• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Trollsländan3

Uppdatering:

Fullt på ackis när vi kommer in vid 9. Fick väga mig, blodtryck,ctg i 20 min o undersökt 2 cm öppen.

De kunnde inte lova något men ska tillbaka till 13.30 o se om de fanns plats åt oss då.

Känner mig något frustrerad

• Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-07-11 11:07:17 följande:

Uppdatering:

Fullt på ackis när vi kommer in vid 9. Fick väga mig, blodtryck,ctg i 20 min o undersökt 2 cm öppen.

De kunnde inte lova något men ska tillbaka till 13.30 o se om de fanns plats åt oss då.

Men fy så frustrerande! Har man tid så har man ju tid! Nu blir jag lite orolig att de ska skicka hem mig med nästa måndag! Vilka turer du varit med om nu. Har du långt till förlossningen? Tänkte på alla ev resor som blir för dig. Är ju inte kul det heller.... Får verkligen hoppas att det blir av idag! Håller tummarna!
  • Trollsländan3
    Sommarmalva skrev 2016-07-11 11:25:59 följande:

Men fy så frustrerande! Har man tid så har man ju tid! Nu blir jag lite orolig att de ska skicka hem mig med nästa måndag! Vilka turer du varit med om nu. Har du långt till förlossningen? Tänkte på alla ev resor som blir för dig. Är ju inte kul det heller.... Får verkligen hoppas att det blir av idag! Håller tummarna!

Ja precis, har man en tid så är de de somm gället. Känner mig så besviken

Vågar ju inte hoppas på något alls nu!

Ja vi har 5 mil till sjukhuset. Barnen är hos sin mormor o morfar o hundarna hos hundvakten, allt va ju klart där.

Vi valde att va kvar i Uppsala. Så precis käkat brunch på ikea.

Så får de där vid två tiden! Håll tummarna
  • Axelberg79
    Moorii skrev 2016-07-11 10:51:33 följande:

Vad tråkigt Axelberg79 :/ har det varit så hela graviditeten? Var det längesen sist? Har ni pratat om det eller är det mer att han inte verkar intresserad?

Det är väl minst 3v sen sist. Han har pratat om att det är för att han oxå har gått upp i vikt så han inte känner sig bekväm, men han vet att jag älskar honom hur han än är. Igår försökte jag hela dagen att "ladda" honom men hans svar var bara "kan vi ta det ikväll ist" men då åkte han iväg och fiskade och kom inte hem förrän 23.45... å då var han för trött..... I början av graviditeten var det nog mer att han inte ville störa mig för att jag mådde så väldigt illa.
  • cameleon
    Trollsländan3 skrev 2016-07-11 11:42:53 följande:

Ja vi har 5 mil till sjukhuset. Barnen är hos sin mormor o morfar o hundarna hos hundvakten, allt va ju klart där.

Men vad fan vad dåligt! Håller tummarna så hårt att du får stanna nu kl. 13.30. Jag har tänkt på dig mycket och önskar er all lycka till, smart har ni er prinsessa i famnen Hjärta
  • calabalic
    Trollsländan3 skrev 2016-07-11 11:42:53 följande:

Men så otroligt irriterande! Det måste väl vara för att det är semestertider nu antar jag, inga resurser. Men ändå! Hoppas verkligen att du får köra igång i em!
  • cutepoison
    Trollsländan3 skrev 2016-07-11 11:07:17 följande:

Uppdatering:

Vad dåligt!! När man har tid borde de göra plats åt en tycker jag. Hoppas ni får komma in senare! 
  • Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-07-11 11:46:53 följande:

Det är väl minst 3v sen sist. Han har pratat om att det är för att han oxå har gått upp i vikt så han inte känner sig bekväm, men han vet att jag älskar honom hur han än är. Igår försökte jag hela dagen att "ladda" honom men hans svar var bara "kan vi ta det ikväll ist" men då åkte han iväg och fiskade och kom inte hem förrän 23.45... å då var han för trött..... I början av graviditeten var det nog mer att han inte ville störa mig för att jag mådde så väldigt illa.

Hmm, jobbigt läge. Jag hade gjort precis som du, brukar funka att säga att jag vill så brukar han börja tänka i de banorna med. Kanske mysa/kramas lite extra, både under dagen och när ni ska sova? Så kanske han glömmer av sin osäkerhet för en stund. Svårt sånt där! Förstår hur du känner också, är med stressad över att det inte blir nåt mys på ett tag sen. Får hoppas att det inte tar alltför lång tid innan man blir redo igen.
  • calabalic
    Jag tror det är vanligt att männen inte vill lika mycket när man är gravid. Min har inte velat alls på hela denna graviditet eller förra. Förra gången tog jag lite illa upp, men den här gången har inte jag heller velat så det är helt ok. Sexlust och sexdrömmar har funnits hos mig, men orken har inte funnits nu när vi har en ettåring utöver graviditeten. Min man har sagt att det inte har med mig eller mitt utseende att göra utan att det "känns fel", att min kropp liksom är "upptagen" nu. Hans lust till mig kom ju tillbaka strax efter att barnet kommit ut förra gången, så det gör den säkert även nu. Frågan är bara om man kommer hinna/orka ha sex när man har två barn med 13 månaders åldersskillnad hemma..
  • fastfrusen
    Har varit likadant för oss, han känner sig stressad och rädd för att skada mig/något, samtidigt som min sexlust har varit högre än någonsin känns det som :P 
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)