• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Josber
    Ggrahnen skrev 2016-03-14 19:22:30 följande:

V.11 idag. Har så jää**a ont i korsryggen.. Någon som känner igen det? Undrar också över vad ni haft för symptom i denna vecka. Jag är onaturligt trött men orkar definitivt mycket mer än för två veckor sedan!!! Känns lite läskigt när symptomen börjar avta liksom..

Hej :) jag är v10 9+3 och känner inte så mycket alls har inte gjort det heller direkt förutom ömma bröst och lite tröttare än vanligt kanske. Gjorde VUL v8 7+5 och såg hjärta och en liten skrutt. Funderar på ett vul på fredag när jag går in i v 11. Är lite orolig av mig när jag hade ett ma i december tyvärr.

De kan ju vara så att alla symptom du haft innan börjar avta i v11-12 hört det är fullt normalt

Har du gjort nått vul /ul? ????
  • Ggrahnen
    Josber skrev 2016-03-14 20:58:15 följande:

Hej :) jag är v10 9+3 och känner inte så mycket alls har inte gjort det heller direkt förutom ömma bröst och lite tröttare än vanligt kanske. Gjorde VUL v8 7+5 och såg hjärta och en liten skrutt. Funderar på ett vul på fredag när jag går in i v 11. Är lite orolig av mig när jag hade ett ma i december tyvärr.

De kan ju vara så att alla symptom du haft innan börjar avta i v11-12 hört det är fullt normalt

Har du gjort nått vul /ul? ????

Japp, fick se ett hjärta för några veckor sedan. Också rätt nojjig, fick ma i v12 innan jul jag också..
  • höstsolen
    Anonym (Uh) skrev 2016-03-14 17:51:26 följande:

tjatade mig till att få läsa hans CV. såg att det låg på datorn och klickade upp det
    alltså...HAHA
    min pojkvän har verkligen ingen talang för att skriva, jisses..hoppas han inte skickat just denna CV till flera.
    nu har jag skrivit några ändringar i hans CV få se va han säger sen när han kommer hem.

Bra jobbat!!! Kolla CV-mallar på nätet också. Finns jattebra tips.
  • höstsolen
    Ggrahnen skrev 2016-03-14 18:22:30 följande:

V.11 idag. Har så jää**a ont i korsryggen.. Någon som känner igen det? Undrar också över vad ni haft för symptom i denna vecka. Jag är onaturligt trött men orkar definitivt mycket mer än för två veckor sedan!!! Känns lite läskigt när symptomen börjar avta liksom..

V 12 här.
    Jag har också ont i rygg samt ner i vänstra skinkan. Haft i ca 2 v. Hoppas på typ en nerv i kläm och att det inte ar tidig foglossning för det bådar ju inte direkt gott för de kommande månaderna... Ouch...
    Min "onaturliga" trötthet gick nästan över helt förra veckan, nu ar den mer "naturlig" - blir bara så trött när jag typ motionerat.
  • Anonym (orolig)
    Ggrahnen skrev 2016-03-14 19:22:30 följande:

Jag är oxå i v 11 (10+2) jag har fortsatt illamående och räknar med det ngr veckor till, och lite ont i brösten o trött
  • Decibel84

VUL idag, allt såg bra ut!!!!!
    När jag frågade läkaren om man "vågade berätta för folk nu" så sa han.
    Den är i rätt storlek för veckan, hjärtat tickar och den ligger bra i livmodern, så nu är  missfallsrisken väldigt låg...så du kan säga till hela världen om du vill tycker jag:D

• pandoraDiem
    Decibel84 skrev 2016-03-15 18:38:13 följande:

VUL idag, allt såg bra ut!!!!!

När jag frågade läkaren om man "vågade berätta för folk nu" så sa han.

Den är i rätt storlek för veckan, hjärtat tickar och den ligger bra i livmodern, så nu är  missfallsrisken väldigt låg...så du kan säga till hela världen om du vill tycker jag:D

Härligt! Nu är det bara att skrika ut sin lycka till hela världen :) vilken vecka är du i och hur stor var den lilla om man får fråga :)
  • Decibel84
    pandoraDiem skrev 2016-03-15 19:06:47 följande:
    Härligt! Nu är det bara att skrika ut sin lycka till hela världen :) vilken vecka är du i och hur stor var den lilla om man får fråga :)
    jag är i vecka 7+3/7+4
    jag vetinte hur stor, fick bild men han nämnde aldrig några mm tror jag...jag låg och bet mig själv i tröjan o tårarna rann.
    enligt min app är bebis 1.6 cm
  • eagle87
    Decibel84 skrev 2016-03-15 18:16:21 följande:
    jag är i vecka 7+3/7+4
    jag vetinte hur stor, fick bild men han nämnde aldrig några mm tror jag...jag låg och bet mig själv i tröjan o tårarna rann.
    enligt min app är bebis 1.6 cm
    Åh grattis :))) va härligt
    Ja har ul på lördag v 8+1. Redan varit på ett 6+3 O såg hjärtat... Men kändes för långt till kub så bokade in ett emellan
  • Josber

Åhh va kul decibel 84 jag gjorde också vul 7+5 och de såg jätte bra ut men imorgon tänkte jag göra ett vul igen mår ju nästan för bra för att vara sant ska bli spännande att se den lilla igen och hoppas allt är bra iskall inväntar vi rul nästa gång ????

Svar på tråden BF Oktober 2016