vildkatten skrev 2016-03-29 12:18:23 följande:
Hej alla,
Behöver pepp idag, sorgens dag för oss. Är i vecka 13 och skulle göra moderkaksprov idag. Sambon krånglade med parkering och drog ut på tiden utanför SöS och för en gångs skull blev jag uppropad i tid för besöket. Läkaren visade in mig på rummet och för att vänta in sambon till moderkaksprovet började hon med ultraljud. Nu skulle jag äntligen få träffa mitt barn i magen! Har burit på mycket oro efter missfall i vecka 11 före denna graviditet och var jättenervös när hon smetade in magen med gelén och ultraljudsbilden på skärmen tog fart. Jag reagerade på att det var mycket svart och mitt hjärta slog snabbare och snabbare - var är mitt barn...??!!! Hon rörde runt ett tag och jag kunde inte urskilja en liten kropp från det andra. Hon sade, gå och kissa så jag kan se tydligare. Visst, jag gick iväg, hjärtat höll på att stanna av oro. Väl tillbaka var hon inte där, när hon kom sa jag att vi kan fortsätta men hon ville att vi skulle vänta på sambon. Ok. Tillslut kom han och när vi satte oss ner berättade hon att något var inte stämde och bad mig lägga mig på ultraljudsbritsen igen. En liten kropp syntes denna gång. Så liten och perfekt. Den rör sig inte sade min sambo. Nej, jag ser tyvärr inga hjärtslag...svarade läkaren. Jag trodde jag skulle bryta ihop totalt. Det som inte fick hända hade precis hänt. Hur ska jag orka en gång till, föda ett död familjemedlem i toaletten...herre gud hur ska jag klara detta...Läkaren var väldigt stöttande på alla sätt och vi fick ett rum för oss själva där allt bara släppte och jag grät och grät.
Behöver all pepp och hopp jag kan få, har ni lite av den varan - bring it on??
Nu ska jag besluta om skrapning eller låta kroppen ta hand om det själv eller med medicin och inget av det känns som ett alternativ????
Har någon här inne varit med om att de sett fel på ultraljud? Har läst om andra men det har varit tidigare veckor, då man sagt att det var missfall men ändå levde fostret och föddes fullt frisk.
Finns det flera här inne som är över 40 och fått flera missfall?
Kram på er och all lycka med era små i magen????
Kan du inte få be om att stanna kvar på sjukhuset när du tar tabletter?
Vet inte vad ja ska skriva, finns ju inga peppande eller uppmuntrande ord att ge dig/er.
Jag hade nog spontant velat ha hjälp med att få ut fostret ur kroppen, antingen med medicin el skrapning.
Stor kram