Anonym (orolig) skrev 2016-03-26 13:30:28 följande:
Skolbakgrund? Det fick jag ej som fråga. Däremot tyckte ja det var jobbigt då hon fråga bland annat om jag haft könsjukdom och lite andra personliga frågor. Min man var med, och visst han vet det mesta om mig, men om jag hade klamydia för 15 år sen?? Htmmm... hon fråga inte heller om ja ville svara på de enskilt.. var bor du? Jag bor i södra skåne
Ja, jag reagerade på att de var så helt fel frågor om vad detta handlar om. Tar verkligen illa upp på olika grejor, har blivit så illa behandlad inom vården här så att jag gör allt för undvika kontakten med de. Är så tveksam till att föda här. Får se hur det blir framöver. Jag bor i Blekinge.
Vissa bm tar inte hänsyn till något, de är så olika men har samma uppgift som de andra.
Tråkigt att ställa så könsliga frågor när din man är med. Tänk om du inte vill han ska få reda på det? Usch, hade nog inte svarat sanningen på den. Sen kan de inte spela roll med klamydia 15 år senare?
LisenB skrev 2016-03-26 15:16:18 följande:
Jag fick ingen sån deklaration alls. Ska på inskrivning på tisdag. Jag bor i Örebro län. Nu har vi berättat för våra föräldrar (10+1). Konstigt känns det och nästan så jag känner att det blev lite för närgånget på något sätt. Vi har en bra relation, men bor i olika städer och brukar ju inte direkt hänga med varandra... Hur kändes det för er andra att berätta?
Jo, den kom hemskickad efter att jag ringde och bokade inskrivnings samtalet, med kom en urinbehållare för ta första urinen den dagen man ska på besök. Jag är i v 10+2 (måndag) så vi är lika långt gångna. ????
Min sambo och jag har som sagt försökt i fem år och bli gravida. Han råkade försäga sig till sin mamma i ett samtal dagen efter vi testat positivt. Hon frågade hur jag mådde för jag hade vart sömnig och konstig? Hon började gråta av glädje och ringer ofta och kollar om jag behöver någon hjälp. Min son har inte fått reda på att han ska bli storebror ännu. Vi har beställt en tröja där det står "storebror 2016" som han ska få öppna. Han kommer bryta ihop.