• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Soncabaret

v14 (13+3) nu. Blev lite orolig igår pga. inte känt symtom på typ 2v.. inge molvärk eller någonting. Men imorse kom spyan efter morgonmackan! Att man kan bli så glad/lättad av en spya! Haha..

• Eili
    Soncabaret skrev 2016-04-04 20:24:00 följande:

v14 (13+3) nu. Blev lite orolig igår pga. inte känt symtom på typ 2v.. inge molvärk eller någonting. Men imorse kom spyan efter morgonmackan! Att man kan bli så glad/lättad av en spya! Haha..

Jag har inte haft särskilt mycket symtom alls under min graviditet. Jag har humörsvängningar som heter duga sen är jag väldigt öm i brösten efter en hel dag i bh. Tidigare i graviditeten gick det inte ens att ta på dem, kunde knappt ha en slapp t-shirt på dem för det gjorde så sjukt ont. Nu är jag tacksam för minsta lilla symtom för jag har egentligen aldrig känt mig riktigt gravid och har fortfarande väldigt svårt att tro att det är sant :P 
  • eagle87
    höstsolen skrev 2016-04-04 18:51:46 följande:
    Här i England där jag bor gör de inte cellprov under graviditet men min barnmorska berattade att alla polskor boende i England frågar efter det eftersom i Polen ar det standard att göra under graviditet.

Hehe
    Åh vart i England bor du? Jag bor oxå i England
  • Soncabaret
    Eili skrev 2016-04-04 20:31:55 följande:
    Jag har inte haft särskilt mycket symtom alls under min graviditet. Jag har humörsvängningar som heter duga sen är jag väldigt öm i brösten efter en hel dag i bh. Tidigare i graviditeten gick det inte ens att ta på dem, kunde knappt ha en slapp t-shirt på dem för det gjorde så sjukt ont. Nu är jag tacksam för minsta lilla symtom för jag har egentligen aldrig känt mig riktigt gravid och har fortfarande väldigt svårt att tro att det är sant :P 
    Men så känner jag med! Det är bara tuttarna som är mitt symtom då det är ett fruktansvärt straff att ta på sig BH under vardagarna och till och med en vindpust kan smärta, annars så har allt bara flytit på. Lyxproblem, men det blir som sagt att det är svårare att förstå att det är sant... Spydde en gång i v9 och nu en gång i v14.. båda gångerna helt plötsligt och nu sist så mådde jag inte ens illa, det bara kom.. Vilken vecka är du i?
  • Eili
    Soncabaret skrev 2016-04-04 21:15:32 följande:
    Men så känner jag med! Det är bara tuttarna som är mitt symtom då det är ett fruktansvärt straff att ta på sig BH under vardagarna och till och med en vindpust kan smärta, annars så har allt bara flytit på. Lyxproblem, men det blir som sagt att det är svårare att förstå att det är sant... Spydde en gång i v9 och nu en gång i v14.. båda gångerna helt plötsligt och nu sist så mådde jag inte ens illa, det bara kom.. Vilken vecka är du i?
    Jag är i vecka 13 (12+0). Jag är tacksam över att jag har mått oförskämt bra för jag har inte fått superroliga besked när det kommer till blodprover och blodsocker. Dock ingenting som är farligt men man blir ju lite uppgiven när allt kom på en gång :P Nu ränner jag på provtagningar mest hela tiden men är glad över att de har koll på mig :)
  • Ggrahnen
    Eili skrev 2016-04-04 19:37:23 följande:

Haha jag kom på att jag räknade fel precis som du så jag är "bara" 12+0 idag

Haha ja det är rätt lätt tydligen!

Är 28 och bor i Uppsala, själv?
  • Anonym (funderar hit och dit)

Hej. Hur tänker ni med semester i sommar? Jag tänkte gå på mammaledighet två månader innan bf (alltså redan i augusti) men jag vet inte hur jag ska göra med sommarsemestern. Är det nån ide att ta ut nån semester egentligen? Bättre att spara den kanske? Hur tänker ni?

• Ggrahnen
    Anonym (funderar hit och dit) skrev 2016-04-04 23:46:37 följande:

Hej. Hur tänker ni med semester i sommar? Jag tänkte gå på mammaledighet två månader innan bf (alltså redan i augusti) men jag vet inte hur jag ska göra med sommarsemestern. Är det nån ide att ta ut nån semester egentligen? Bättre att spara den kanske? Hur tänker ni?

Min anställning går ut sista augusti..passande, haha! Tänkte absolut ta ut min semester, vi ska bland annat passa på att åka utomlands i maj och sen tar jag nog resten mitt i sommaren nån gång..
  • Josber

Hej! Ni som gjort vul! När gjorde nu Ersta senaste och kommer ni göra nått mer? Jag gjorde VUL 9+6 och han flyttade fram mig 10+3 och sen har jag inte gjort nått mer för de sett bra ut! Är nu i v 13+1 tycker inte det syns nått alls och har inte gått upp i vikt heller! Hur tänker ni? Känner ni eller ser ni på magen att de putar?

• Tyret1501

Alla gör ett rutinultraljud i v 18-22, det lär du också ha! De som har ultraljud nu kring gör det som en del av kub tester (oftast) vilket är en diagnostik process för att titta risker på bl.a. kromosomförändringar. Det är olika om det erbjuds eller inte. Här (malmö) kostar det 2000 under 33 års ålder.

I min förra graviditet syntes det knappt något öht förens efter v 25, denna gång syns det redan och jag får inte plats i mina vanliga byxor längre (är i v 12). Det är högst individuellt och kan påverkas om du har vart gravid förr. Och va glad att du inte gått upp i vikt!

Svar på tråden BF Oktober 2016