• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Moorii

Angående lekmatta så har vi Ikeas, men den är inte jättetjock, så vi har den ovanpå våran tjocka vardagsrumsmatta. Annars är den stor och bra tycker jag :) Hade vi inte haft vår stora matta att lägga den på så hade vi nog kört på skumgummi-matta.

• moen
    Moorii skrev 2017-04-10 19:46:13 följande:

Min son slår också på saker, med saker, slår på sig själv ibland med (då han är trött), så det är nog inget konstigt! Funderar på att köpa en sån där klassisk leksak med hammare och pinnar som man ska slå ned, det hade han nog fixat galant :'D

Jaa vi har en sån :D men hon fattar inte att det går att slå med (wtf hon slår med ALLT annat förutom det) och stoppar bara pinnarna i munnen och dom är det kvävningsrisk på så vi fick plocka bort.. men stog på att den va från 6 månader :S :(
  • Moorii
    moen skrev 2017-04-10 21:08:51 följande:

Jaa vi har en sån :D men hon fattar inte att det går att slå med (wtf hon slår med ALLT annat förutom det) och stoppar bara pinnarna i munnen och dom är det kvävningsrisk på så vi fick plocka bort.. men stog på att den va från 6 månader :S :(

Ajdå! :S Det är kanske en helt annan sak då, vad synd! Ja, allt ska då ätas på.. Förra veckan sög han på mitt hår, och han hade ätit lax innan, så mitt hår stank fisk hela dagen.. Jippie..
  • moen
    Moorii skrev 2017-04-10 22:21:55 följande:

Ajdå! :S Det är kanske en helt annan sak då, vad synd! Ja, allt ska då ätas på.. Förra veckan sög han på mitt hår, och han hade ätit lax innan, så mitt hår stank fisk hela dagen.. Jippie..

Vad gott!! ;)
  • Nmg

Måste bara fråga är det nån här som

Bor i lgh utan hiss? Går det bra?

• moen
    Nmg skrev 2017-04-12 08:00:48 följande:

Jag gör :) 2a våningen
  • moen

Jo de funkar men blir ganska mycket kånkande. Har barnvagnsrummet i källaren och måste gå via gården för att komma in. Blir ju inte direkt att man går och handlar massa för då blir det omöjligt att bära upp allt :) är nog med skötväskan, åkpåsen och lillskiten, så + 2 påsar på det. Har fått in en teknik iallafall :'D Får inte heller ställa vagnen i trapphuset (inte ens 10 min) för har en gnällig granne. Det va lättare när hon va liten för då packade jag bara ner henne i hårdliften hemma och bar ner till vagnen.

• moen

Har hänt att jag kört upp vagnen till lägenheten också men försöker undvika det. Har en terrängvagn med världens jävla fjädring och luftdäck på det så studsar så mycket xD

• Moorii
    Nmg skrev 2017-04-12 08:00:48 följande:

Japp, tredje våningen! Har inget barnvagnsförråd, så bär upp vagnen i delar. Blir en del kånkande här med, går inte gärna ut mer än en gång per dag, så brukar vara ute en längre stund. Funkar ju med ett barn, men tills nästa kommer får vi ha flyttat till bottenplan eller en lägenhet där det finns hiss!
Svar på tråden BF Augusti 2016