• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Amaleons
    Bbekz skrev 2016-03-22 15:38:48 följande:

Jag har skapat en grupp på Fb för oss blivande hösmammor. PM Heidi Rebecka KloVland Mårtens för att få inbjudan. Välkomna

Har pm:at dig om blivande höst mamma :)
  • Josber
    Ggrahnen skrev 2016-03-22 11:54:48 följande:

GUD VAD MAGISKT! 11+1 och pyret var hur livlig som helst!! Var typ omöjligt att få en bra bild!! 4cm och mår prima!!!

Blödningen var ofarlig och där hade jag suttit i väntrummet och funderat om vi skulle bli tvugna att skrapa.

Fantastisk läkare, vi fick titta längelänge!!! Tack alla för ert stöd!

Åh va roligt stort grattis!
  • Anonym (Uh)
    Bbekz skrev 2016-03-22 15:38:48 följande:

Jag har skapat en grupp på Fb för oss blivande hösmammor. PM Heidi Rebecka KloVland Mårtens för att få inbjudan. Välkomna

ska skicka pm:)
  • Soncabaret
    GUD VAD MAGISKT! 11+1 och pyret var hur livlig som helst!! Var typ omöjligt att få en bra bild!! 4cm och mår prima!!!

Blödningen var ofarlig och där hade jag suttit i väntrummet och funderat om vi skulle bli tvugna att skrapa.

Åh vad härligt att höra! SUPERGRATTIS!! Var också på UL idag, men inte för att jag hade haft någon blödning, utan bara pga. dåligt tålamod och nyfikenhet (bokade privat), Men visst var det mäktigt!! Jag skrattade så mycket av lycka och kärlek att bilden försvann ibland, haha... att man kan älska något på 3,5cm så innerligt <3 Såhär ser vår böna ut! Också jättesprattlig och vinkade åt oss :,D

• Anonym (orolig)

Underbart. Stoooort Grattis
  • LisenB

Jag har bf 20 oktober och är i v.9+4 idag! Vi vet ingenting än. Ska på inskrivning nästa vecka och ul 13 april!! Längtar! Är orolig för missfall som tusan men dagarna går ju iaf, hoppas det ser bra ut.
    Det är vårt första barn, vi är båda 29 år gamla.

• Josber
    Soncabaret skrev 2016-03-22 19:14:46 följande:

Åh vad härligt att höra! SUPERGRATTIS!! Var också på UL idag, men inte för att jag hade haft någon blödning, utan bara pga. dåligt tålamod och nyfikenhet (bokade privat), Men visst var det mäktigt!! Jag skrattade så mycket av lycka och kärlek att bilden försvann ibland, haha... att man kan älska något på 3,5cm så innerligt <3 Såhär ser vår böna ut! Också jättesprattlig och vinkade åt oss :,D

Åh va kul! Hur långt gången är du? Jag gjorde ul i v 9+6 men den låg nog och sov var helt still ????
  • LisenB

Jag har mått illa och varit riktigt trött och sliten sen v 6 ungefär, nu är det inte hela dagarna men på förmiddagen och kvällen. Sen har jag haft Molvärk sen ägglossningen egentligen, men det har avtagit senaste veckorna.. Hur mår ni? Har era symptom avtagit? Jag har ju hört om spökveckorna, hoppas det bara är det. :)

• Soncabaret
    Josber skrev 2016-03-22 20:23:14 följande:
    Åh va kul! Hur långt gången är du? Jag gjorde ul i v 9+6 men den låg nog och sov var helt still ????
    v11+3 är jag. Ja, det var jättekul, vad jag har förstår så är det lite 50/50 om man får se det sprattla, eftersom dom sover så mycket så tidigt. Huvudsaken hjärtat pickar på. Mäktig upplevelse. Första barnet är det också, så det var väldigt speciellt.
  • LisenB
    Soncabaret skrev 2016-03-22 21:08:40 följande:
    v11+3 är jag. Ja, det var jättekul, vad jag har förstår så är det lite 50/50 om man får se det sprattla, eftersom dom sover så mycket så tidigt. Huvudsaken hjärtat pickar på. Mäktig upplevelse. Första barnet är det också, så det var väldigt speciellt.
    Va härligt det låter med ultraljud! Hoppas vårt barn är friskt så kan kanske oron minska lite. Har ni gått på privat eller va det kub? I mitt landsting så får man inte förrän v18-19 om man inte tar kub.
Svar på tråden BF Oktober 2016