• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Empa86
    cutepoison skrev 2016-07-16 13:28:18 följande:

Åh vad roligt! Löste det sig med barnvakt? :)

Yes, grannarna ryckte in tills mina föräldrar kommer;) Men detta var en seeeeg förlossning. Inga ordentliga värkar än...
  • cutepoison
    SommarDahlia skrev 2016-07-16 13:33:22 följande:

Moorii: Jag har BF på onsdag och helt ärligt spenderar jag mycket tid åt att sura. Inte så givande precis men jag är grymt uttråkad samtidigt som jag inte orkar något. Kan inte sova och massa värkar som inte göte nån nytta. Ja, du vet nog hur det är med alla krämpor :)

Samma här! Orkar inte göra något utan sitter inne och är här sur för att jag inte har något att göra. En ond cirkel. Vill bara att bebis ska komma nu!!
  • cutepoison
    Empa86 skrev 2016-07-16 15:41:50 följande:

Yes, grannarna ryckte in tills mina föräldrar kommer;) Men detta var en seeeeg förlossning. Inga ordentliga värkar än...

Vad skönt! :) Usch... hoppas det sätter igång snart för dig. Lycka till! Skriv sen när du orkar.
  • tovemaja

Är lite avis på alla uttråkade, hur knäppt är inte det? Med första barnet (född feb-15) var jag övertygad om att gå över typ 2 veckor. Hade ställt in mig på att fixa matlådor, pyssla, baka osv. Men ungen kikar istället ut en vecka tidigt... Istället hade jag alltså knappt hunnit landa från jobb osv.

Och nu, nu har jag en 1,5 åring som stjäl all tid och jag hinner definitivt varken pyssla eller slappa framför tv osv. I nästa liv kanske :)

• Empa86
    cutepoison skrev 2016-07-16 16:54:35 följande:

Vad skönt! :) Usch... hoppas det sätter igång snart för dig. Lycka till! Skriv sen när du orkar.

Tack:) Fortfarande ganska lungt, lite mer tryck i värkarna men de gör inte speciellt ont. Vi tog nyss en promenad för att försöka få lite fart på det hela.. Hoppas de kommer igång snart:)
  • Namnlös2015

Vår skutta är 5 veckor nu! Helt galet vad tiden springer iväg!

Så roligt att följa er alla nu när det börjar ploppa ut bebisar i tråden!

• calabalic
    Empa86 skrev 2016-07-16 18:46:50 följande:
    Tack:) Fortfarande ganska lungt, lite mer tryck i värkarna men de gör inte speciellt ont. Vi tog nyss en promenad för att försöka få lite fart på det hela.. Hoppas de kommer igång snart:)
    Vad spännande, kanske blir bebis inatt då. :) Lycka till!
  • Sommarmalva

Nu ska vi strax åka o lämna barn hos mormor o morfar som ska vara barnvakt ett par dagar, för i morgon bitti smäller det! Då åker vi in för igångsättning! Så konstig känsla att känna att lillebror är hemma om några dagar! Hoppas bara de har tid för oss nudå när vi kommer så vi inte behöver vänta alltför länge. Har tid imorgon kl 9 så hoppas lillebror kommer i morgon iallafall.

• cutepoison
    Sommarmalva skrev 2016-07-17 09:51:56 följande:

Nu ska vi strax åka o lämna barn hos mormor o morfar som ska vara barnvakt ett par dagar, för i morgon bitti smäller det! Då åker vi in för igångsättning! Så konstig känsla att känna att lillebror är hemma om några dagar! Hoppas bara de har tid för oss nudå när vi kommer så vi inte behöver vänta alltför länge. Har tid imorgon kl 9 så hoppas lillebror kommer i morgon iallafall.

Spännande! Lycka till :)
  • Loppan30

Får man hoppa in här lite på slutet? Jag har bf 19/7 och har haft kraftiga förvärkar i en vecka nu, men det händer inget mer, frustrerande. Jag lider verkligen nu, alldeles för mkt krämpor men även hormoner som spökar till det i mitt huvud.

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)