• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Serah

Har ni funderat på vagn? Eller väntar ni med det till efter rul?

• Mika86
    Serah skrev 2016-03-10 19:36:08 följande:

Är typ vagnoman har en duovagn vi köpte när jag väntade förra barnet som vi kör vidare på letar dock ny syskonvagn igen

Vill gärna ha neutral vagn o bilstolar/babyskydd o hellre "inreda" i rätt färg
  • Kela1981
    Serah skrev 2016-03-10 19:36:08 följande:

Vi har redan vagn efter första barnet som kommer att återanvändas.
    Har dock köpt en ny sittdel begagnat för vi får tydligen små barn i denna familjen och dottern,1.5 år, drunknar fortfarande i den.
    Liggdelen är grå och sittdelen är svart. Blir lättare att pimpa med åkpåsar osv så kan man ändra sig med jämna mellanrum ;)
  • Serah
    Mika86 skrev 2016-03-10 19:47:33 följande:

Är typ vagnoman har en duovagn vi köpte när jag väntade förra barnet som vi kör vidare på letar dock ny syskonvagn igen

Vill gärna ha neutral vagn o bilstolar/babyskydd o hellre "inreda" i rätt färg

Får man fråga vilka duovagnar du testat? Är inne på att skaffa duovagn men har ingen bestämt vilken
  • Mika86
    Serah skrev 2016-03-10 20:12:24 följande:

Får man fråga vilka duovagnar du testat? Är inne på att skaffa duovagn men har ingen bestämt vilken

Gammal brio o äldre emmaljunga, ssen nyare carena nu en urban djungel .

Sen haft ett par andra sittvagnar o sulky.

Tycker det är smidigt med duon just bara för att de ta mindre plats än som vi hade innan olika o kombivagn är så svårbäddat för liten bebis, känns mjukt o säckigt typ.

Totalt har vi nog haft 12-15 vagnar på 9 år
  • Serah
    Kela1981 skrev 2016-03-10 20:01:35 följande:

Vi har redan vagn efter första barnet som kommer att återanvändas.

Har dock köpt en ny sittdel begagnat för vi får tydligen små barn i denna familjen och dottern,1.5 år, drunknar fortfarande i den.

Liggdelen är grå och sittdelen är svart. Blir lättare att pimpa med åkpåsar osv så kan man ändra sig med jämna mellanrum ;)

Låter smart att göra så :)

Vi har en begagnad just nu men eftersom yngsta kommer vara 15 månader när minstingen kommer så är det vara bäst med en duovagn. Med de två äldre hade vi ståbräda till vagnen.
  • Mulan91

Alltså jag har inte börjat införskaffa nåt än :o kanske börjar bli dags! Börjar ni också bli större nu? Känns som att magen växer i raketfart! Hänger inte med, börjar bli klumpigt på jobbet haha ;(

BF listan är startad! Vill gärna att vi håller forumet öppet för d e så tråkigt när man letar forum och alla är stängda :/ tycker om vårt sätt bättre! :D

• Josefineq

Hakar på listan också!

BF:

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

17/8: Josefineq 26 år, första barnet, okänt kön

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

• Serah
    Mika86 skrev 2016-03-10 20:23:19 följande:

Gammal brio o äldre emmaljunga, ssen nyare carena nu en urban djungel .

Sen haft ett par andra sittvagnar o sulky.

Tycker det är smidigt med duon just bara för att de ta mindre plats än som vi hade innan olika o kombivagn är så svårbäddat för liten bebis, känns mjukt o säckigt typ.

Totalt har vi nog haft 12-15 vagnar på 9 år

Oj! Det var en hel del vagnar men kul att kunna byta så ofta! :)

Jag kom på att det är en syskonvagn vi letar efter. Inte duo, haha. Är inte så insatt i denna vagndjungel :)

Hade en begagnat brio till äldsta, Emmaljunga cerox till mellersta och nu en annan beg brio. Cerox var favoriten just att den kunde byta riktning på vagnen.

Men nu är det som sagt en syskonvagn vi behöver. Men vilken sort? På bredden eller på längden? Jag vill ha en på bredden så syskonen kan sitta och prata med varandra på lättare sätt. Men maken tycker längden är smartare... Jag vill även att man ska kunna ta bort en del för att tex göra det till singelvagn, och då finns det inte så många val... Men gaah..!! Då står det mellan en på bredden eller de som är på längden... Vad jag hittat iaf.

Jag har fallit för bugabo donkey duo men den är dyr! Maken är mer inne på bj city select, och den är på längden... Plus att jag inte vill att barnen ska ha möjlighet att sparka på varandra när de sitter mittemot varandra :p men de argumenten är inte tillräckliga för min make *suck*
  • Josefineq

Jag har inte heller köpt någonting. Jag vill så gärna men vågar inte innan rul. Känns som det är otur!

Jag är "jättestor"! Bara smällt till de senaste två veckorna. Väntar bara på att man ska börja känna rörelser. Känner ingenting :( blir lite orolig!

Mulan91 skrev 2016-03-10 20:33:05 följande:

Alltså jag har inte börjat införskaffa nåt än :o kanske börjar bli dags! Börjar ni också bli större nu? Känns som att magen växer i raketfart! Hänger inte med, börjar bli klumpigt på jobbet haha ;(

BF listan är startad! Vill gärna att vi håller forumet öppet för d e så tråkigt när man letar forum och alla är stängda :/ tycker om vårt sätt bättre! :D

Svar på tråden BF Augusti 2016