• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Decibel84
    eagle87 skrev 2016-03-16 21:48:17 följande:
    Har du skrivit på fb nu att ni är gravida? Ja tänkte de efter kub den 7/4 men vet inte hur vill typ göra ngt unikt
    Nej..tvekar på det...har gjort en bild som ska symbolisera att vi väntar bebis,  för två år sedan tänkte jag redan"sådär vill jag också berätta":)
    drömmen hur jag skulle berätta för syrran funkade inte, haha jag var för ivrig

Men i helgen berättar jag för pappa och de närmaste vännerna iaf.
    Känns som att världens största grej för mig vill jag inte hålla hemlig längre nu..Men några "random" på facebook kan jag dock vänta lite med:)
  • eagle87
    Decibel84 skrev 2016-03-16 20:58:16 följande:
    Nej..tvekar på det...har gjort en bild som ska symbolisera att vi väntar bebis,  för två år sedan tänkte jag redan"sådär vill jag också berätta":)
    drömmen hur jag skulle berätta för syrran funkade inte, haha jag var för ivrig

Men i helgen berättar jag för pappa och de närmaste vännerna iaf.
    Känns som att världens största grej för mig vill jag inte hålla hemlig längre nu..Men några "random" på facebook kan jag dock vänta lite med:)
    Åh kan jag intr få se den bilden?

Vi har oxå försökt länge O dagdrömt om när man kan dela de.. Våra familjer vet redan
  • Decibel84
    eagle87 skrev 2016-03-16 22:03:53 följande:
    Åh kan jag intr få se den bilden?

Vi har oxå försökt länge O dagdrömt om när man kan dela de.. Våra familjer vet redan
    bilden är rätt privat eftersom jag inte ens delat med mig av den...:)
    men här kan du få se vart idén kom ifrån:)

Alltså INTE min bild:)

• anna90
    Josber skrev 2016-03-15 21:16:20 följande:

Åhh va kul decibel 84 jag gjorde också vul 7+5 och de såg jätte bra ut men imorgon tänkte jag göra ett vul igen mår ju nästan för bra för att vara sant ska bli spännande att se den lilla igen och hoppas allt är bra iskall inväntar vi rul nästa gång ????

Gör du privata VUL eller får du göra så ofta hos gyn??
  • anna90
    Decibel84 skrev 2016-03-15 19:16:21 följande:
    jag är i vecka 7+3/7+4
    jag vetinte hur stor, fick bild men han nämnde aldrig några mm tror jag...jag låg och bet mig själv i tröjan o tårarna rann.
    enligt min app är bebis 1.6 cm
    För mig stod det antal mm på bilden, gör det inte det för dig? :)
  • Decibel84
    anna90 skrev 2016-03-17 15:35:39 följande:
    För mig stod det antal mm på bilden, gör det inte det för dig? :)
    jo jag såg att det stod 14.5 nu:)

• Decibel84
    anna90 skrev 2016-03-17 15:34:51 följande:
    Gör du privata VUL eller får du göra så ofta hos gyn??

Vi har gjort en utredning på sophia hemmet, blev dock gravida naturligt men jag chansade och frågade om jag fick göra ett VUL hos dom, och det fick jag.
    Sen ska jag ju på inskrivningen och får göra ett där också:)

Men sen dröjer det nog:)

• nepe

Vi kommer att berätta för våra familjen i påsk. Tänker ge dem ett påskägg antingen med ul-bilden i eller med godis och skriva "Glad påsk mormor" eller så :) Så pirrig!!

• Kampis

Känner mig rätt de på ikväll. Tuttarna är inte nå vidare ömma längre o det hugger inte till i livmodern/ligament när jag hostar o så.

Exakt som hur det var för några månader sen vid ma:t.

På tisdag ska jag på nästa vul, fick kallelsen idag o kände bara.... jaha... då får jag med tabletter hem igen.

Förlåt att jag måste kräka ur mig här men jag har ingen annanstans att göra det : (

Svar på tråden BF Oktober 2016