• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Hazel Grace
    moen skrev 2016-11-22 08:27:15 följande:

Haha fy va skönt! Vi sommar 22.30 och vaknar minst 2 gånger per natt, och sovit klart oftast vid 5! Ibland 4. Ibland kan vi få sovmorgon :) som idag! Men då va ja ute med ena hunden vid 5 då han va dålig i magen..

Han har sin mammas dygnsrytm ;) jag är otroligt morgontrött.
  • moen

Hazel, Haha så ska det va ;) jag är iofs väldigt morgonpigg men 5 är lite väl tidigt!

Det som jag fruktat varit påväg har nu kommit.. första tandsingarna! De två i mitten längst ner. Super gulligt men hur ska amningen gå..?! Någon som vet hur lång tid de tar för dom att komma ut helt från att dom spruckit igenom? Och hur det går att amma med tänder?

• Nmg

Haha vi har precis samma med vår 2,5 mån, himla skönt

Hazel Grace skrev 2016-11-22 00:01:26 följande:

Min lilla kille sover i spjälsäng bredvid mig. I början låg han i babynest i spjälsängen men nu har vi nestet bara i soffan men det är sällan han ligger där längre. Somnar för natten gör han typ vid 21-22, men då somnar han i famnen och kan oftast inte läggas ner i sängen förrän efter en timme. Men sen sover han hela natten till 06 då han vaknar för mat, sommar och sover till 9.30 och då går vi upp. Jag klagar inte :)

• Nmg

Hur trivs ni att vara föräldralediga? Hur länge blir ni hemma?

Tycker det är helt underbart att vara hemna, även fast jag känner mig lite ensam vissa dagar men jag njuter av att var hemma med honom. Kanske för att jag fick vänta 3 år innan han kom (ivf) och för att det kanske inte blir fler barn. Älskar varje minut

Blir nog hemma till nästa höst, hade jag haft råd hade jag varit hemma Längre

• moen

Jag är hemma 11 månader och sambon ska försöka va hemma 11 han med :) vi får se lite hur dagarna räcker/när det är bäst hon börjar förskola etc. Sen har vi ju planer på ett andra barn nu snart så vi får se lite hur allt landar. Men tanken är 50/50 iallafall! Jag trivs med att va hemma. Men kan känna av min ADHD lite mer än vanligt av att bara gå hemma. Ska börja gå och träffa min psykolog igen. Förhoppningsvis blir det lite bättre ju äldre hon blir :) men jag tar varje dag som den kommer! Har jag lust att träffa mammorna i mammagruppen gör jag det, va hemma och mysa gör jag det, ut och handla/fika eller annat gör jag det etc. Försöker tänka så lite måsten som möjligt utan att sabba mina strikta rutiner :)

• Mal Mal

Tänk vad olika nätterna är. Min tvåa krånglar väldigt om nätterna i perioder vaknar och är ledsen, öroninflammationer/förkylningar som avlöser varann. Och bebis är inne i det där språnget nu och ammar/tuttar till och från hela nätterna, ibland lite missnöjd på dagen men inte så farligt. Min trea verkar mer harmonisk överlag. Jag är otroligt rastlös av mig och tycker stundvis att det är jobbigt att va hemma. Men denna årstid gör mkt också, regn/gråväder. Tror jag hade njutit mer om de stora gått i skolan nu, de går ju bara 15 h på fsk. Det är på tok för lite för min snart 6-åriga pojke som har två småbröder som tar mkt tid. Kanske börjar jobba i aug, men då stora pojken ska börja skolan så skulle det vara skönt o va hemma en tid i början.... Inget bestämt än....

Tror ni min trea kan ta nappen framöver även om han inte riktigt kommit på vad den är till för? Han är ju 3,5 mån. Han ratar den inte men verkar heller inte fatta grejen. Har ju bara bröstet att ta till när han är ledsen och det är lite jobbigt.....

• Hazel Grace

Jag älskar att vara hemma med bebis! Hade jag haft råd hade jag varit hemmafru. Ibland blir det lite ensamt och trist då jag inte har några kompisar i stan, men jag och lillen kan gå ut själva ändå. Jag kommer nog vara hemma till minst september nästa år iallafall och sen hoppas jag sambon är hemma ett tag. Vi har inte kommit så långt i planeringen :p

• Mal Mal

Vår lilleman bajsar ungefär varannan/var tredje dag. Idag såg jag på honom att det var dags och provade pottan. Allt hamnade däri och efter verkade han lättad. Trodde aldrig det skulle funka eller att jag skulle prova pottan på ngn som är 3,5 mån. Men förutom vänner som gjort såhär, sade även BVC nyligen att jag borde prova pottan då han är så stabil (tung och stor haha)! Och vår tvååring vägrar bajsa på pottan/toan även om kisseriet där fungerar bra. Någon mer som provat eller tänkt prova pottan tidigt?

• Nmg

När min dotter var 4 mån började jag vänja henne vid toan(höll i henne) och hon har aldrig suttit på pottan, det är bra att börja tidigt med potta/toa om det går

Mal Mal skrev 2016-11-23 11:33:05 följande:

Vår lilleman bajsar ungefär varannan/var tredje dag. Idag såg jag på honom att det var dags och provade pottan. Allt hamnade däri och efter verkade han lättad. Trodde aldrig det skulle funka eller att jag skulle prova pottan på ngn som är 3,5 mån. Men förutom vänner som gjort såhär, sade även BVC nyligen att jag borde prova pottan då han är så stabil (tung och stor haha)! Och vår tvååring vägrar bajsa på pottan/toan även om kisseriet där fungerar bra. Någon mer som provat eller tänkt prova pottan tidigt?

• Mulan91

Min son började också med toalett så pottan skippade vi helt och hållet. Hoppas på samma sak den här gången, jag tycker att pottor ibland förvirrar barnen, de ser ju oss sitta på toalett inte potta. :)

Jag älskar också att vara mammaledig, ska försöka fördela dagarna så gott det går så jag kan vara hemma så länge som möjligt! Men sen har vi inte råd :(

Svar på tråden BF Augusti 2016