• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii
    Loppan30 skrev 2016-07-17 22:58:58 följande:

Vad roligt :) nej jag har också lagt ner den tanken. Eftersom att det inte händer mer än att det stannar av så räknar jag kallt med att gå minst en vecka till. Har ett barn sen innan. Hon är 6 1/2. Hon kom i v37 så då fick jag aldrig känna på den här jobbiga sista tiden.

Halsbrännan och tröttheten är nog värst för mej just nu. Och lederna. Och ryggen. Och tårarna som kommer för ingenting. Haha allt är jobbigt!! Men är väldigt tacksam för att jag får sova någorlunda iaf. Fick jag inte med första. Sov ingenting under hela graviditeten.

Har du barn sen innan eller är det ditt första?

Ok, vad skönt att hon kom så tidigt! Hade verkligen hoppats på det, men icke. Det är mitt första, så har inget att jämföra med. Haha, ja, det mesta är jobbigt. Försöker distrahera mig själv så mycket som möjligt så jag inte tänker på ryggen/halsbrännan/ledvärken osv, det lyckas väl tillfälligt ibland. Vad hittar du på om dagarna?

Jag sov nog sämst i mitten av graviditeten konstigt nog, nu går det rätt ok, men jag ger mycket cred till gravidkudden, den är underbar :) skönt att du får sova denna gång! Har din bebis blivit lugnare det senaste? Min brukar leka hela havet stormar på kvällarna, men de senaste två dagarna är han mycket mer försiktig. Börjar undra om han vilar upp sig inför förlossning? Hoppas!
  • Loppan30
    Moorii skrev 2016-07-17 23:13:02 följande:

Ok, vad skönt att hon kom så tidigt! Hade verkligen hoppats på det, men icke. Det är mitt första, så har inget att jämföra med. Haha, ja, det mesta är jobbigt. Försöker distrahera mig själv så mycket som möjligt så jag inte tänker på ryggen/halsbrännan/ledvärken osv, det lyckas väl tillfälligt ibland. Vad hittar du på om dagarna?

Jag sov nog sämst i mitten av graviditeten konstigt nog, nu går det rätt ok, men jag ger mycket cred till gravidkudden, den är underbar :) skönt att du får sova denna gång! Har din bebis blivit lugnare det senaste? Min brukar leka hela havet stormar på kvällarna, men de senaste två dagarna är han mycket mer försiktig. Börjar undra om han vilar upp sig inför förlossning? Hoppas!

Har också en gravidkudde. Underbar!!

Jaa tycker också det blivit lugnare rörelser i magen nu. Det rör sej på ett helt annat sett. Känns mer som om hon sträcker på sej nu. Förut hade jag också hela havet stormar på kvällarna ????

Om dagarna försöker jag hitta på så mkt som möjligt med min dotter. Orkar ju inte jättemkt men lekland igår, kompisar idag. Och imorgon lekpark och kompisar igen. Hur gör du för att få tiden att gå?

Usch nu rör det runt i magen och hon trycker på urinblåsan samtidigt som jag får sd. Är inte direkt skönt. Känns i bland som hon krafsar på min blåsa haha
  • fastfrusen
    Moorii skrev 2016-07-17 15:52:02 följande:
    Oj, vad jag känner igen mig. Min pappa sms:ar varje dag, mamma ringde nyss och påpekade att hon inte visste hur det kändes att gå över tiden (dvs förbi bf) eftersom hon inte gjort det med någon av oss barn.. Tack för peppen.. Nej, tydligen har jag inte ärvt det av henne, även om jag har två dagar kvar till BF, rätt övertygad om att jag kommer gå över, och mycket.

Hurtigt! Jag bakade bullar för tre veckor sen, som slutade vara till alla gäster efter bebis kommit. De tog slut på typ fyra dagar. Och nu orkar jag inte baka. Jag kan inte stå upp för länge för jag får ont i höfterna, så får sitta och jäsa i soffan. Härliga tider!

Tycker också det är dags för livmodern att förstå att det är dags! Händer ju ingenting. Färdknäppade till och med igår, men ingenting, förutom lite molvärk imorse. Suck. Kör du med några knep?
    Haha, du låter lite bitter! Men jag förstår dig! 

Testade färdknäppen förra helgen men hände inget, är lite skeptisk till alla sätta-igång-knep men snart känns det som att man gör vad som helst! Vaknade vid 5-tiden imorse av lite mol/mensliknande värk i svanken och magen men det har tyvärr gått över nu efter en alvedon. 

Ytterligare en dag av väntan framför en!
  • cutepoison

Känner också igen att folk ringer, sms:ar och skriver på facebook "Känner du något nu?" Min mamma har sagt nu i en månad att hon känner på sig att det kommer hända snart. HAHA. Har haft mensvärk i två veckor nu och ont i ryggen. Börjar bli riktigt påfrestande, speciellt ryggen. Var ute och gick ganska långt igår men slutade bara med att jag knappt kan röra på mig idag. Blir nog sittandes idag inne.... Det är sååååå seeegt. 

• Moorii
    Loppan30 skrev 2016-07-17 23:38:43 följande:

Har också en gravidkudde. Underbar!!

Jaa tycker också det blivit lugnare rörelser i magen nu. Det rör sej på ett helt annat sett. Känns mer som om hon sträcker på sej nu. Förut hade jag också hela havet stormar på kvällarna ????

Om dagarna försöker jag hitta på så mkt som möjligt med min dotter. Orkar ju inte jättemkt men lekland igår, kompisar idag. Och imorgon lekpark och kompisar igen. Hur gör du för att få tiden att gå?

Usch nu rör det runt i magen och hon trycker på urinblåsan samtidigt som jag får sd. Är inte direkt skönt. Känns i bland som hon krafsar på min blåsa haha

Ja, visst är den!

Mm, lillen kan få för sig att dra med foten längs revbenen ibland, kittlas som bara den! Kan skrika till ibland, för det kommer så plötsligt :P

Men det låter ju rätt ambitiöst ändå! Jag gör inte mycket, tittar på Gilmore girls och den lilla stund jag orkar gå ägnar jag åt att fånga pokemons ;)

Haha, vet vad du menar! Ibland är det svårt att gå för han trycker så på blåsan. Tur detta är över snart!
  • Moorii
    fastfrusen skrev 2016-07-18 07:01:07 följande:

Haha, du låter lite bitter! Men jag förstår dig! 

Testade färdknäppen förra helgen men hände inget, är lite skeptisk till alla sätta-igång-knep men snart känns det som att man gör vad som helst! Vaknade vid 5-tiden imorse av lite mol/mensliknande värk i svanken och magen men det har tyvärr gått över nu efter en alvedon. 

Ytterligare en dag av väntan framför en!

Haha, ja jag är nog lite bitter ;)

Jo, jag med egentligen, men samma här, lite desperat nu. Åh,typiskt :/ jag känner inget alls idag, jättetråkigt. En dag kvar till BF..
  • Sommarmalva

Inne för igångsättning idag! Var öppen två cm när vi kom in. Efter hinnsvepning blev det snabbt en cm till så nu avvaktar vi för att se om naturen har sin gång istället för att tvinga den. Lagom starka värkar som går att hantera med alvedon än så länge. Fast långtråkigt blir det!

• cutepoison
    Sommarmalva skrev 2016-07-18 11:57:00 följande:

Inne för igångsättning idag! Var öppen två cm när vi kom in. Efter hinnsvepning blev det snabbt en cm till så nu avvaktar vi för att se om naturen har sin gång istället för att tvinga den. Lagom starka värkar som går att hantera med alvedon än så länge. Fast långtråkigt blir det!

Spännande! Lycka till :) 
  • calabalic
    Sommarmalva skrev 2016-07-18 11:57:00 följande:

Spännande! Hoppas det går fort men inte för fort. :) Hade du haft några värkar eller andra känningar nu senaste dygnet, tänkte iom att du var öppen 2 cm? Tur att du hade planerad igångsättning i alla fall, så du slipper föda i sängen igen. :)
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)