• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Ggrahnen

V.12 idag. Blödde mängder igår och klumpar. Höll inte i sig längre än en timme men blöder fortfarande, fast sparsamt. Nu har jag och min sambo gråtit i nästan ett dygn och vi väntar på att gyn ska ringa upp.. Så verkar dessvärre som vi fått ett missfall...igen. Så jag lämnar nog gruppen. Men stort lycka till till er alla!! Njut och ha det underbart!

• eagle87
    Ggrahnen skrev 2016-03-21 11:11:23 följande:

V.12 idag. Blödde mängder igår och klumpar. Höll inte i sig längre än en timme men blöder fortfarande, fast sparsamt. Nu har jag och min sambo gråtit i nästan ett dygn och vi väntar på att gyn ska ringa upp.. Så verkar dessvärre som vi fått ett missfall...igen. Så jag lämnar nog gruppen. Men stort lycka till till er alla!! Njut och ha det underbart!

Åh Gud va jobbigt, beklagar.. Spec efter ni sett hjärtslag O allt :( men kanske finns de hopp.. Vissa blöder ju O allt är ok
  • Anonym (orolig)
    Ggrahnen skrev 2016-03-21 12:11:23 följande:

Hoppas inte det är missfall o att ni får se ett hjärta som slår... stor kram
  • trex2013
    Ggrahnen skrev 2016-03-21 12:11:23 följande:

jag hade massor med blödningar förra veckan i två dagar. rikligt som rejäl mensblödning. men var på koll och allt var ok. det är vanligt att blöda vid den här tiden och en del mkt som oss. håller tummarna att allt ser bra ut på undersökningen! förstår att ni är förtvivlade, det var jag och min sambo också.be att få kolla med UL så allt ser ok ut. kram
  • Ggrahnen
    trex2013 skrev 2016-03-21 13:05:23 följande:

jag hade massor med blödningar förra veckan i två dagar. rikligt som rejäl mensblödning. men var på koll och allt var ok. det är vanligt att blöda vid den här tiden och en del mkt som oss. håller tummarna att allt ser bra ut på undersökningen! förstår att ni är förtvivlade, det var jag och min sambo också.be att få kolla med UL så allt ser ok ut. kram

Tack! Hoppet smyger sig på litw smått hela tiden men känner mig totalt livrädd för att få hopp, då kanske man får en "käftsmäll" till? Jag hör av mig om hur det går och tack alla för fina ord och omtanke!
  • MammaMu81

Hejsan allihopa ????

Är ny här och vill gärna vara med i diskutionerna ????

Stort grattis till er alla här som plussat!

Och ni som fått MF vill jag ge en stor kram och hoppas att ni plussar snart igen!

Jag väntar mitt 4:e barn och har förväntad BF den 27/10. Är nu i v 9. Fick en nidblödning 1 vecka innan förväntad mens och plussade den dagen mensen skulle ha kommit???? Men en vecka efter det har jag haft lite småblödningar samt rosa flytningar nästan varje dag så jag var orolig för MF och fick göra ett tidigt UL förra veckan (v8) och de fann ett litet tickande hjärta ????

Men jag har fortfarande rosa flytningar ungefär varannan dag och oron finns ju tyvärr kvar ???? Mina symptom är svullen mage, lite molande värk ibland plus ligamentsmärtor ibland (känns som man får en stor nål instucket i ljumsken. Känns mest när man hostar till. Annars så är jag väldigt trött och frusen. Har börjat må illa den senaste veckan och även kräkts på kvällarna.

Hoppas att allt kommer gå bra och att dessa blödningar/rosaflytningar inte är någon fara!

Goggle är ibland ens värsta fiende!

Hoppas att få hänga här med er ett tag! ????

Barn
  • höstsolen

Tips! På med mammabrallorna. Så jäkla skönt. Är i v 13 o lever nu i en helt ny värld.
    Trodde att jag inte behövde mammabyxor ännu eftersom jag fortfarande kan ha mina gamla byxor, men testade ett par och guuud så skönt att slippa linningen och trycket.
    Ha en fin vecka!

• Oktbebis

Idag har vi träffat barnmorskan för första gången. Superhärlig! Nu längtar vi tills ultraljudet den 11e april =)

• Anonym (Lyckorus)

Hänger på här. BF 29/10 enligt min beräkning.

Svar på tråden BF Oktober 2016