• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • calabalic
    tovemaja skrev 2016-08-06 11:52:04 följande:

Vaknade med oregelbundna värkar idag... De tilltog i längd och styrka men nu verkar allt stannar av igen... Sååå irriterande! Nästa gång det drar på ska jag INTE bada och INTE ta alvedon! Går dansa ut denna ungen eller något. BF+11 idag

Vad irriterande att det stannar av! Inte hänt nåt mer under dagen?

Jag har haft mensvärkskänningar till och från sen bm retade hinnorna igår, tror även jag fick en teckningsblödning. Men nu tycks allt ha upphört. Känner mig sjuk och trött bara. Positivt åtminstone att nåt verkar ha börjat, men det tar nog åtminstone några dagar till innan det kommer igång på riktigt.
  • cutepoison

Grattis alla! För mig känns det "kört". Kommer inte få någon bebis känns det som. Var in på förlossningen nu ikväll för jag har haft så ont i magen. Allt såg jättebra ut vilken var en lättnad men hade en värk på 30 min...

• tovemaja

Nu är lillebror här! Blev en bjässe på 4550g och 54 cm. Allt gick rasande fort när det väl tog fart men vi mår fint. Är dock lite mörbultad och vi hamnade som tur var på special BB. Så mycket bättre här!

• calabalic
    tovemaja skrev 2016-08-07 07:50:54 följande:

Nu är lillebror här! Blev en bjässe på 4550g och 54 cm. Allt gick rasande fort när det väl tog fart men vi mår fint. Är dock lite mörbultad och vi hamnade som tur var på special BB. Så mycket bättre här!

Stort grattis!! Oj vilken stor en, men skönt att det gick bra och att ni får vara på spec BB!
  • cameleon

Nu är vi inskrivna på förlosningen, har fått en sovdos och nyss vaknat. Värkarna började inatt och blev täta väldigt snabbt. Imorse var jag bara öppen en cm, tror inte hon kommer idag utan det blir nog igångsättningen imorgon kl. 08 som hjälper henne ut.

• calabalic
    cameleon skrev 2016-08-07 12:09:55 följande:

Nu är vi inskrivna på förlosningen, har fått en sovdos och nyss vaknat. Värkarna började inatt och blev täta väldigt snabbt. Imorse var jag bara öppen en cm, tror inte hon kommer idag utan det blir nog igångsättningen imorgon kl. 08 som hjälper henne ut.

Vad konstigt att du öppnats så lite trots täta värkar. Jaja, kroppen är som den är. Hoppas bebis kommer senare idag trots allt! Kan de inte hjälpa till med lite igångsättningsmedel redan idag annars när du ändå är inskriven? Lycka till iaf, snart är det äntligen över!!
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-08-06 13:02:25 följande:

Grattis till nya bebisar! Och till er andra som verkar vara på G! Hur många är kvar nu? Tänkte det vore kul att fortsätta tråden nu efteråt, och följas åt med små bebisar.

Min lille blir tre veckor på måndag!! Helt otroligt vad tiden går! Lite läskigt...,

Ja, det vore roligt att hålla igång tråden! Vår lille plutt blir en vecka imorgon, det känns också helt galet, jag var ju nyss på förlossningen känns det som. Har allt gått bra för er?
  • Moorii

Håller tummarna för alla er som fortfarande väntar! Vet ju precis hur ni känner det. Men till slut kommer bebisen ut, jag har ett bevis som ligger och sover inne i sovrummet tänker på er!

• Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-08-07 16:02:31 följande:
    Ja, det vore roligt att hålla igång tråden! Vår lille plutt blir en vecka imorgon, det känns också helt galet, jag var ju nyss på förlossningen känns det som. Har allt gått bra för er?
    Ja visst går det fort! Det går bra här men kämpar fortfarande på med amningen... Vill så gärna amma, men har inte riktigt så det räcker, så får ge ersättning efter varje mål. Känns trist. Max har även svårt att öka i vikt. Det går sakta men säkert. Har nu efter tre veckor inte kommit tillbaka till födelsevikten, men vi närmar oss. Idag blev jag dock barnsligt glad när han lyckades amma utan amningsnappen som jag varit tvungen att använda. Han har inte fattat hur man äter utan den förut, knasbollen
    Hur funkar allt för er? Hade ni fler barn innan eller var detta första?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)