• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Axelberg79

Jag har den oerhörda turen att ha en svägerska som är fotograf.. Så här underbart söt är mitt lilla mirakel!

Håller mina tummar att ni oxå får hålla era godisar snart.
  • calabalic
    Axelberg79 skrev 2016-08-05 21:26:42 följande:

Jag har den oerhörda turen att ha en svägerska som är fotograf.. Så här underbart söt är mitt lilla mirakel!

Håller mina tummar att ni oxå får hålla era godisar snart.

Oj vad fin! Och så mycket hår!! :)
  • calabalic

Hur länge är det tänkt att man ska blöda efter att BM retat hinnorna? Hon gjorde det igår vid 10 på fm och sen småblödde jag lite efter det och under em/kvällen men även imorse kom det lite färskt rött blod och nu blodblandad flytning mer åt det bruna hållet.

• Lurifax

I torsdags kväll kl. 23.43 föddes en underbar liten lillebror på BF+5, 49 cm och 3645 gram. Fick hinnsvepning på onsdag em, på kvällen släppte slemproppen i omgångar. Värkarna började 00.30 natten till torsdag med regelbundna var 5 min. Åkte in till förlossningen på morgonen för undersökning. Öppen 1.5 cm så hem igen och vänta. Värkarna glesades ut till var 8 minut. Men så kändes det som att det kom lite väl blöta flytningar, såg sen att det var ljusgröntgult i bindan och efter kontakt med förlossningen ville de att jag skulle komma in på kontroll. Åkte in och de trodde oxå att det var vatten och att bebis ev bajsat i vattnet. Fick gå runt på sjukhuset i några timmar för att sen visa hur bindan såg ut. Värkarna eskalerade till var tredje minut. Efter undersökning öppen 3 cm, de svepte runt och retade. Sen tog det några timmar med hanterbara värkar innan det blev galet kraftigt. Lustgas på full effekt men jag fick tillslut förslag av barnmorskan att ta en ryggbedövning och sen värkstimulerande dropp. Sagt och gjort, det var ljuvligt och poff var jag fullt öppen tack vare att jag kunde slappna av, 4 krystvärkar sen var han ute. Sprack inget och förutom ont där de stack mig för ryggbedövningen så mår jag toppen. Nu är jag nöjd med att vara 3-barnsmamma. Känns gött att sista förlossningen är gjord för min del

• Lurifax
    calabalic skrev 2016-08-06 09:35:21 följande:

Hur länge är det tänkt att man ska blöda efter att BM retat hinnorna? Hon gjorde det igår vid 10 på fm och sen småblödde jag lite efter det och under em/kvällen men även imorse kom det lite färskt rött blod och nu blodblandad flytning mer åt det bruna hållet.

Jag småblödde från det att det gått några timmar från svepningen och som sedan övergick till blodblandade flytningar med slempropp inblandat. Så pågick det tills bebis var ute. Ca 1 dygn.
  • tovemaja

Vaknade med oregelbundna värkar idag... De tilltog i längd och styrka men nu verkar allt stannar av igen... Sååå irriterande! Nästa gång det drar på ska jag INTE bada och INTE ta alvedon! Går dansa ut denna ungen eller något. BF+11 idag

• cameleon

Grattis tjejer till era små underbara bebisar <3

Själv börjar min lilla tjej vilja komma ut nu, inatt vaknade jag åter av vatten som rann, den här gången var det mycket mer och även missfärgat. Vi fick en kontroll på förlossningen i morse och allt var bra med bebisen.
    Vattnet fortsätter att komma så nu sitter jag här med sjukhusets blöja och nättrosor, hehe.. Hade skapligt med värkar men inte tillräckligt regelbundna så nu är vi hemma igen.

På måndag fick vi tid för igångsättning om hon inte kommit innan dess, jag tror hon kommer innan!

• Sommarmalva

Grattis till nya bebisar! Och till er andra som verkar vara på G! Hur många är kvar nu? Tänkte det vore kul att fortsätta tråden nu efteråt, och följas åt med små bebisar.
    Min lille blir tre veckor på måndag!! Helt otroligt vad tiden går! Lite läskigt...,

• Mal Mal
    cameleon skrev 2016-08-06 12:49:18 följande:

Grattis tjejer till era små underbara bebisar <3

Själv börjar min lilla tjej vilja komma ut nu, inatt vaknade jag åter av vatten som rann, den här gången var det mycket mer och även missfärgat. Vi fick en kontroll på förlossningen i morse och allt var bra med bebisen.
    Vattnet fortsätter att komma så nu sitter jag här med sjukhusets blöja och nättrosor, hehe.. Hade skapligt med värkar men inte tillräckligt regelbundna så nu är vi hemma igen.

På måndag fick vi tid för igångsättning om hon inte kommit innan dess, jag tror hon kommer innan!

Hoppas er bebis snart är här!
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)