Sommarmalva skrev 2016-08-07 22:06:27 följande:
Ja visst går det fort! Det går bra här men kämpar fortfarande på med amningen... Vill så gärna amma, men har inte riktigt så det räcker, så får ge ersättning efter varje mål. Känns trist. Max har även svårt att öka i vikt. Det går sakta men säkert. Har nu efter tre veckor inte kommit tillbaka till födelsevikten, men vi närmar oss. Idag blev jag dock barnsligt glad när han lyckades amma utan amningsnappen som jag varit tvungen att använda. Han har inte fattat hur man äter utan den förut, knasbollen
Hur funkar allt för er? Hade ni fler barn innan eller var detta första?
Det där med amning är ju ett kapitel för sig, helt klart. Har haft problem precis som du, kanske på lite olika sätt bara. När mjölken rann till blev brösten stenhårda och han fick inget grepp, och när han väl fick det var det som att han aldrig blev nöjd, så mycket ilskna illvrål blev det första två dagarna hemma, som slutade med ersättning mitt i natten. Igår köpte jag ergobaby amningskudde och det går så mycket bättre! Duschar varmt då och då och försöker pumpa lite mellan varje matning för att brösten ska bli mindre spända och det funkar faktiskt bra nu! Kudden är fantastisk! Gjorde nästan hela skillnaden. Inatt sov han 6 timmar i sträck, galet.
Vad jobbigt med vikten, men skönt att han börjar lägga på sig lite nu! Jag har ingen aning om ifall våran lille har börjat gå upp ännu, bm kommer hem till oss på torsdag. Haha, vad roligt :) skönt att han gillar den äkta varan nu då
Det är mitt första barn och mannens andra, han har en son på snart 7 år sen innan. Är detta ditt första?