• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Forthefirsttime

Är lite nyfiken på varför man gör ul så tidigt?:) jag är i v 11 men får inte göra ul förän KUB i v14 :) skulle gärna göra ett nu då man är så nyfiken ????

• Vanja
    Forthefirsttime skrev 2016-03-16 06:53:22 följande:

Är lite nyfiken på varför man gör ul så tidigt?:) jag är i v 11 men får inte göra ul förän KUB i v14 :) skulle gärna göra ett nu då man är så nyfiken ????

Det är väl för att stilla sin oro lite och se att allt ser ut som det ska mest men även otålighet kan jag tro. :) vem vill inte få chansen att se sitt lilla pyre.. Själv kommer jag inte göra KUB så jag skulle ha fått vänta till v. 18 om jag inte gjort ett tidig. Så ville jag även fastställa hur långt gången jag faktiskt var med då jag var lite osäker. Jag ringde till en provat klinik och bokade tid. Kostade 330:-
  • Ggrahnen

Nu går jag händelserna lite i förväg, men här är 10 grader och sol så vårjackorna börjar trilla fram. Det får mig att tänka på i sommar, vad tusan ska man ha för jacka??!!

• Anonym (orolig)
    Forthefirsttime skrev 2016-03-16 06:53:22 följande:

Den största anledningen tror jag är att har man råkat ut för missfall innan så blir man lugnare av att göra vul. Jag har gjort de för att se om de är mer än en, plus att jag haft många MF...
  • Forthefirsttime

Okej tack för era svar :) jag har också haft MF (i november) .. Och min sambo har förlorat i psd.. Men vi fick inte göra tidigt ul endå.. Men vi behöver inte betala för ul eller kub i vårt landsting.. Lustigt att det är så olika.. :)

• Anonym (orolig)
    Ggrahnen skrev 2016-03-16 11:55:21 följande:

Nu går jag händelserna lite i förväg, men här är 10 grader och sol så vårjackorna börjar trilla fram. Det får mig att tänka på i sommar, vad tusan ska man ha för jacka??!!

Förra gången jag var gravid så köpte jag en tunnare vanlig kappa, den gick att knäppa i början, dottern är född i april, men hade den även på hösten med tjock tröja under.. nu tänker jag ungefär samma, kommer nog ej köpa ngn mammajacka om det inte blir en svinkall sommar
  • Oktbebis
    bf102016 skrev 2016-03-11 11:36:04 följande:

Jag är ifrån Motala ????

Kul med någon mer från Östergötland :)
  • Decibel84

Vi har gjort utredning på en fertilitetsklinik så jag testade och frågade om jag fick komma på VUL och det var det ingen tvekan om.
    31 mars har jag inskrivning och då ett nytt VUL så det känns som en "Okej" tid att vänta. Är mycket lugnare nu och jag tycker det är ett jätte bra val att göra ultraljudet tidigt så man är lugn.

Jag mår väldigt bra, ömma bröst är väl "allt"

• eagle87
    Decibel84 skrev 2016-03-16 20:37:54 följande:

Vi har gjort utredning på en fertilitetsklinik så jag testade och frågade om jag fick komma på VUL och det var det ingen tvekan om.
    31 mars har jag inskrivning och då ett nytt VUL så det känns som en "Okej" tid att vänta. Är mycket lugnare nu och jag tycker det är ett jätte bra val att göra ultraljudet tidigt så man är lugn.

Jag mår väldigt bra, ömma bröst är väl "allt"

Har du skrivit på fb nu att ni är gravida? Ja tänkte de efter kub den 7/4 men vet inte hur vill typ göra ngt unikt
Svar på tråden BF Oktober 2016