). Hon tyckte det va super gott och blev riktigt förbannad när sköterskan gjorde uppehåll för att lilltjejen skulle hinna svälja xD och från att ha varit 3.5 kg och 50 cm vid födseln är hon nu 4.9 kg och 57 cm. Så stor man blivit! <3

• Nmg

Tack för att ni delat med er om gråt stunder haha.

Känner igen det där med fostervatten, jag grät

Nästan lite när jag skulle bada bebisen här om dagen och tänkte att nu försvinner all lukt från han liksom...

Moen- min och din bebis är nästan lika stora haha. Min är dock 1 vecka

• moen
    Nmg skrev 2016-09-16 16:52:28 följande:

Tack för att ni delat med er om gråt stunder haha.

Känner igen det där med fostervatten, jag grät

Nästan lite när jag skulle bada bebisen här om dagen och tänkte att nu försvinner all lukt från han liksom...

Moen- min och din bebis är nästan lika stora haha. Min är dock 1 vecka

Hahaha och min är 7 :'D sjuk olika det kan vara!!
  • Misszandra

Jag undrar en sak, hur mkt överseende bör man ha med mormor/farmor? Ibland tkr jag att det går överstyr men känner inte att jag kan säga ifrån, för det är ju deras barnbarn, men samtidigt är det ju mitt barn. 

• Snuttispluttis

Angående farmor/mormor tycker jag att man måste känns vart ens egna gräns går. Tycker man inte att det är okej att de ens håller bebisen första tiden så ska de respektera det. Att de har blivit farmor/mormor är inte i närheten lika viktigt som att du har blivit förälder.

En fråga tjejer, har ni skaffat barnförsäkring och vilken isf? Stora är fortfarande försäkrad i Norge, men ska skaffa till lillan nu. Lutar åt Länsförsäkringar för då får vi mängdrabatt, men är nån annan bättre tar jag ju hellre den.

• Misszandra
    Snuttispluttis skrev 2016-09-16 21:04:42 följande:

Angående farmor/mormor tycker jag att man måste känns vart ens egna gräns går. Tycker man inte att det är okej att de ens håller bebisen första tiden så ska de respektera det. Att de har blivit farmor/mormor är inte i närheten lika viktigt som att du har blivit förälder.

En fråga tjejer, har ni skaffat barnförsäkring och vilken isf? Stora är fortfarande försäkrad i Norge, men ska skaffa till lillan nu. Lutar åt Länsförsäkringar för då får vi mängdrabatt, men är nån annan bättre tar jag ju hellre den.

Min mamma säger alltid att hon vill hålla honom och säger jag nej respekterar hon det men min sambos mamma kan bara typ ta honom utan att ens fråga, och det stör mig jättemkt. Tkr också hon är väldigt oförsiktig med honom, jag får liksom en känsla att jag vill ta honom och springa långt långt bort. Och hon envisas med att trösta när han är ledsen, ibland tror jag han bara vill vara hos mig och ingen annan anledning. De bor även långt bort så jag förstår ju att de vill mysa så mkt de kan när de väl träffas men jag vill inte att han ska gråta om han bara blir lugn av att komma till mig. 

Ang, försäkring så har vi Folksam. Mest bara för jag är försäkrad där, min sambo och även vårt hem. Hade också min gravidförsäkring där. Dom har 50% rabatt tills bebis är 1år. 
Svar på tråden BF Augusti 2016