• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (orolig)
    Kampis skrev 2016-03-11 19:36:54 följande:

6+6 antagligen, men har inte helt koll på när äl var eftersom jag inte hann få nån mens efter blödningen, så det kan diffa nån dag, men nånting borde ju ha synts :/ tre veckor sen +

Tack tjejer <3 <3

Stor kram, det kan ju vara så att du inte är så långt gången. När ska du dit igen? Kram
  • Mlimim
    nepe skrev 2016-03-11 19:03:09 följande:

Ja jättekul att vi är flera! Japp, första barnet :) Bor i Uppsala. Första för dig?

Jag bor lite utanför Uppsala. Tredje barnet, men känns som första gången varje gång då man glömt bort hur de är å va gravid ;)
  • Decibel84
    nepe skrev 2016-03-12 16:59:55 följande:
    Det förstår jag! Jag längtar efter nästa jag med! Ska du göra kub?
    hmm nej är det inte något som kvinnor över 35 erbjuds?
  • Anonym (Uh)

Är det någon som ska ha barn med en man som kanske inte är den ultimata?

Min pojkvän är underbar på alla sätt och behandlar mig som en prinsessa men han har inget jobb, och det stressar mig något så otroligt.
    Han är inte berättigad a-kassa så han har alltså soc.
    Jag känner mig stressad och blir så arg och ledsen för jag vill kunna njuta av denna graviditet som jag kämpat för så länge.
    Min pojkvän sa att vi skulle vänta med att bli med barn, men jag kände att åren gick och vi märkte att jag hade svårt att bli med barn(tog oss tre år).
    Någon som är i samma sits eller som kan hjälpa mig hur jag ska hantera detta??

• Anonym (orolig)
    Anonym (Uh) skrev 2016-03-13 08:25:06 följande:

Min pojkvän är underbar på alla sätt och behandlar mig som en prinsessa men han har inget jobb, och det stressar mig något så otroligt.

Jag känner mig stressad och blir så arg och ledsen för jag vill kunna njuta av denna graviditet som jag kämpat för så länge.

Min pojkvän sa att vi skulle vänta med att bli med barn, men jag kände att åren gick och vi märkte att jag hade svårt att bli med barn(tog oss tre år).

Jag har ej de så, men kan förstå din känsla. Söker han jobb? Och i så fall söker han alla jobb? Dvs även sådana som inte kräver urbildning,

Om inte så tycker jag gott du kan ställa krav på det. Bor ni ihop?
  • Anonym (Uh)
    Anonym (orolig) skrev 2016-03-13 08:48:17 följande:
    Jag har ej de så, men kan förstå din känsla. Söker han jobb? Och i så fall söker han alla jobb? Dvs även sådana som inte kräver urbildning,

Om inte så tycker jag gott du kan ställa krav på det. Bor ni ihop?
    Vi bodde isär och han bodde hos en vän, men sen funkade det inte med kompisen och han flyttade hit..Bodde här i nån vecka och jag blev gravid:)
    Jo han söker jobb
    Jag ställer krav och han svarar oftast"men jag söker ju jobb"
    det är som att vi inte talar samma språk.
    Jag ber  honom söka jobb och han säger"men jag gör ju det?"
  • othello

Någon mer än jag som blir sjuk väldigt lätt? Mitt immunförsvar suger nu när jag är gravid.

• höstsolen
    Anonym (Uh) skrev 2016-03-13 07:25:06 följande:

Han verkar ju vara en härlig kille vilket glädjer mig!
    Men... Säg åt honom att nu MÅSTE han ta sig i kragen för nu kommer det ett barn och barn är inte gratis. Barn ska (så gott det går) försörjas av föräldrarna.
    Nu vet jag ju inte vad det är för jobb han söker, hur länge han gått arbetslös eller var ni bor.,. Kanske finns det noll jobb? Gå runt med CVn i butiker och restauranger?
    Se till att han sänker kraven. Just nu kanske städjobb är det han får ta. Se också till att han har ett bra skrivet CV, att han skriver olika personliga brev till varje jobb (riktat till just det företag han söker på), samt att han vet hur han ska bete sig på en intervju. Då fixar han det! ;) Lycka till :)

/personalvetaren
  • Ggrahnen
    Vanja skrev 2016-03-12 14:55:00 följande:

För er som bodde i Uppsala så hittade jag en fb-grupp. Uppsala mammor BF 2016. :)

Grattis! Mitt tips är att gå tillbaka några sidor och kolla vem som startade grupp senast.. Ifall Ditt inlägg försvinner i mängden innan rätt person hinner se de.. :)

Åh vad kul. Men jag törs nog inte riktigt gå med i en sån grupp än..
  • Anonym (Uh)
    höstsolen skrev 2016-03-13 11:27:51 följande:
    Han verkar ju vara en härlig kille vilket glädjer mig!
    Men... Säg åt honom att nu MÅSTE han ta sig i kragen för nu kommer det ett barn och barn är inte gratis. Barn ska (så gott det går) försörjas av föräldrarna.
    Nu vet jag ju inte vad det är för jobb han söker, hur länge han gått arbetslös eller var ni bor.,. Kanske finns det noll jobb? Gå runt med CVn i butiker och restauranger?
    Se till att han sänker kraven. Just nu kanske städjobb är det han får ta. Se också till att han har ett bra skrivet CV, att han skriver olika personliga brev till varje jobb (riktat till just det företag han söker på), samt att han vet hur han ska bete sig på en intervju. Då fixar han det! ;) Lycka till :)

/personalvetaren
    tack för peppen  men samtidigt tänker jag...
    är det verkligen JAG som ska se till allt detta?
    jag har givetvis sagt flera gg att han ska söka jobb, ALLA jobb, jag har frågat om hans CV och hur det går..Men jag känner  lite att jag ger upp nu.
    Han säger att han söker allt, jag blir galen för att han inte verkar veta allvaret med att vi ska ha barn, han är ju inte dum i huvudet liksom
Svar på tråden BF Oktober 2016