• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Serah
    Mulan91 skrev 2016-03-10 20:33:05 följande:

Alltså jag har inte börjat införskaffa nåt än :o kanske börjar bli dags! Börjar ni också bli större nu? Känns som att magen växer i raketfart! Hänger inte med, börjar bli klumpigt på jobbet haha ;(

BF listan är startad! Vill gärna att vi håller forumet öppet för d e så tråkigt när man letar forum och alla är stängda :/ tycker om vårt sätt bättre! :D

Har inte heller införskaffat nåt än. Även om det kliar i fingrarna ibland :)

Men kika på vagn är kanske bra i vårt fall då jag och maken är lite oeniga i den frågan :/

Och ja:) jag börjat bli större. Och jag tror jag har börjar känna rörelser nu. De kommer mest på kvällen men inte så ofta och inte varje kväll riktigt.

Men jag känner mig trög och tung när jag går! Går som en snigel haha.

Vad jobbar du som?

Tycker det är bra sätt vi har, att de som vill kan komma in. Jag kikade på några augustitrådar innan jag kom hit men vågade inte innan kub. Men redan då var de låsta. Kändes nästan snopet :o därför blev jag glad att jag hittade den här tråden som var öppen och verkade varm och trevlig :)
  • Serah
    Josefineq skrev 2016-03-10 20:43:14 följande:

Jag har inte heller köpt någonting. Jag vill så gärna men vågar inte innan rul. Känns som det är otur!

Jag är "jättestor"! Bara smällt till de senaste två veckorna. Väntar bara på att man ska börja känna rörelser. Känner ingenting :( blir lite orolig!

Att magen växer är ju ett bra tecken :) så tänker iaf jag. Jag tror som sagt att jag känner rörelser, men de är så diffusa. Så jag tvekar varje gång.

Sen så kan det ju bero på att du väntar första barnet eller beroende på hur moderkakan ligger, att du inte känner barnet just nu.

Känner samma med att köpa saker. Men titta och planera kan man alltid göra :) så springer man dit och köper det man sett nån dag/vecka efter rul, haha
  • Mammanr4

Hej, läst lite i tråden, och tänkte försöka följa med här.

Väntar 4e barnet och beräknad till 9augusti, dock blir jag snittad i slutet av juli eller precis början av augusti.

4snittet så rätt nervös om hur det ska gå..

Har ultraljud på torsdag nästa vecka så hoppas att få se vad det är för en liten som gömmer sig där inne..

Hakar på listan också!

BF:

9/8: Mammanr4, 26år, fjärde barnet, okänt kön

17/8: Josefineq 26 år, första barnet, okänt kön

• Mika86
    Serah skrev 2016-03-10 20:42:14 följande:

Oj! Det var en hel del vagnar men kul att kunna byta så ofta! :)

Jag kom på att det är en syskonvagn vi letar efter. Inte duo, haha. Är inte så insatt i denna vagndjungel :)

Hade en begagnat brio till äldsta, Emmaljunga cerox till mellersta och nu en annan beg brio. Cerox var favoriten just att den kunde byta riktning på vagnen.

Men nu är det som sagt en syskonvagn vi behöver. Men vilken sort? På bredden eller på längden? Jag vill ha en på bredden så syskonen kan sitta och prata med varandra på lättare sätt. Men maken tycker längden är smartare... Jag vill även att man ska kunna ta bort en del för att tex göra det till singelvagn, och då finns det inte så många val... Men gaah..!! Då står det mellan en på bredden eller de som är på längden... Vad jag hittat iaf.

Jag har fallit för bugabo donkey duo men den är dyr! Maken är mer inne på bj city select, och den är på längden... Plus att jag inte vill att barnen ska ha möjlighet att sparka på varandra när de sitter mittemot varandra :p men de argumenten är inte tillräckliga för min make *suck*

Haha ja det är verkligen en riktigt djungel, både det o bilstolar tycker jag.

Mycket beror ju på hur man ska använda vagnen med, skog, grus eller stad. Jag är ju för vagnar med svängvara framhjul iaf men svårt att hitta nåt vettigt, donkeyn är ju jätte dyr o inte många begagnade som finns annars är det nog en kanonvagn.

Jag är jätte nöjd med vår urban djungel men så synd att den inte gå vända sittdelen på.

Vi gå mycket grusväg o skog/stigar så ha gärna men vagn som är på bredden. Phil & Ted ser lite märkliga ut med tanke på att minstingen typ få ligga under tycker jag
  • Hazel Grace

Jag har inte kunnat hålla fingrarna i styr och faktiskt införskaffat en vagn idag. Känns lite verkligare att det ska komma en bebis, har haft riktigt svårt att ta in och tro på det. Var runt på flera ställen förra veckan och föll pladask för en teutonia som jag inte kunnat släppa. Den var dessutom på kampanj så då blev det att vi åkte idag igen och kollade runt, men den var fortfarande favoriten. Så då tog vi med den hem men den får stå i förrådet ett tag till.

• Serah
    Mika86 skrev 2016-03-10 21:24:14 följande:

Haha ja det är verkligen en riktigt djungel, både det o bilstolar tycker jag.

Mycket beror ju på hur man ska använda vagnen med, skog, grus eller stad. Jag är ju för vagnar med svängvara framhjul iaf men svårt att hitta nåt vettigt, donkeyn är ju jätte dyr o inte många begagnade som finns annars är det nog en kanonvagn.

Jag är jätte nöjd med vår urban djungel men så synd att den inte gå vända sittdelen på.

Vi gå mycket grusväg o skog/stigar så ha gärna men vagn som är på bredden. Phil & Ted ser lite märkliga ut med tanke på att minstingen typ få ligga under tycker jag

Jo precis. Vi rör oss inte så mycket i skog, men grus och stan iaf. Plus att jag vill kunna åka buss lätt (men det kanske är en omöjlighet vilken syskonvagn man än väljer). Men att lätt packa in vagnen i bilen vore ändå ett plus då mina släktingar bor en bit bort och lättast att ta sig dit är bil. Det är väl mina krav. Plus att de ska kunna sitta bredvid varandra och helst kunna vända fram eller bak, och smidigast vore det väl att kunna göra vagnen till singelvagn. Men det är kanske nåt jag måste frångå.

P&t vill jag inte ha, just för det du skriver. Känns som om man nästan kommer sparka den längst ner i baken :p just såna vagnar är jag inte så förtjust i. Vill ju inte att barnen ska bråka om vem som sitter högst upp :/
  • Mika86
    Serah skrev 2016-03-10 22:33:21 följande:

Jo precis. Vi rör oss inte så mycket i skog, men grus och stan iaf. Plus att jag vill kunna åka buss lätt (men det kanske är en omöjlighet vilken syskonvagn man än väljer). Men att lätt packa in vagnen i bilen vore ändå ett plus då mina släktingar bor en bit bort och lättast att ta sig dit är bil. Det är väl mina krav. Plus att de ska kunna sitta bredvid varandra och helst kunna vända fram eller bak, och smidigast vore det väl att kunna göra vagnen till singelvagn. Men det är kanske nåt jag måste frångå.

P&t vill jag inte ha, just för det du skriver. Känns som om man nästan kommer sparka den längst ner i baken :p just såna vagnar är jag inte så förtjust i. Vill ju inte att barnen ska bråka om vem som sitter högst upp :/

Ja du svårt, åka buss borde va lättare med en på längden eller en smal bred.

Du få göra som vi gjorde, hade en bil med minibagage så fick välja vagn efter bilens mått, gick jätte lätt att googla fram det.

Haha precis så jag med känner, stackars liten, vet hur man sparkat på ståbrädan med
  • Nmg

Jag känner inte heller nånting..

Josefineq skrev 2016-03-10 20:43:14 följande:

Jag har inte heller köpt någonting. Jag vill så gärna men vågar inte innan rul. Känns som det är otur!

Jag är "jättestor"! Bara smällt till de senaste två veckorna. Väntar bara på att man ska börja känna rörelser. Känner ingenting :( blir lite orolig!

• skattenmust

Angående förstoppning så tycker jag att katrinplommon hjälper, dock så är min ovälkomna gäst redan på besök, jag kallar han för herman, fy fasen aså, hahahaha har inte ont fysiskt av det, men mer psykiskt.
    Var i Danmark igår på The reef med min lille son, säjer bara det-klarar min lille tjej i magen det så klarar hon allt, hahaha

hon höll igång igår i flera timmar och nu är det starka rörelser, helt underbart men idag lär hon väl vila. Fick vara Baywatch stjärna åt min egen son som fick för sig att hoppa i på djupt vatten innan jag hann fram, sjönk som en sten, jag rusade i efter, kastar mig i vattnet med stor mage, sliter upp ungen innan han hann längre ner än med huvudet under ytan, jag blev totalt livrädd...hjärtat slog så fort och hårt, antagligen kände lillen det för när jag fick upp min son så sparkade hon hej vilt.

Sedan skulle han vila å "slänger" ner huvudet på min mage, jag fick inte inte ont men som sagt-klarade hon gårdagen med sin sjövilde storebror så klarar hon allt.
    Då SKA jag sluta oroa mig. Han är 5 år så det är väl så det är när man redan har småbarn och är gravid, det skiljer 12, nästan 13 år på mina barn så jag har aldrig varit gravid såhär långt när jag redan har ett mindre barn.

Vagn har jag köpt, och säng..men det är det enda, jag såg en jättesöt nalle igår i Danmark som jag ville köpa, men jag vågade faktiskt inte utan väntar nu med att handla mer, tills jag är i månad 8.

Hakar på listan också!

BF: 

9/8: Mammanr4, 26år, fjärde barnet, okänt kön 

17/8: Josefineq 26 år, första barnet, okänt kön

Skattenmust 37 år tredje barnet, kön flicka :)

• skattenmust

Att uvi skulle skapa cp skador mm tror jag inte en sekund på, då skulle vi ha betydligt fler skadade barn, väldigt vanligt med uvi i graviditet. däremot så får man lite mer sammandragningar av en långdragen uvi, och det är inte det bästa kanske men inget farligt så länge dom inte blir ihållande...

Hoppas på att känna mer rörelser idag, trots att hon höll igång rejält i timmar igår, jag har haft lite otur det sista, halkade i badrummet i förigår, men hinner sätta ner handen på toa locket innan jag slog i, (jag slog inte i) men det var nära och jag blev livrädd, Min lille kommer hem från sin far med löss i hela håret, nojjig som jag är då jag har fobi för löss så sanerade jag hela hemmet och behandlade även mig och min stora. VIDRIGT!!

Sedan igår på badet, fick rusa i vattnet och dra upp min 5 åring...jag är helt utmattad. Får jag bara känna henne livlig idag med så har jag lovat mig själv att sluta och oroa mig, har tänkt på mycket det ni skriver här inne, kroppen säjer ifrån om det är för tungt eller blir fel när man gör ngt, det försöker jag påminna mig om hela tiden.

Njuter ni andra enbart av att vara gravida? jag kan inte påstå att jag njuter så mycket, även om jag självklart älskar min lille oerhört, men oron tar överhanden över njutningen så att säja.

Min man vill ha en till nära inpå, hahahahaha det får vi allt se.
    Detta är ju hans första så jag förstår honom, meeen vi får se..

Svar på tråden BF Augusti 2016