• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Eili

Grattis till er alla! :)

Jag är ny här i tråden. Är 29 år och väntar mitt första barn tillsammans med min fästman. Vi är bosatta i Kungälv och vi är beräknade till 16 oktober i dagsläget :)

• Eili
    Ggrahnen skrev 2016-04-04 17:40:46 följande:
    13+0 menar jag. Haha. Fan, nu blev det som att backa en vecka. Haha!
    Jag är också 13+0 idag :)
  • Ggrahnen
    Eili skrev 2016-04-04 17:44:29 följande:

Jag är också 13+0 idag :)

Visst känns det rätt härligt?! Din första?
  • Eili
    Ggrahnen skrev 2016-04-04 18:09:06 följande:
    Visst känns det rätt härligt?! Din första?
    Det är en helt fantastisk känsla :) Jag har ju gjort två vul redan så jag känner mig rätt så lugn.
    Ja det är min första, är det din första också?
  • Ggrahnen
    Eili skrev 2016-04-04 18:20:11 följande:

Det är en helt fantastisk känsla :) Jag har ju gjort två vul redan så jag känner mig rätt så lugn.

Ja det är min första, är det din första också?

Japp, första! Också gjort 2 vul så det känns rätt bra.. Börjat med mammabyxor, så jädrans trångt i mina gamla. Haha!
  • Eili
    Ggrahnen skrev 2016-04-04 18:38:52 följande:
    Japp, första! Också gjort 2 vul så det känns rätt bra.. Börjat med mammabyxor, så jädrans trångt i mina gamla. Haha!
    Jo jag börjar också känna att byxorna börjar sitta lite trångt men än har jag inte börjat med mammabyxor :) Jag har ju kvar lite kläder från när jag gick ner i vikt så försöker dra ut lite på det :P
    Men jag måste seriöst köpa nya bh:ar för brösten är gigantiska och känns inte alls som mina :P

Hur gammal är du och vart bor du? :)
  • Eili
    Ggrahnen skrev 2016-04-04 17:40:46 följande:
    13+0 menar jag. Haha. Fan, nu blev det som att backa en vecka. Haha!
    Haha jag kom på att jag räknade fel precis som du så jag är "bara" 12+0 idag
  • Alvsten
    anna90 skrev 2016-04-04 09:57:48 följande:

Godmorgon! Jag är i v 10+4 idag och jag har också inskrivning på torsdag. Har varit på ett hälsosamtal osv redan men nu kommer lite mer prover tas + cellprov..

Håller med dig om att tiden går sakta, blir tokig! ;P

Åh då får vi höras efter torsdagen igen och följa upp :)

Får se om min BM kommer vilja ta cellprov. Har fått kallelse och har tidigare haft cellförändringar. Återkommer med vad hon säger om det.

Ja men det är sjukt vad tiden står still! Vill bara berätta för hela världen :)
  • höstsolen
    anna90 skrev 2016-04-04 12:25:22 följande:
    Hej! Alltså det här är så konstigt, att så många får olika svar från sin BM! Blir typ arg. Sa hon varför man absolut inte ska göra det? Min BM sa till mig typ att det bara är en myt att det skulle vara farligt att ta cellprov på gravida, man tar ju bara en minimal liten bit från livmodertappen och det påverkar fostret i livmodern. Däremot gör man det inte efter v14 för då kan man ändå inte påbörja behandling och testen kan dessutom vara missvisande pga hormonerna eller nått.. Så uppfattade jag det. Men sen när man googlar står är det många BM som sagt att man aldrig ska göra det under grav.. Var bor du någonstans? Tänkte att jag vill säga till på torsdag att "en bekant" har blivit avrådd att göra det. Är det ok? :P Hon vill göra det på mig pga att det var längesen jag gjorde det nu..

Grattis till dig med :D
    Här i England där jag bor gör de inte cellprov under graviditet men min barnmorska berattade att alla polskor boende i England frågar efter det eftersom i Polen ar det standard att göra under graviditet.

Hehe
  • Eili
    Alvsten skrev 2016-04-04 19:42:36 följande:
    Åh då får vi höras efter torsdagen igen och följa upp :)

Får se om min BM kommer vilja ta cellprov. Har fått kallelse och har tidigare haft cellförändringar. Återkommer med vad hon säger om det.

Ja men det är sjukt vad tiden står still! Vill bara berätta för hela världen :)
    Hur långt är du gången och när planerar du att berätta? :)
Svar på tråden BF Oktober 2016