• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Soncabaret
    LisenB skrev 2016-03-22 22:07:09 följande:
    Va härligt det låter med ultraljud! Hoppas vårt barn är friskt så kan kanske oron minska lite. Har ni gått på privat eller va det kub? I mitt landsting så får man inte förrän v18-19 om man inte tar kub.
    Ja man hoppas ju verkligen att barnet ska få vara friskt <3 Vi bokade privat eftersom vi är otåliga och inte vill vänta tills halva graviditeten har gått innan vi börjar förstå vad som händer. Vi ska inte ta kub heller så det hade varit jättelång väntetid annars.Tycker verkligen att det borde ingå ett tidigt ultraljud i landstinget som standard, menmen.
  • Peaceandlove

Det finns nu en sökbar oktoberbebis 2016 grupp på fb :) (gruppen är sluten men inte hemlig).

9+0 idag, var på vårt andra vaginala ultraljud igår och allt såg bra ut ????????????. Har fyra missfall/Missed abortion bakom oss och tre av dem dog i v7-8 men upptäcktes i v 11-12. Så nu har vi korsat en stor gräns ??. Gått missfallsutredning och får TLC nu (omhändertags metoden) av Lennart Blomqvist som är så underbar läkare!

• Pyret82

Oktoberbebis 2016 kanske är hemlig ändå för den kommer inte upp när man söker på den? Önskar inbjudan isf.

Det finns en hemlig som heter Höstmammor 2016 annars :)

• Josber
    Soncabaret skrev 2016-03-22 21:08:40 följande:

v11+3 är jag. Ja, det var jättekul, vad jag har förstår så är det lite 50/50 om man får se det sprattla, eftersom dom sover så mycket så tidigt. Huvudsaken hjärtat pickar på. Mäktig upplevelse. Första barnet är det också, så det var väldigt speciellt.

Ja precis tror inte man ska vara orolig men så skönt att ha sett den lilla och huvudsaken är ju att hjärtat slår ? ja samma här så himla roligt jag gjorde VUL 9+6 men min var 3.5cm också så blev framflyttad 10+3 när jag var där- de tackar man ju väldigt mycket förr när man är i dessa veckor. Aldrig känt mig så lugn och avslappnad nu när man sett att allt är okej med den lilla så häftigt! Hur gammal är du?
  • Decibel84

Åh jag vill så gärna se bebisen igen.
    Är helt otroligt att man ska behöva vänta till typ v18 egentligen.
    Varför väntar man så länge när mf risken är som högst INNAN dess?
    Nu är det bara inskrivning strax. Går in i v 10 på fredag iaf:D

P.s Köpte första babyplagget idag, (förutom de små skorna jag köpte i vecka sex). :D

• Oktbebis
    Decibel84 skrev 2016-03-23 19:51:11 följande:

Åh jag vill så gärna se bebisen igen.

Är helt otroligt att man ska behöva vänta till typ v18 egentligen.

Varför väntar man så länge när mf risken är som högst INNAN dess?

Nu är det bara inskrivning strax. Går in i v 10 på fredag iaf:D

P.s Köpte första babyplagget idag, (förutom de små skorna jag köpte i vecka sex). :D

Där jag bor får man ett ul i vecka 12-13 sedan ett igen runt vecka 19 :) konstigt att det är så olika runt om i landet
  • Decibel84
    Oktbebis skrev 2016-03-23 20:22:37 följande:
    Där jag bor får man ett ul i vecka 12-13 sedan ett igen runt vecka 19 :) konstigt att det är så olika runt om i landet
    jo det är verkligen olika..Men nu har jag läst något om att man kan få se tidigare om man gör ett KUB test...Men ska höra med BM nu vid inskrivningen
  • Soncabaret
    Josber skrev 2016-03-23 16:57:49 följande:
    Ja precis tror inte man ska vara orolig men så skönt att ha sett den lilla och huvudsaken är ju att hjärtat slår ? ja samma här så himla roligt jag gjorde VUL 9+6 men min var 3.5cm också så blev framflyttad 10+3 när jag var där- de tackar man ju väldigt mycket förr när man är i dessa veckor. Aldrig känt mig så lugn och avslappnad nu när man sett att allt är okej med den lilla så häftigt! Hur gammal är du?
    Ja det lugnade ner faktiskt något otroligt. Särskilt en sådan som mig som i perioder haft googlemani pga. nojjat över precis allt. Har känt att jag har mått för bra (förutom den utomjordiska tröttheten och ömma bröst) och nojjat över det. Lyxproblem! Jag är 25! Äntligen lyckats bli gravid efter 1,5år. Jag och sambon bestämde oss för att börja då jag fick diagnosen PCO/S, och det är första gången vi lyckades nu. Vi skulle just börja få hjälp från en fertilitetsklinik men innan de hann sätta igång med något så lyckades vi äntligen på egen hand! Hur gammal är du?
  • Anonym (orolig)

Idag var vi på ul på spec.mvc och fick se det lilla livet, en livlig krabat som snurra runt och vinka o sprattla. Nu är de till 95% säkra på att där är en. Och inte två. Känns otroligt skönt, även om det på många plan hade varit roligt med två plus jag slipper fler graviditeter. Vi är supernöjda med att där är en liten en. Vi skulle inte göra kub el ngt sånt, men hon komma ändå nacken och det såg "normalt" ut.

Svar på tråden BF Oktober 2016