• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (orolig)

Ang det här med mammakläder, så har ja oxåbörjat ned mammatights o klänning, fast ej på jobb då jag ej har avslöjat det där. Det är väldigt bekvämt och skönt när magen spänner

• Josber
    Soncabaret skrev 2016-03-24 13:02:27 följande:

Ja det lugnade ner faktiskt något otroligt. Särskilt en sådan som mig som i perioder haft googlemani pga. nojjat över precis allt. Har känt att jag har mått för bra (förutom den utomjordiska tröttheten och ömma bröst) och nojjat över det. Lyxproblem! Jag är 25! Äntligen lyckats bli gravid efter 1,5år. Jag och sambon bestämde oss för att börja då jag fick diagnosen PCO/S, och det är första gången vi lyckades nu. Vi skulle just börja få hjälp från en fertilitetsklinik men innan de hann sätta igång med något så lyckades vi äntligen på egen hand! Hur gammal är du?

Åh ja det är inte helt lätt de där vi försökte några månader (4 ) och blev gravida men tyvärr blev det missfall sen hade jag bara en mens emellan så blev jag gravid nu i januari och det kändes skönt och framförallt nu när man sett att det är bra med allt. Snacka om oogle mani här med går ju inte hålla sig haha. Jag är också 25 år :)
  • LisenB
    Josber skrev 2016-03-24 21:46:07 följande:
    Åh ja det är inte helt lätt de där vi försökte några månader (4 ) och blev gravida men tyvärr blev det missfall sen hade jag bara en mens emellan så blev jag gravid nu i januari och det kändes skönt och framförallt nu när man sett att det är bra med allt. Snacka om oogle mani här med går ju inte hålla sig haha. Jag är också 25 år :)
    Skönt att se att allt är bra! Själv har jag ul om tre veckor..men då är det i v 12 så då känns det verkligen som man får det bekräftat om det gått bra!
    Lyssnade bm på hjärtat på er inskrivning? Vi ska dit på tisdag.
    Denna veckan, 9+ har min mage börjat mola igen (växtvärk), efter några veckors uppehåll. Är det någon mer som växt denna veckan?
  • Anonym (orolig)
    LisenB skrev 2016-03-25 07:09:07 följande:

Skönt att se att allt är bra! Själv har jag ul om tre veckor..men då är det i v 12 så då känns det verkligen som man får det bekräftat om det gått bra!

Lyssnade bm på hjärtat på er inskrivning? Vi ska dit på tisdag.

Denna veckan, 9+ har min mage börjat mola igen (växtvärk), efter några veckors uppehåll. Är det någon mer som växt denna veckan?

Nej här lyssnar de inte efter hjärtljud så tidigt då det är väldigt svårt att fånga de så tidigt.
  • Hpe

Går in i vecka 11 idag! Första barnet och är 22 år, har inte fått någon tid för UL än, ska göra kub test och ska in och ta proverna i början av april, är det sent? :o BM räknar med att jag är en vecka tidigare än vad diverse appar visar och om man räknar från sista mensens första dag. :)

• Louise_86

Jag har haft bruna och ljust rosa flytningar (mycket sparsamma) de senaste dagarna, är i vecka 9+3 nu.. Nån annan som också upplevt det? Man blir ju så orolig! Har läst att det behöver inte betyda att det går fel.. Det är idag fjärde dagen med detta, det har minskat nu och är nästan ingenting. Har inte ont och har inte haft nått rött blod.. Ska till läkaren på tisdag, hoppas hon kan lugna mig då!!!

• HCS

Jag har också haft det i ett par dagar tidigare i veckan. Men jag har alla symtom kvar så jag känner mig rätt lugn nu. Ska på koll om tre veckor. Är i v 8+4 idag. Vid mina mf/ma har symtomen försvunnit och el minskat samt att jag fått kraftig mensvärk. Dessutom har blödningen bara tilltagit då. Håller tummarna för att det är som det ska!

Louise_86 skrev 2016-03-25 18:17:33 följande:

Jag har haft bruna och ljust rosa flytningar (mycket sparsamma) de senaste dagarna, är i vecka 9+3 nu.. Nån annan som också upplevt det? Man blir ju så orolig! Har läst att det behöver inte betyda att det går fel.. Det är idag fjärde dagen med detta, det har minskat nu och är nästan ingenting. Har inte ont och har inte haft nått rött blod.. Ska till läkaren på tisdag, hoppas hon kan lugna mig då!!!

• Soncabaret
    Josber skrev 2016-03-24 21:46:07 följande:
    :/ beklagar, verkar inte vara en rolig upplevelse. Jadu, verkar verkligen som att de flesta har sina kamper. Så härligt att det gått bra tillslut! Haha ja undra om google-manin beror på någon slags mamma-gen :D haha.. Lite har man lugnat sig, men nog pirrar det till fortfarande i googlefingrarna ibland. Känns som oron kommer följa med en även tills barnet är ute, men byts då ut till en annan oro.
  • Soncabaret
    Hpe skrev 2016-03-25 10:59:39 följande:

Går in i vecka 11 idag! Första barnet och är 22 år, har inte fått någon tid för UL än, ska göra kub test och ska in och ta proverna i början av april, är det sent? :o BM räknar med att jag är en vecka tidigare än vad diverse appar visar och om man räknar från sista mensens första dag. :)

Tror det är normalt. Man brukar ta kub mellan v.11-14 så det lär ju stämma för dig. :)
  • eagle87

Nån som har tjocka genomskinliga äl flytningar ? Har haft till O från sen ja plussa men blir mer v 9 idag

Svar på tråden BF Oktober 2016