• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Timoteja

Är det någon som kan rekommendera en bra värkapp? De flesta kostar ju pengar och jag vill ju inte ladda hem något som inte är bra i onödan.

• Liinaa91
    Timoteja skrev 2016-07-13 23:02:32 följande:

Är det någon som kan rekommendera en bra värkapp? De flesta kostar ju pengar och jag vill ju inte ladda hem något som inte är bra i onödan.

Jag ladda nerven gratis och den va hur bra som helst. Kommer ej ihåg vad den heter dock.. men prova appen så att den funkar man kan alltid starta om den
  • Liinaa91
    Trollsländan3 skrev 2016-07-13 22:45:03 följande:

Haha jag skrattar lite åt mig själv när jag läser ditt inlägg!

Har ju haft ryggbedövning med mina 3 tidigare och nu tänkte jag att jag skulle ta revansch mot mig själv och skulle minsann klara mig utan. Fy fan vad jag ångrade mig

Klart man ska ta den bedövning som finns. Visst fick jag min revansch och överlevde på lustgas men de va knappt

Tar hellre lite biverkningar utan en ryggbedövning än att känna att man behöver krysta vid 6 cm o kanske förstöra något kroppsligt.

Hade jag inte hemorrojder innan så har ja ee nu bland annat

Kommer gå finfint för dej på måndag

Jag hade enbart lustgas under mina 2 förlossningar och det funkade utmärkt
  • Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-07-13 22:45:03 följande:
    Haha jag skrattar lite åt mig själv när jag läser ditt inlägg!

Har ju haft ryggbedövning med mina 3 tidigare och nu tänkte jag att jag skulle ta revansch mot mig själv och skulle minsann klara mig utan. Fy fan vad jag ångrade mig

Klart man ska ta den bedövning som finns. Visst fick jag min revansch och överlevde på lustgas men de va knappt

Tar hellre lite biverkningar utan en ryggbedövning än att känna att man behöver krysta vid 6 cm o kanske förstöra något kroppsligt.

Hade jag inte hemorrojder innan så har ja ee nu bland annat

Kommer gå finfint för dej på måndag
    Haha, så du rekommenderar ryggbedövning iallafall? Är det spinal eller Eda? Är väl olika va? Jag har ju också vart inne på att klara mig på enbart lustgas, men det bara för jag är så rädd för ryggbedövning. Vet jag fick det med första och det gick ju bra. Men vet inte vad som hänt med mig nu. Sååå nojjig!!! Skönt att ha ditt överstökat va? Minns ej om du berättat hur det gick? Gick det snabbt? Hur var det? Hur blev du igångsatt?
  • Moorii
    Timoteja skrev 2016-07-13 23:02:32 följande:

Har inte provat funktionen ännu, men har du appen gravid & baby så finns den funktionen där.
  • Trollsländan3
    Liinaa91 skrev 2016-07-13 23:08:06 följande:

Jag hade enbart lustgas under mina 2 förlossningar och det funkade utmärkt

Vad de igångsättning?
  • Trollsländan3
    Sommarmalva skrev 2016-07-13 23:14:27 följande:

Haha, så du rekommenderar ryggbedövning iallafall? Är det spinal eller Eda? Är väl olika va? Jag har ju också vart inne på att klara mig på enbart lustgas, men det bara för jag är så rädd för ryggbedövning. Vet jag fick det med första och det gick ju bra. Men vet inte vad som hänt med mig nu. Sååå nojjig!!! Skönt att ha ditt överstökat va? Minns ej om du berättat hur det gick? Gick det snabbt? Hur var det? Hur blev du igångsatt?

Va igångsättning, vid 16 sattes de in en ballong.

Den ramlade ur vid 19, då öppen 3 cm. De togs hål på hinnor och värkdropp sattes in som ökades på efterhand. Vid 22.30 öppen 6 cm o krystvärkar o 00.45 föddes hon, så de va kämpigt o intensiv de sista timmarna. Allt som allt tog de 9 timmar fråm ballong tills att hon kom.

Hade jag tagit eda så ha-D e jag nog inte spänt mig lika myckrt på slutet är min gissning.
  • Timoteja
    Moorii skrev 2016-07-13 23:32:08 följande:
    Har inte provat funktionen ännu, men har du appen gravid & baby så finns den funktionen där.
    Har nu använt den appen hela natten och den funkar bra.
    Kl är snart 3 på natten och jag ligger i badet och hoppas på smärtlindring efter bm rekommendation. Funkar sådär. 2-3 min mellan värkarna. Kanske dags att åka in till sjukhuset snart...
  • Liinaa91
    Trollsländan3 skrev 2016-07-14 01:16:25 följande:

Vad de igångsättning?

Japp första va igångsättning
  • Moorii
    Timoteja skrev 2016-07-14 02:56:51 följande:

Har nu använt den appen hela natten och den funkar bra.

Kl är snart 3 på natten och jag ligger i badet och hoppas på smärtlindring efter bm rekommendation. Funkar sådär. 2-3 min mellan värkarna. Kanske dags att åka in till sjukhuset snart...

Oj, vad spännande! Hur går det för dig?! Bebis snart! :D
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)