• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • nepe
    Decibel84 skrev 2016-03-13 08:22:10 följande:
    hmm nej är det inte något som kvinnor över 35 erbjuds?
    De är i riskgrupp men alla blir erbjudna :)
  • Decibel84
    nepe skrev 2016-03-13 14:21:16 följande:
    De är i riskgrupp men alla blir erbjudna :)

jaha jag har läst att inte alla blir erbjudna:)

men vi får väl se, tror inte vi gör ett iaf:)

• Decibel84

UL på tisdag, är i vecka 8+3.
    Vill så gärna lägga upp ett fint foto som jag meckat ihop där det visar att vi blir 3 i oktober.
    Men samtidigt som jag vill dela med mig till ALLA på min facebook. Så är jag rädd.
    Tänk om jag lägger upp bilden, får massa respons och sen går inte graviditeten hela vägen?

Då ska jag sitta och förklara för alla "nä är inte gravid"
    Hur resonerar ni?
    Det gör mig lite ledsen att gå och hålla detta "hemligt", vill så gärna dela med mig till kollegor och vänner och också på så sätt inse att detta är verkligt:)

• Mlimim
    Vanja skrev 2016-03-11 19:56:48 följande:

Stort grattis!! Vad roligt att det var så många från Uppsala.. Vem vet vi kanske möts på Ackis ;) är med i v9 :):)

Haha ja de kanske vi gör :)
  • Anonym (orolig)
    Decibel84 skrev 2016-03-13 14:38:02 följande:

Vill så gärna lägga upp ett fint foto som jag meckat ihop där det visar att vi blir 3 i oktober.

Men samtidigt som jag vill dela med mig till ALLA på min facebook. Så är jag rädd.

Tänk om jag lägger upp bilden, får massa respons och sen går inte graviditeten hela vägen?

Hur resonerar ni?

Det gör mig lite ledsen att gå och hålla detta "hemligt", vill så gärna dela med mig till kollegor och vänner och också på så sätt inse att detta är verkligt:)

Lägg upp det efter ul
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Uh) skrev 2016-03-13 08:57:11 följande:

Vi bodde isär och han bodde hos en vän, men sen funkade det inte med kompisen och han flyttade hit..Bodde här i nån vecka och jag blev gravid:)

Jo han söker jobb

Jag ställer krav och han svarar oftast"men jag söker ju jobb"

det är som att vi inte talar samma språk.

Jag ber  honom söka jobb och han säger"men jag gör ju det?"

Får han som när ni bor ihop? Du kanske kan fråga om han ej får så många jobberbjudande om du ska hjälpa han o kolla genom cv, personligt brev osv, ibland är det bra om ngn annan får se och hjälpa en. Säg också åt han att verkligen söka alla jobb, mc donalds, kassabiträde, tidningsutdelare osv....
  • höstsolen
    Anonym (Uh) skrev 2016-03-13 12:59:49 följande:
    tack för peppen  men samtidigt tänker jag...
    är det verkligen JAG som ska se till allt detta?
    jag har givetvis sagt flera gg att han ska söka jobb, ALLA jobb, jag har frågat om hans CV och hur det går..Men jag känner  lite att jag ger upp nu.
    Han säger att han söker allt, jag blir galen för att han inte verkar veta allvaret med att vi ska ha barn, han är ju inte dum i huvudet liksom
    Hehe nä så klart inte, men jag tror att han fastnat. Det är vanligt. Självkänslan dalar snabbt. Varje dag blir det tyngre och tyngre och ens Go försvinner. Om det är så behöver han "vänlig men bestämd" push. Man tycker ju arbetsförmedlingen kunde hjälpa till men de är ju rätt värdelösa som bekant... Håller tummarna för er!
  • Ggrahnen
    Decibel84 skrev 2016-03-13 14:38:02 följande:

Hur resonerar ni?

Vi berättade för våra närmsta vänner och familj, samt på jobbet, ganska tidigt förra gången och fick missfall i v.12. Jag låste in mig och grät i en vecka. Då var det väldigt skönt att närmsta visste och även jobbet. Blev ju sjukskriven och fick blommor av kollegorna. Jätteskönt! Men jag var glad att jag inte hade gått ut på facebook, för då hade jag behövt gå ut på facebook även om missfallet.. Denna gång är vi lite försiktigare. Familj har precis fått veta och jobbet vet inte, har nämligen nytt jobb.. Men det är ju skitkul att berätta för folk. Man är ju så glad att man nästan vill stanna främlingar på stan och berätta! Haha!
  • Vanja

Jag berättade för dom allra närmaste ganska direkt efter plus, mina föräldrar och närmaste systrarna och min bästa vän. Men resten har jag bestämt att inte säga nånting till förän jag passerat v 12. Vill känna mig säker denna gång. Skulle det gå illa så har jag ju iaf berättat för dom som jag vill ha stöd och tröst från isf. :) känns lagom.

• Ggrahnen
    Vanja skrev 2016-03-13 21:38:05 följande:

Jag berättade för dom allra närmaste ganska direkt efter plus, mina föräldrar och närmaste systrarna och min bästa vän. Men resten har jag bestämt att inte säga nånting till förän jag passerat v 12. Vill känna mig säker denna gång. Skulle det gå illa så har jag ju iaf berättat för dom som jag vill ha stöd och tröst från isf. :) känns lagom.

Precis så resonerar jag också! Men när du gick med i gruppen, det är inget som hamnar i flödet?
Svar på tråden BF Oktober 2016