• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Vanja
    Ggrahnen skrev 2016-03-13 22:41:04 följande:

Precis så resonerar jag också! Men när du gick med i gruppen, det är inget som hamnar i flödet?

Det var nog fyra veckor sen tror jag..
  • Kampis
    Anonym (orolig) skrev 2016-03-12 22:48:03 följande:

Stor kram, det kan ju vara så att du inte är så långt gången. När ska du dit igen? Kram

Tack ja man kam ju hoppas... har inte fått nåt nytt datum än men ca två veckor efter senaste kollen ?
  • Liii82

V11 o kom en pytteliten slemmig blödning när ja torka mig igår kväll sen inge mer

• Anonym (orolig)
    Kampis skrev 2016-03-13 23:44:54 följande:

Tack ja man kam ju hoppas... har inte fått nåt nytt datum än men ca två veckor efter senaste kollen ?

Okej. Ring dit o få en ny tid, så vet du i alla fall ett nytt datum. Hoppas allt ser bra ut då
  • Kampis

De skulle skicka en med posten, men tack: )

Anonym (orolig) skrev 2016-03-14 09:39:42 följande:

Okej. Ring dit o få en ny tid, så vet du i alla fall ett nytt datum. Hoppas allt ser bra ut då

• Louise_86

Hihi, idag var jag hos läkaren för första gången som gravid :D men hon menade det var för tidigt för att göra någon kontroll ännu, är 8+0 idag. Så det blev bara lite allmänt prat om graviditet och kost och sånt och en ny tid för första kontroll 29. mars. Längtar! Jag är student och är just nu uppe i att skriva min bacheloruppsatts men jag klarar inte tänka på annat än graviditeten och sitter på nätet och googlar på allt mellan himmel och jord! Jag och min sambo har inte berättat för någon ännu. Vi tänkte vänta till vi har passerat 12 fulla veckor. Läkaren sa att det har gått såpass lång tid nu att det är stor sannolikhet att detta kommer att gå vägen, ååååh jag hoppas verkligen det!

• JennyNG
    Decibel84 skrev 2016-03-13 14:38:02 följande:

UL på tisdag, är i vecka 8+3.

Vill så gärna lägga upp ett fint foto som jag meckat ihop där det visar att vi blir 3 i oktober.

Men samtidigt som jag vill dela med mig till ALLA på min facebook. Så är jag rädd.

Tänk om jag lägger upp bilden, får massa respons och sen går inte graviditeten hela vägen?

Då ska jag sitta och förklara för alla "nä är inte gravid"

Hur resonerar ni?

Det gör mig lite ledsen att gå och hålla detta "hemligt", vill så gärna dela med mig till kollegor och vänner och också på så sätt inse att detta är verkligt:)

Hej! Jag känner precis som du om jag jag vill lägga ut och bara berätta för alla. Vi fick veta i V 6 och gick ju inte hålla för mamma å ena syster. Men vi beslöt oss att berätta för föräldrar och syskon. Och nu när vi paserar v 12 nästa vecka så ska vi ev berätta för övrig släkt innan Facebook. ???? men de e svårt å hålla sig. Vi jobbar på att fortsätta Hålla ett tag till xD
  • Decibel84
    JennyNG skrev 2016-03-14 18:30:38 följande:
    Hej! Jag känner precis som du om jag jag vill lägga ut och bara berätta för alla. Vi fick veta i V 6 och gick ju inte hålla för mamma å ena syster. Men vi beslöt oss att berätta för föräldrar och syskon. Och nu när vi paserar v 12 nästa vecka så ska vi ev berätta för övrig släkt innan Facebook. ???? men de e svårt å hålla sig. Vi jobbar på att fortsätta Hålla ett tag till xD
    Jag hoppas verkligen allt går bra imorgon...vad gör man annars!??!?!

Jag vill berätta för hela världen såklart, för detta har vi väntat på..Men nu lutar det åt de närmaste vännerna iaf sen "hela massan" senare.
  • Anonym (Uh)

tjatade mig till att få läsa hans CV. såg att det låg på datorn och klickade upp det
    alltså...HAHA
    min pojkvän har verkligen ingen talang för att skriva, jisses..hoppas han inte skickat just denna CV till flera.
    nu har jag skrivit några ändringar i hans CV få se va han säger sen när han kommer hem.

• Ggrahnen

V.11 idag. Har så jää**a ont i korsryggen.. Någon som känner igen det? Undrar också över vad ni haft för symptom i denna vecka. Jag är onaturligt trött men orkar definitivt mycket mer än för två veckor sedan!!! Känns lite läskigt när symptomen börjar avta liksom..

Svar på tråden BF Oktober 2016