• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (orolig)
    8airam8 skrev 2016-04-05 19:47:07 följande:

KUB imorgon. Ultraljudet, alltså. Just nu nojar jag för att de inte kommer att kunna se så mycket för att jag har för mycket fett ivägen. Det skulle vara väldigt pinsamt att ligga där och inte få något resultat för att det liksom är tjockt där. Har minne från RUL med sonen för drygt sju år sedan när barnmorskan mumlade om att bukväggen var tjock och att det var svårt att se. Nu väger vad mindre än vad jag gjorde den gången, ungefär lika mycket som jag gjorde med dottern. Och då var RUL inga bekymmer, men sådant sätter sig hårt hos mig. Kan någon komma med glada tillrop?

Kommer säkert gå bra. Nu vet jag inte hur du ser ut eller väger. Men jag har lite mage kvar sen min dotter föddes för 8 år sen.. har en del kraftiga vänninor som aldrig haft det problemet. Och min bebis såg man tydligt trots allt fett
  • Anonym (orolig)
    Ggrahnen skrev 2016-04-05 19:40:41 följande:

Jo, fick den varningen av min svägerska. Min chef är bm och jobbar inom vård så de är alla förstående. Med tur förlänger de tjänsten. Annars blir det arbetsförmedlingen sista månaden..

Du verkar ha bra koll! Jag känner att jag har noll koll!!

som sagt få de att förlänga tjänsten ett tag i alla fall,till eller kanske sätta in dig som timanställd. vet inte om du riskerar din SGI om du är arbetslös 1-3 månader. Det bästa är att ringa FK. Och säger de en sak så se till så du får det på papper..

Har fått en del koll på det här med f.k. är mitt andra barn och en del har ändrats, sen har ja en del kompisar som stått utan tjänst ngn mån innan bf o fått sin SGI nollad..

Lycka till
  • 8airam8
    Anonym (orolig) skrev 2016-04-05 20:43:08 följande:

Kommer säkert gå bra. Nu vet jag inte hur du ser ut eller väger. Men jag har lite mage kvar sen min dotter föddes för 8 år sen.. har en del kraftiga vänninor som aldrig haft det problemet. Och min bebis såg man tydligt trots allt fett

Tack :) Allt som är ett glatt tillrop hjälper nu!
  • EmelieB91

Det här med semester har för mig både positiva och negativa sidor. Är lärare och kommer vara ledig från 15 juni till 19 augusti. Skönt med långledigt! Måste däremot jobba fram till den 16 september, två veckor innan bf. Får inte gå tidigare och kan inte senarelägga semestern direkt. Känns lite olustigt att stå i klassrummet så nära inpå bf när sonen kom tidigare än beräknat.

• robinminson

Hej. Fler i v.11 som mår dåligt? T.ex halsbränna, illamående, trötthet, ingen aptit, huvudvärk o yrsel?

Är nu i v 10+4 och mår riktigt dåligt. Är extremt yr, speciellt när jag reser mig upp. Huvudvärk till och från och väldigt trött framförallt på eftermiddagarna.

Känner mig helt orkeslös och matt i kroppen. Frossa och feberkänslor. hjärtklappning och hjärtat slår extremt hårt och sakta ibland. Mår jätte konstigt.

• Lerumsmamma
    robinminson skrev 2016-04-05 22:17:25 följande:

Hej. Fler i v.11 som mår dåligt? T.ex halsbränna, illamående, trötthet, ingen aptit, huvudvärk o yrsel?

Är nu i v 10+4 och mår riktigt dåligt. Är extremt yr, speciellt när jag reser mig upp. Huvudvärk till och från och väldigt trött framförallt på eftermiddagarna.

Känner mig helt orkeslös och matt i kroppen. Frossa och feberkänslor. hjärtklappning och hjärtat slår extremt hårt och sakta ibland. Mår jätte konstigt.

Låter som du har för lågt järn-värde! Kollat det?? Mådde oxå så tills jag började äta järntabletter
  • Lerumsmamma
    Anonym (orolig) skrev 2016-04-05 10:30:25 följande:
    Tänk på att man måste ha anställning fram till beräknad födelse, annars kan det bli strul med SGI. Min ena anställning går ut i juli, ska försöka få det förlängt så ja kan ta ut komp o sem aug plus lite i sept. Och sen försöka få heltid på min andra tjänst i ca 1-1,5 månad.
    Men sgi:n sänks inte om man anmäler IG på arbetsförmedlingen som arbetssökande den dagen anställningen går ut.
  • gumman1981

Blir man arbetslös innan bf så försvinner inte sgi'n om man anmäler sig på arbetsförmedlingen första arbetslösa dagen. Jag blev arbetslös precis efter att jag hade plussat men jag är ändå skyddad och får mammapeng på det jag har tjänat när jag jobbade.

• Anonym (orolig)
    Lerumsmamma skrev 2016-04-06 01:36:24 följande:

Men sgi:n sänks inte om man anmäler IG på arbetsförmedlingen som arbetssökande den dagen anställningen går ut.

Okej. ???? vad bra
    gumman1981 skrev 2016-04-06 07:55:03 följande:

Blir man arbetslös innan bf så försvinner inte sgi'n om man anmäler sig på arbetsförmedlingen första arbetslösa dagen. Jag blev arbetslös precis efter att jag hade plussat men jag är ändå skyddad och får mammapeng på det jag har tjänat när jag jobbade.

Okej. Vad bra det är så
  • Anonym (orolig)

Skulle inte vara???? Suck.. varför kan inte smileys följa med när man skriver

Svar på tråden BF Oktober 2016