• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Hazel Grace

Nu är det kinkigt här. Det är bara jag som får ta i lillen, han gallskriker så fort sambon tar honom. Han trodde att det var något fel med honom typ magont eller något annat men så fort jag tar honom så blir han lugn. Tycker så synd om sambon. Men det måste ju vara en fas? Han jobbar ganska långa dagar och när han kommer hem är han ju trött så han orkar inte bära runt på lillen utan sitter mest stilla med honom. Eller sätter honom i babysittern. På dagarna är lillen jätteglad och inte alls svårt att ha att göra med men så fort sambon kommer hem så blir han kinkig och ledsen. Hoppas det går över snart... Har ni märkt av något sånt? Ska till bvc imorgon så då ska jag fråga.

• Snuttispluttis

Min lilla har aldrig trivts hos pappa. Tror att det beror på att han inte var med på BB och att jag typ konstant ammade första veckorna för att få igång mjölken. Nu kan han prata med henne när hon ligger själv typ 5 min, men sen blir hon ledsen. Och han kan inte bära henne utan att hon blir ledsen. Vi låter henne bestämma så jag gör allt med henne just nu. Enklast så, även om min man gärna hade velat att hon var trygg med honom också.

• Mulan91

Min bebbe trivs bäst hos mig, men inte så konstigt för d e mig han är med nästan hela tiden... Men han trivs hos pappa om han är mätt :) spec på morgonen!

Tror de har olika faser, min var ännu mer mammig för en vecks sen! D går över :)

• Zarizen

Hur ska ni göra med föräldraledigheten?

Min sambo har överlåtit allt han kan till mig (förutom sina 90 dagar som han förmodligen kommer spara). Behövde inte ta ut föräldradagar förrens nu då jag fick tfp när vi låg på neo och sen tog jag ut min sparade semester. Nu tar jag mellan 4-5 dagar i veckan och planerar att vara hemma 1 år till och börja skola in på dagis i okt 2017. Då har jag räknat med att ha sparat ca 40 dagar. Kanske kan spara lite mer om jag tar ut lägstanivådagarna oxå samt jobbar lite extra längre fram.

• moen
    Zarizen skrev 2016-10-05 13:08:54 följande:

Hur ska ni göra med föräldraledigheten?

Min sambo har överlåtit allt han kan till mig (förutom sina 90 dagar som han förmodligen kommer spara). Behövde inte ta ut föräldradagar förrens nu då jag fick tfp när vi låg på neo och sen tog jag ut min sparade semester. Nu tar jag mellan 4-5 dagar i veckan och planerar att vara hemma 1 år till och börja skola in på dagis i okt 2017. Då har jag räknat med att ha sparat ca 40 dagar. Kanske kan spara lite mer om jag tar ut lägstanivådagarna oxå samt jobbar lite extra längre fram.

Tar som mest ut 4 dagar i veckan men vi ska kanske ändra till 3. Ska dela så vi är hemma hälften var :) Enligt planerna nu ska vi va hemma 1år och 7 månader men om vi ändrar till 3 dagar blir det säkert längre. Vi ska se om vi kan få det till 2 år. Så ett år var :)
  • Nefermiw

Jag har fått alla dagar från min man som går att få och just nu tar jag ut 7 dagar i veckan. Lillebror ska inskolas i august 2017 och jag räcknar inte med att spara några dagar.

• Mulan91

Jag tar ut 5 dagar/vecka just nu o min sambo ska föra över allt han kan... Fattar d här med jämställdhet men tycker d e jätte dumt att de i princip tvingar mannen att ha dagar kvar (som i många fall inte tas ut alls istället)... Alla familjer har inte det så att pappan kan vara hemma, så jag tycker man borde fä välja själv!

Hoppas på att vara hemma så länge som möjligt med bebben iaf, ska försöka jobba extra längre fram så jag kan spara dagar:)

• Zarizen
    Mulan91 skrev 2016-10-05 18:25:56 följande:

Jag tar ut 5 dagar/vecka just nu o min sambo ska föra över allt han kan... Fattar d här med jämställdhet men tycker d e jätte dumt att de i princip tvingar mannen att ha dagar kvar (som i många fall inte tas ut alls istället)... Alla familjer har inte det så att pappan kan vara hemma, så jag tycker man borde fä välja själv!

Hoppas på att vara hemma så länge som möjligt med bebben iaf, ska försöka jobba extra längre fram så jag kan spara dagar:)

Eller hur?! Håller helt med dig! Och nu är det inte 60 dagar utan 90! Man borde få välja själv ju! Tack det känns skönt :) De tänkte väga/mäta men ska till BVC imorgon så ska göra det då istället. Alltid lika kul att se hur mkt han växt tycker jag.
  • Misszandra

Har nån av er märkt av utvecklingsfasen i vecka 8? Min bebis är som förändrad. Han har aldrig varit så här gnällig och skrikig förut. Sköterskan på BVC skulle ta honom för jag behövde ta ett blodtryck idag, och jag har aldrig hört honom så missnöjd förut, han grät så tårarna sprutade. Sen tog det en evighet innan han lugnade sig hos mig. Hans pappa fick komma och hämta oss för jag kunde inte gå med honom i vagnen hem.

Jag förstår ju att det är mkt som händer för honom men jag hoppas det går över snart. Är så frustrerande med en bebis som är konstant missnöjd för allt!

Har också märkt att han sover mkt mer, nästan hela dagarna sover han och när han väl är vaken är han missnöjd och gnällig. Verkligen tråkigt, 1 vecka har det hållet på imorgon. Ja som sagt, har ni märkt av denna fas? Ni som har bebisar som är två månader?

Svar på tråden BF Augusti 2016