• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii
    fastfrusen skrev 2016-07-31 12:29:42 följande:

00:24 inatt föddes lilla bebis, 3630 gram o 55cm lång efter ett dramatiskt avslut med sugklocka och en liten grad 3 bristning! Bebis mår bra, jag ska adoptera nästa barn ;) men man glömmer smärtan snabbt!

Grattis till bebis! Vila mycket och mys med liten <3
  • calabalic

Hur många är vi som är kvar nu som inte fått bebis än? Blir augustibebisar för oss men det går ju fint det också - bara det blir så tidigt i augusti som möjligt! ;)

• cutepoison
    calabalic skrev 2016-07-31 21:44:37 följande:

Hur många är vi som är kvar nu som inte fått bebis än? Blir augustibebisar för oss men det går ju fint det också - bara det blir så tidigt i augusti som möjligt! ;)

Jag är kvar! Det går så bra med augustibebis, vill bara ha bebisen här hos mig snart men känner ingenting.
  • cutepoison

Har ni kollat fostervattensmängd? Tänkte om det var standard att göra det när man går över tiden?

• Moorii

Blir augustibebis här med, det här med igångsättning är en riktigt seg historia :/ kanske tur att vi började nu, så hinner mina föräldrar träffa plutten innan de åker hem igen iallafall..

• Nånrandomtjej

Jag fick ju göra ett UL för att dubbelkolla iom att jag hade minskade rörelser förrförra helgen och då konstaterade dom bara att allt såg bra ut. Har ett UL inplanerat på fredag för koll igen så det är väl den som är den kontrollen som dom brukar göra här när man gått över tiden som jag misstänker och då kollar dom fostervatten, moderkaka och uppskattar vikten. vad jag förstod det så planerar man in igångsättning efter den undersökningen. Kan nämna att jag bor i Gnesta, gjort mina ul på specMVC i Nyköping och det är i Nyköping jag planerat att föda.

• Nånrandomtjej
    Moorii skrev 2016-07-31 22:37:44 följande:

Blir augustibebis här med, det här med igångsättning är en riktigt seg historia :/ kanske tur att vi började nu, så hinner mina föräldrar träffa plutten innan de åker hem igen iallafall..

Åh din stackare, jag som trodde plågan var över för dig nu!

Här lägger jag mig väl med allt hopp ute, är väl ingen idé att ens föreställa sig att det skulle hända nåt inatt. Sambon har väl kanske rätt om onsdag... Fast hellre det än att gå ännu längre än så om man har lust att vara positiv haha.

Vi får väl säga välkomna ut nu till våra augustibebisar och hoppas på att de är mer nöjda med denna månad och kommer ut på första dagen!
  • calabalic
    cutepoison skrev 2016-07-31 22:15:59 följande:

Har ni kollat fostervattensmängd? Tänkte om det var standard att göra det när man går över tiden?

Jag gjorde ju två UL omkring v.33 av andra skäl - då såg allt bra ut med fostervatten. Men sen har de inte sagt nåt mer om några UL så tror inte de kollar extra för att man är över BF här i vår region.

Men ibland har jag funderat på att ringa förlossningen och klaga över minskade fosterrörelser som jag med jämna mellanrum upplever, och då kanske man får göra en extra koll. Det är så klurigt med fosterrörelserna tycker jag. Vissa dagar är det mkt aktivitet, andra knappt alls - men HELT borta är de ju aldrig.. hon verkar mest lite slö vissa dagar. Men jag har en angel sound (doppler) som jag lyssnar ibland med några minuter när jag är nojig och då låter hjärtljuden precis som jag lärt mig under mina tidigare ctg-tester att de ska - variera upp och ner hela tiden och ligga mellan 120-160 ungefär. Så då brukar jag känna att jag inte vill belasta en semestertyngd förlossning med att undersöka mig. Men jag hade ju gärna velat veta egentligen just hur det ser ut med fostervatten, om bebis växt till sig, hur moderkakan funkar osv. Just för att riskerna är högre efter BF.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)