• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Sommarmalva
    Liinaa91 skrev 2016-08-02 08:57:44 följande:

Det går bra! Min pojk blir en månad idag :)

Åh! En månad redan! Så fort det går. Min blev två veckor i går. Gick din pojk ner mycket i vikt i början? När var han isåfall tillbaka på födelsevikten? Min lille gick ner mycket och ökar väldigt långsamt! Vägde närmare 4300 när han föddes, gick ner till 3700 och nu när han är två veckor är han bara uppe i 3900... På BB sa de att de helst ska vara tillbaka på födelsevikten på en vecka!!
  • tovemaja

Stort stort grattis! Vilken kämpe du är!

Moorii skrev 2016-08-02 10:07:19 följande:

Vår lilla pojke kom igår, efter två dagars kämpande, en riktig pärs. Tack gode gud för epidural! 22:48 kom han till världen, efter både klippning och sugklocka, men han mådde fint. Hans hjärtslag var låga, så de ville få ut honom snabbt. Nu ligger han här bredvid mig och snusar, underbart <3

• Moorii
    calabalic skrev 2016-08-02 10:43:17 följande:

Moorii - Så underbart att det är klart efter så lång tid! Hu sugklocka verkar så läskigt tycker jag men antar att man ser den dom en lättnad när den väl behövs? Nu får ni vila och mysa. :) Jättefin liten kille!

Axelberg79 - Stort grattis, så fin! :) Hur länge var ni inne på förlossningen sen?

Cameleon - Spännande, hoppas det är på g nu!

Det var faktiskt inte så farligt som det låter! Och i detta fallet nödvändigt, tur att det finns när det krisar. Hans huvud är lite svullet, men annars inget konstigt :) tack så mycket! Vi myser för fullt :)
  • Moorii
    tovemaja skrev 2016-08-02 11:47:35 följande:

Stort stort grattis! Vilken kämpe du är!

Tack så mycket! :)
  • cameleon

Grattis till bebisarna!

Själv är jag hemma igen, fick ligga med ctg och bm kollade bindan två gånger för att se hur vattnet var.. Fick reda på att vi skulle få tid för igångsättning på torsdag om inget hänt innan dess. Nu blev det inte så eftersom läkaren tyckte att mängden vatten såg bra ut i magen.. Nu inväntar jag mer vatten och/eller värkar..

• Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2016-08-02 10:53:50 följande:

Åh! En månad redan! Så fort det går. Min blev två veckor i går. Gick din pojk ner mycket i vikt i början? När var han isåfall tillbaka på födelsevikten? Min lille gick ner mycket och ökar väldigt långsamt! Vägde närmare 4300 när han föddes, gick ner till 3700 och nu när han är två veckor är han bara uppe i 3900... På BB sa de att de helst ska vara tillbaka på födelsevikten på en vecka!!

Ja jisses va fort tiden går! Han föddes bf +2 och vägde 3675 gram. Han gick ner 75 gram och sen upp igen. Vi vägde honom förra veckan och han är uppe 4690 gram. Men jag har pumpat och gett i flaska plus ersättning några kvällar för han va så hungrig hela tiden
  • tovemaja

Din deadline är nära nu då!! Skööööönt! Torsdag är snart här! Min tid för eventuell igångsättning är ju först på onsdag om

En vecka!

cameleon skrev 2016-08-02 16:10:56 följande:

Grattis till bebisarna!

Själv är jag hemma igen, fick ligga med ctg och bm kollade bindan två gånger för att se hur vattnet var.. Fick reda på att vi skulle få tid för igångsättning på torsdag om inget hänt innan dess. Nu blev det inte så eftersom läkaren tyckte att mängden vatten såg bra ut i magen.. Nu inväntar jag mer vatten och/eller värkar..

• cameleon
    tovemaja skrev 2016-08-02 17:35:04 följande:

Din deadline är nära nu då!! Skööööönt! Torsdag är snart här! Min tid för eventuell igångsättning är ju först på onsdag om

En vecka!

Ja fast alltså igångsättningen blev inställd eftersom läkaren inte tyckte att jag hade förlorat så pass mycket vatten än. Så jag har ingen deadline än Skrikandes! Men det kommer lite vatten nu också så kanske att det kommer igång ikväll/natt. Vore nice om det sade poff och allt vatten kom på en gång!
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)