• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (orolig)

Usch nu är det jobbigt här. Lider ju av kraftigt illamående, är inlagd för 3 ggn, fått massvis med dropp och nu börjar jag dessutom få njursvikt, har fått brist på flesta ämne och får massa vitaminsprutor och dropp med järn o sköldkörtelhormon. Varit här nu ett par dagar och idag fick jag besked att jag kan räkna ed minst ett par dagar till kanske upp till en v. Gjort ett ul i måndag o bebis mår bra o sprattlar på, men blir njursvikten värre så finns risken att bebisen kanske inte får fortsätta må så bra...

• anna90

Hej! Var på VUL idag i v. 10+0 och allt såg jättebra ut! Blev så jäkla lättad då jag haft ett MA tidigare som upptäcktes i v 10-11 men det hade avstannat i v 6....

Nu till min fråga: Vet någon av er hur stor missfallsrisken är om man sett att allt står rätt till när man gått 10 fulla veckor?

Vet ju att risken sjunker efter v 12 men tänkte att många som får missfall i v12 kanske har haft en grav. som stannat av några veckor tidigare? Och oftast kanske man inte varit på två lyckade VUL innan?

• trex2013
    Anonym (orolig) skrev 2016-03-30 10:00:25 följande:

Usch nu är det jobbigt här. Lider ju av kraftigt illamående, är inlagd för 3 ggn, fått massvis med dropp och nu börjar jag dessutom få njursvikt, har fått brist på flesta ämne och får massa vitaminsprutor och dropp med järn o sköldkörtelhormon. Varit här nu ett par dagar och idag fick jag besked att jag kan räkna ed minst ett par dagar till kanske upp till en v. Gjort ett ul i måndag o bebis mår bra o sprattlar på, men blir njursvikten värre så finns risken att bebisen kanske inte får fortsätta må så bra...

hoppas dina värden fortsätter vara stabila. lät ju läskigt med njusvikten. hoppas inte det händer. ta hand om dig o den lilla! kram <3
  • Villhabarn29

Någon mer i vecka 9 som känner lite diffus molvärk och stick?

• Josber
    anna90 skrev 2016-03-31 12:42:43 följande:

Hej! Var på VUL idag i v. 10+0 och allt såg jättebra ut! Blev så jäkla lättad då jag haft ett MA tidigare som upptäcktes i v 10-11 men det hade avstannat i v 6....

Nu till min fråga: Vet någon av er hur stor missfallsrisken är om man sett att allt står rätt till när man gått 10 fulla veckor?

Vet ju att risken sjunker efter v 12 men tänkte att många som får missfall i v12 kanske har haft en grav. som stannat av några veckor tidigare? Och oftast kanske man inte varit på två lyckade VUL innan?

Hej! Vad roligt grattis! Jag gjorde också vul i v11 och allt såg bra ut! Jag tror att det är mindrecrisk eftersom de mest kritiska momenten klarat sig. Hjärta organ mm

Jag gjorde ett och tänkte inte göra nått mer till rul nu nu är jag i v13. Har bara ont i brösten och lite molvärk då och då.

Hur mår du?
  • Josber
    anna90 skrev 2016-03-31 12:42:43 följande:

Hej! Vad roligt grattis! Jag gjorde också vul i v11 och allt såg bra ut! Jag tror att det är mindrecrisk eftersom de mest kritiska momenten klarat sig. Hjärta organ mm

Jag gjorde ett och tänkte inte göra nått mer till rul nu nu är jag i v13. Har bara ont i brösten och lite molvärk då och då.

Hur mår du?
  • Anonym (orolig)
    trex2013 skrev 2016-03-31 12:58:38 följande:

hoppas dina värden fortsätter vara stabila. lät ju läskigt med njusvikten. hoppas inte det händer. ta hand om dig o den lilla! kram <3

Tack.. just nu är det mesta kaos i min kropp... njurarna är sådär, har blodbrist och massa andra brister, ska få blodtransfusion om en stund. Förstoppad mage som inte ger med sig, trots lavemang osv, nu försöker jag få i mig små mängder katrinplommon juice, kräker upp alla läkemedel mot förstoppning.. får ca 5 liter dropp per dag. Och rasar i vikt. På ett dygn gick jag ner 5 kg och andra dygnet efter gick jag ner 3 kg.. så totalt har jag gått ner ca 8-9 kg sen måndags. Har fått näringsdropp som jag reagera på med utslag. Då visade det sig att har man nötallergi kan man reagera mot det. Nu är ett annat beställt som tar ngn dag att få.... och så lågt blodtryck i grunden som har blivit lägre nu. Ca 80/55 så det har resulterat i 2 svimningar på väg till toa.
  • Anonym (orolig)
    vildkatten skrev 2016-03-29 20:34:54 följande:

Ja, håller med...ger det en tid sedan får jag ta tag i det

Den lilla fina varelsen klarade sig till v 10 + 3. Jag är livrädd för den dagen då "det kommer ut" men jag får samla kraft helt enkelt.

Hur går det för dig? Kram
  • trex2013
    Anonym (orolig) skrev 2016-04-01 13:09:30 följande:
    Tack.. just nu är det mesta kaos i min kropp... njurarna är sådär, har blodbrist och massa andra brister, ska få blodtransfusion om en stund. Förstoppad mage som inte ger med sig, trots lavemang osv, nu försöker jag få i mig små mängder katrinplommon juice, kräker upp alla läkemedel mot förstoppning.. får ca 5 liter dropp per dag. Och rasar i vikt. På ett dygn gick jag ner 5 kg och andra dygnet efter gick jag ner 3 kg.. så totalt har jag gått ner ca 8-9 kg sen måndags. Har fått näringsdropp som jag reagera på med utslag. Då visade det sig att har man nötallergi kan man reagera mot det. Nu är ett annat beställt som tar ngn dag att få.... och så lågt blodtryck i grunden som har blivit lägre nu. Ca 80/55 så det har resulterat i 2 svimningar på väg till toa.
    vad är det som händer i din kropp vet du eller läkarna det?  det låter ju verkligen allvarligt! :(
    ang närings dropp har du fått Intralipider ? det är en fett näringslösning på soya, du kanske tål det? viktigt att försöka få i dig lite energi. kram
  • Anonym (orolig)
    trex2013 skrev 2016-04-01 13:24:34 följande:

vad är det som händer i din kropp vet du eller läkarna det?  det låter ju verkligen allvarligt! :(

ang närings dropp har du fått Intralipider ? det är en fett näringslösning på soya, du kanske tål det? viktigt att försöka få i dig lite energi. kram

Ska höra med dr om ja kan få det, vet inte vad de best.. fick utslagen av Olimel. De kan inte svara helt på vad som.händer i kroppen, har kraftigt graviditetsillamående och kräktes från ngr dagar innan jag testa plus, sen har det blivit värre o värre, fått olika mediciner o hitta en som funka efter ngr dagar på sjukhus. Den funka i ca 2.5 v sen blev det samma visa, är att massa vitaminer osv har tagit slut i kroppen, el typ allt har tagit slut... försöker få i mig mindre typ en clementineklyfta i halvtimmen osv.. funkar sådär... vissa gånger får de stanna, vissa inte. Får fortfarande illamående medicin rakt in i blodet. Läkarna har inte varit med om ngn med sånt här illamående med så kraftiga ämnes störningar.
Svar på tråden BF Oktober 2016