• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Louise_86
    HCS skrev 2016-03-25 20:07:59 följande:

Jag har också haft det i ett par dagar tidigare i veckan. Men jag har alla symtom kvar så jag känner mig rätt lugn nu. Ska på koll om tre veckor. Är i v 8+4 idag. Vid mina mf/ma har symtomen försvunnit och el minskat samt att jag fått kraftig mensvärk. Dessutom har blödningen bara tilltagit då. Håller tummarna för att det är som det ska!

Ok, ja jag har läst att det varit så för många att symptomerna också försvunnit.. Men jag har haft så lite symptom hela tiden egentligen så känns inte helt som jag kan relatera till det.. Har bara lite symptom nu med. Men tröstar mig så länge med att det nästan har slutat helt nu.. Så får jag se vad läkaren säger i veckan.. Men tror nog jag ska boka in ett tidigt ul så jag får veta säkert hur det ligger till!
  • Anonym (Lyckorus)

Ska försöka följa med här.

Är i v10 lite pirrigt då vi inte berättat för någon ännu. Vi har försökt bli gravida i fem år så det är nervöst.

Har en pojk från ett tidigare förhållande han är 11 år så det var ett tag sen.

Har lite funderingar hoppas att man kan få svar på de.

Min första förlossning var av det värsta jag vart med om i mitt liv (behandling av personal och förlossningsprocessen). Redan nu mår jag dåligt av tankarna om det kommer bli en repris av min förra förlossning, vilket jag inte hoppas. Jag har tankar som bara snurrar redan nu, trots att det är långt dit.

Har besök hos bm 26/4 fick hem ett frågeformulär om jobb,utbildning,livet mm. Men det stod "hälsodeklaration", visst det var några frågor om hälsan med. Men detta är inget jag känner igen jag fått för 12 år sen? Är detta något nytt, eller iaf några år gammalt?

• Anonym (orolig)
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-03-26 01:18:56 följande:

Ska försöka följa med här.

Är i v10 lite pirrigt då vi inte berättat för någon ännu. Vi har försökt bli gravida i fem år så det är nervöst.

Har en pojk från ett tidigare förhållande han är 11 år så det var ett tag sen.

Har lite funderingar hoppas att man kan få svar på de.

Min första förlossning var av det värsta jag vart med om i mitt liv (behandling av personal och förlossningsprocessen). Redan nu mår jag dåligt av tankarna om det kommer bli en repris av min förra förlossning, vilket jag inte hoppas. Jag har tankar som bara snurrar redan nu, trots att det är långt dit.

Har besök hos bm 26/4 fick hem ett frågeformulär om jobb,utbildning,livet mm. Men det stod "hälsodeklaration", visst det var några frågor om hälsan med. Men detta är inget jag känner igen jag fått för 12 år sen? Är detta något nytt, eller iaf några år gammalt?

Hej

Grattis. jag har en dotter som är 8 år, när jag väntade henne så ställdes ungefär samma frågor som jag fick på mitt inskrivningssamtal nu, men lite mer fokus på om man haft ngn form av psykisk sjukdom, det frågades inte alls så mkt kring det förra gången.
  • Lerumsmamma
    eagle87 skrev 2016-03-25 21:17:03 följande:

Nån som har tjocka genomskinliga äl flytningar ? Har haft till O från sen ja plussa men blir mer v 9 idag

Japp :( hade det med mina andra 2 barn oxå.. Det är alla hormoner som gör det.
  • salamandraa

Heisveis!

Hänger på här.

Går in i vecka 10 imorgon enligt vul men enligt senaste mensen (missfall) vecka 11 på måndag :)

Hjärtat tickade i v. 6+4

Hur mår ni?

Jag är så orolig efter flertals missfall och tagit 3 år för oss.

Jag mår super bra. Halsbränna till och från. Molvärken avtagit. Ömma bröst till och från MEN humörsvängningar och dålig hy.

Nån annan som mår för bra :D

• Anonym (Lyckorus)
    Anonym (orolig) skrev 2016-03-26 01:28:16 följande:

Hej

Grattis. jag har en dotter som är 8 år, när jag väntade henne så ställdes ungefär samma frågor som jag fick på mitt inskrivningssamtal nu, men lite mer fokus på om man haft ngn form av psykisk sjukdom, det frågades inte alls så mkt kring det förra gången.

Grattis till er med.

Jag tycker det är så märkliga frågor i den blanketten som inte har med hälsan att göra. Skolbakgrund? Kan det skilja på olika län?

Känner mig obekväm med vården i helhet här vart jag bor tyvärr. Jag har funderingar om vi ska köra 8 mil till ett annat sjukhus.

Glad påsk!
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-03-26 12:45:49 följande:

Grattis till er med.

Jag tycker det är så märkliga frågor i den blanketten som inte har med hälsan att göra. Skolbakgrund? Kan det skilja på olika län?

Känner mig obekväm med vården i helhet här vart jag bor tyvärr. Jag har funderingar om vi ska köra 8 mil till ett annat sjukhus.

Glad påsk!

Skolbakgrund? Det fick jag ej som fråga. Däremot tyckte ja det var jobbigt då hon fråga bland annat om jag haft könsjukdom och lite andra personliga frågor. Min man var med, och visst han vet det mesta om mig, men om jag hade klamydia för 15 år sen?? Htmmm... hon fråga inte heller om ja ville svara på de enskilt.. var bor du? Jag bor i södra skåne
  • LisenB
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-03-26 12:45:49 följande:
    Grattis till er med.

Glad påsk!
    Jag fick ingen sån deklaration alls. Ska på inskrivning på tisdag. Jag bor i Örebro län. Nu har vi berättat för våra föräldrar (10+1). Konstigt känns det och nästan så jag känner att det blev lite för närgånget på något sätt. Vi har en bra relation, men bor i olika städer och brukar ju inte direkt hänga med varandra... Hur kändes det för er andra att berätta?
  • Ggrahnen
    Anonym (orolig) skrev 2016-03-26 13:30:28 följande:

Skolbakgrund? Det fick jag ej som fråga. Däremot tyckte ja det var jobbigt då hon fråga bland annat om jag haft könsjukdom och lite andra personliga frågor. Min man var med, och visst han vet det mesta om mig, men om jag hade klamydia för 15 år sen?? Htmmm... hon fråga inte heller om ja ville svara på de enskilt.. var bor du? Jag bor i södra skåne

Vår bm frågade lite vad vi jobbade med, men mest för att vara social.. Några andra konstiga frågor och formulär som ni pratar om har vi inte fått..
Svar på tråden BF Oktober 2016