• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (orolig)
    Ggrahnen skrev 2016-03-26 21:33:58 följande:
    Vår bm frågade lite vad vi jobbade med, men mest för att vara social.. Några andra konstiga frågor och formulär som ni pratar om har vi inte fått..
    Ja min bm fråga också vad både jag o min man jobbar med, o det tror jag främst har med att göra om man har ett riskfyllt jobb att de ska ha koll på det för ev sjukskrivningar osv...
  • Vanja

Mig frågade Bm vad jag arbetad med osv. Sambon var hon mindre intresserad av.. Däremot spännade hon ögonen i honom och frågade om det fanns nån anledning för mig att ta om alla prover på diverse sjukdomar som han kunde komma på. Lite konstigt kanske man jag tyckte de var kul! :):) Min sambo var inte lika road tror jag, han tyckte nog de var lite "pinsamt".

• Lilla Luna

Smyger mig in här. Enligt sista mensen är jag i v.10 nu, 9+1 idag. BF 28/10. Hänger även i novembertråden då jag tror jag hade sen äl. Men jag utgår ändå från sista mensen så får vi se efter RUL.

Inga direkta symtom direkt. Lite växtvärk, smått ömma bröst och lätt illamående om det dröjer länge mellan måltiderna. Brösten har blivit lite större. Så nu är de ivägen då jag ska sova, haha! Alltid haft små bröst. Lyxproblem? ;)

• balooooo

Hej jag bar BF 30/9 2016 men de kan lika väl bli i oktober så hopaps de är okej att gå med här. vill gärna bli tillagd i fb gruppen med

• Dani84KR

Hej

Tänkte hoppa in här i gruppen om det är ok.

Vi är v12 (11+0) idag,

Vi har försökt i 3 år ända sedan dagen vi gifte oss och har haft en lång väg, vi har 6 "MF " bakom oss efter det 4 så skickades vi på missfalls utredning på Sahlgrenska här i Göteborg och det visande att jag har en kromosom förändring som gör att när cellerna ska dela sig och skapa en bebis så funkar det inte alltid så mina tidigare graviditeter var aldrigriktiga graviditeter eftersom de dog väldigt tidigt, det tog bara ett tag för hormonerna att försvinna och för kroppen att rensa ut. Vi fick veta att vi har en ca 30% chans att bli gravida på egen hand och sattes på väntelistan till ivf.

Men så hände det mensen kom inte, och jag plusade på testet. Med än gång började tankarna " Det är samma sak som vanligt det kommer sluta i MF mm"

Bokade tid hos min gyn för ett tidigt VUL och han såg något fick tid igen 10 dagar senare för att vi skulle kunna se bättre eftersom den va så liten på bilden.

Och där var den igen, med hjärtslag, det var lika delar panik som lycka när han sa det.

Skrev in mos hos BM och fick ett UL allt såg bra ut och hjärtat slår.

Nu har det gått 2 veckor sedan de senaste UL och det är mer oro och ångest än lycka.

Mina symtom börjar minska som ska vara normalt men har mer ont i magen kan få allt från små stickningar till riktigt ont, det varar inte länge 10-15 sekunder. Ska man oroa sig min bästa kompis som oxå är gravid med sitt andra barn tycker jag är dum som oroar mig, att de är vanligt att ha smärta under graviditeten allt växer och ändras mm. Men med min historia så känner jag mig rädd för att vara glad.

Förlåt om detta är äckligt men har haft tjocka ljusgula flytningar på senaste, ser nästan ut som snorkråkor, är det vanligt?

Annars allt de "vanliga" ömma bröst, trött, illamående men inte lika mycket som i början. Har väldigt mycket stickningar i benen, fick magnesium för detta eftersom jag inte kunde sova om nätterna.

Gu så långdragen jag blev.

Kram på er tjejer

• Anonym (Lyckorus)
    Anonym (orolig) skrev 2016-03-26 13:30:28 följande:

Skolbakgrund? Det fick jag ej som fråga. Däremot tyckte ja det var jobbigt då hon fråga bland annat om jag haft könsjukdom och lite andra personliga frågor. Min man var med, och visst han vet det mesta om mig, men om jag hade klamydia för 15 år sen?? Htmmm... hon fråga inte heller om ja ville svara på de enskilt.. var bor du? Jag bor i södra skåne

Ja, jag reagerade på att de var så helt fel frågor om vad detta handlar om. Tar verkligen illa upp på olika grejor, har blivit så illa behandlad inom vården här så att jag gör allt för undvika kontakten med de. Är så tveksam till att föda här. Får se hur det blir framöver. Jag bor i Blekinge.

Vissa bm tar inte hänsyn till något, de är så olika men har samma uppgift som de andra.

Tråkigt att ställa så könsliga frågor när din man är med. Tänk om du inte vill han ska få reda på det? Usch, hade nog inte svarat sanningen på den. Sen kan de inte spela roll med klamydia 15 år senare?
    LisenB skrev 2016-03-26 15:16:18 följande:

Jag fick ingen sån deklaration alls. Ska på inskrivning på tisdag. Jag bor i Örebro län. Nu har vi berättat för våra föräldrar (10+1). Konstigt känns det och nästan så jag känner att det blev lite för närgånget på något sätt. Vi har en bra relation, men bor i olika städer och brukar ju inte direkt hänga med varandra... Hur kändes det för er andra att berätta?

Jo, den kom hemskickad efter att jag ringde och bokade inskrivnings samtalet, med kom en urinbehållare för ta första urinen den dagen man ska på besök. Jag är i v 10+2 (måndag) så vi är lika långt gångna. ????

Min sambo och jag har som sagt försökt i fem år och bli gravida. Han råkade försäga sig till sin mamma i ett samtal dagen efter vi testat positivt. Hon frågade hur jag mådde för jag hade vart sömnig och konstig? Hon började gråta av glädje och ringer ofta och kollar om jag behöver någon hjälp. Min son har inte fått reda på att han ska bli storebror ännu. Vi har beställt en tröja där det står "storebror 2016" som han ska få öppna. Han kommer bryta ihop.
  • eagle87

Så fint att vi är flera här som försökt ett tag.. Vi började försöka okt 2013, har pcos.. Blev gravid sept 2015 men fick MF O plussade sen på andra försöket efter MF... Vi var placerade för att börja ivf maj 2016. Så glad att vi plussa naturligt

• Anonym (minbebis)

Gravid v. 10. BF slutet av oktober. Undrar lite om andra upplevde i v. 10 att hormonerna rusar lite extra? Min man har åkt iväg för att jobba i ett annat land i fyra månader. Tyvärr skrev han på innan jag blev gravid och det gick inte att ändra. Trots att vi hörs varje dag känner jag mig så sjukt ensam. Han har jobbat utomlands innan och då har jag aldrig känt såhär.

Sen har jag fått ärva massa bebiskläder utav en kompis som skulle flytta men inte hafe någonstans att förvara dom längre. Jag stirrar på kläderna hela tiden och vill bara krama dom. LÄNGTAR så fruktansvärt efter bebis. Medans jag fram tills nu tyckt allt är jobbigt då jag mår fysiskt dåligt, illamående osv.

Visst är det hormonerna som triggar känslorna?

• Anonym (orolig)
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-03-28 00:19:22 följande:

Ja, jag reagerade på att de var så helt fel frågor om vad detta handlar om. Tar verkligen illa upp på olika grejor, har blivit så illa behandlad inom vården här så att jag gör allt för undvika kontakten med de. Är så tveksam till att föda här. Får se hur det blir framöver. Jag bor i Blekinge.

Vissa bm tar inte hänsyn till något, de är så olika men har samma uppgift som de andra.

Tråkigt att ställa så könsliga frågor när din man är med. Tänk om du inte vill han ska få reda på det? Usch, hade nog inte svarat sanningen på den. Sen kan de inte spela roll med klamydia 15 år senare?Jo, den kom hemskickad efter att jag ringde och bokade inskrivnings samtalet, med kom en urinbehållare för ta första urinen den dagen man ska på besök. Jag är i v 10+2 (måndag) så vi är lika långt gångna. ????

Min sambo och jag har som sagt försökt i fem år och bli gravida. Han råkade försäga sig till sin mamma i ett samtal dagen efter vi testat positivt. Hon frågade hur jag mådde för jag hade vart sömnig och konstig? Hon började gråta av glädje och ringer ofta och kollar om jag behöver någon hjälp. Min son har inte fått reda på att han ska bli storebror ännu. Vi har beställt en tröja där det står "storebror 2016" som han ska få öppna. Han kommer bryta ihop.

Hur gammal är din son? Nej alltså jag tycker inte det borde spela ngn roll ang vad man haft för 15 år sen... men men.. som sagt vissa frågor känns inte som de har att göra med...
  • Anonym (orolig)
    Dani84KR skrev 2016-03-27 23:25:54 följande:

Hej

Tänkte hoppa in här i gruppen om det är ok.

Vi är v12 (11+0) idag,

Vi har försökt i 3 år ända sedan dagen vi gifte oss och har haft en lång väg, vi har 6 "MF " bakom oss efter det 4 så skickades vi på missfalls utredning på Sahlgrenska här i Göteborg och det visande att jag har en kromosom förändring som gör att när cellerna ska dela sig och skapa en bebis så funkar det inte alltid så mina tidigare graviditeter var aldrigriktiga graviditeter eftersom de dog väldigt tidigt, det tog bara ett tag för hormonerna att försvinna och för kroppen att rensa ut. Vi fick veta att vi har en ca 30% chans att bli gravida på egen hand och sattes på väntelistan till ivf.

Men så hände det mensen kom inte, och jag plusade på testet. Med än gång började tankarna " Det är samma sak som vanligt det kommer sluta i MF mm"

Bokade tid hos min gyn för ett tidigt VUL och han såg något fick tid igen 10 dagar senare för att vi skulle kunna se bättre eftersom den va så liten på bilden.

Och där var den igen, med hjärtslag, det var lika delar panik som lycka när han sa det.

Skrev in mos hos BM och fick ett UL allt såg bra ut och hjärtat slår.

Nu har det gått 2 veckor sedan de senaste UL och det är mer oro och ångest än lycka.

Mina symtom börjar minska som ska vara normalt men har mer ont i magen kan få allt från små stickningar till riktigt ont, det varar inte länge 10-15 sekunder. Ska man oroa sig min bästa kompis som oxå är gravid med sitt andra barn tycker jag är dum som oroar mig, att de är vanligt att ha smärta under graviditeten allt växer och ändras mm. Men med min historia så känner jag mig rädd för att vara glad.

Förlåt om detta är äckligt men har haft tjocka ljusgula flytningar på senaste, ser nästan ut som snorkråkor, är det vanligt?

Annars allt de "vanliga" ömma bröst, trött, illamående men inte lika mycket som i början. Har väldigt mycket stickningar i benen, fick magnesium för detta eftersom jag inte kunde sova om nätterna.

Gu så långdragen jag blev.

Kram på er tjejer

Välkommen. Förstår din oro, jag har oxå haft en del mf o har svårt att känna glädje o att tro det kommer gå vägen. Förlorade mitt första barn i ungefär mitten av graviditeten och fick ligga inlagd på sjukhus när ja vänta min dotter som nu är 8 år. Var samma med moderkakan, så risken att det ska hända igen är väldigt hög, så jag vet att jag inte kan slappna av helt från oron. Men samtidigt så glädjs jag varje dag som jag är gravid. Händer ngt så är sorgen lika oavsett om man oroat sig eller varit glad... därför väljer jag att försöka glädjas och "njuta" i den mån jag kan.

Jag har med ökade flytningar.så tror det är normalt
Svar på tråden BF Oktober 2016