• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (orolig)
    robinminson skrev 2016-04-05 22:17:25 följande:

Hej. Fler i v.11 som mår dåligt? T.ex halsbränna, illamående, trötthet, ingen aptit, huvudvärk o yrsel?

Är nu i v 10+4 och mår riktigt dåligt. Är extremt yr, speciellt när jag reser mig upp. Huvudvärk till och från och väldigt trött framförallt på eftermiddagarna.

Känner mig helt orkeslös och matt i kroppen. Frossa och feberkänslor. hjärtklappning och hjärtat slår extremt hårt och sakta ibland. Mår jätte konstigt.

testa ditt järnvärde, om du ej har ngn aptit så se om där är ngt du kan äta, kall mat kanske? Yoggi, fil osv? Du kanske får lite blodtrycksfall när du reser dig, ta o res dig i omgångar från sängen, sätt dig upp, vänta en stund. Ligg gärna o veva med benen innan du sätter dig upp
  • Anonym (Hej :))

Hej på er!

Jag är gravid i v 10+6 och har bf i slutet på oktober:)

Har sedan v 5 haft extremt illamående och har sedan v 6 fått mediciner för illamåendet. Hjälper vissa dagar men har inte gått 1 dag utan att spy än så länge, hoppas de ger sig snart för jag spyr konstant, inget "morgonillamående" här direkt haha.

Har varit på 3 ultraljud redan och tittat på den lille som verkar må bra iaf :)

Någon mer som har så mycket illamående/kräkningar?

Ha de gott

• Anonym (orolig)
    Anonym (Hej :)) skrev 2016-04-06 08:58:22 följande:

Hej på er!

Jag är gravid i v 10+6 och har bf i slutet på oktober:)

Har sedan v 5 haft extremt illamående och har sedan v 6 fått mediciner för illamåendet. Hjälper vissa dagar men har inte gått 1 dag utan att spy än så länge, hoppas de ger sig snart för jag spyr konstant, inget "morgonillamående" här direkt haha.

Har varit på 3 ultraljud redan och tittat på den lille som verkar må bra iaf :)

Någon mer som har så mycket illamående/kräkningar?

Ha de gott

Jag har hypermisis (kraftigt graviditetsillamående) legat inne på sjukhus i omgångar då jag fått ämnesomsättning a brist. Är ute på permission efter en v på sjukhus med dropp osv. Har testat lerg comp o primperan o nu går jag på zofran plus lergigan. Ligger på gränsen för njursvikt och har fått blodtransfusion. Är i v 13+3 nu tror jag och det har ej blivit bättre. Är inställd på att ha det såhär till v 16 el hela graviditeten. Gått ner ca 10 kg på en vecka..

Vad har du fått för.medicin?
  • bpumpkin

Nu vill jag dela med mig av roliga nyheter. Gjorde KUB och därmed första UL igår. Var så kul att få se pyret där inne, hen verkade livlig och en smula envis i hur hen ville ligga. :) Vi fick veta att risken för kromosomfel var lägsta möjliga och allt såg ut att vara på rätt plats. SÅ SKÖNT! Och så blev ny BF 10 oktober, några dagar tidigare än förut. Känner mig lättad och gladare nu, tror jag ska fira med att beställa en babybox och några gravidtajts. ;)

• Anonym (orolig)
    bpumpkin skrev 2016-04-06 09:52:42 följande:

Nu vill jag dela med mig av roliga nyheter. Gjorde KUB och därmed första UL igår. Var så kul att få se pyret där inne, hen verkade livlig och en smula envis i hur hen ville ligga. :) Vi fick veta att risken för kromosomfel var lägsta möjliga och allt såg ut att vara på rätt plats. SÅ SKÖNT! Och så blev ny BF 10 oktober, några dagar tidigare än förut. Känner mig lättad och gladare nu, tror jag ska fira med att beställa en babybox och några gravidtajts. ;)

Grattis!!! Vad roligt. Ja fira du ordentligt
  • Anonym (orolig)

Idag så gör min chef det officiellt på mitt jobb att jag är gravid och sjukskriven pga illamående. Och idag gör min man det officiellt på sitt jobb, så nu i EM ska vi gå ut med det på f.b.. vissa av mina vänner vet redan men inte många.. så snart slipper jag vara anonym även här..

• anna90

Någon mer än jag som har så himla ont i svanskotan när jag sitter? Eller det känns mest när jag reser mig efter att ha suttit en stund... :(

• carpediemo

Hej på er!

Tänkte mest fråga hur aktiv ni är med träning/motion?
    Läste någonstans att man skulle röra på sig minst 150 h i veckan...

Här ligger jag med ångest och har inte tagit en promenad sedan lördags förra veckan och då bara för att handla :/

• Anonym (orolig)

Ä

carpediemo skrev 2016-04-06 11:20:36 följande:

Hej på er!

Tänkte mest fråga hur aktiv ni är med träning/motion?

Läste någonstans att man skulle röra på sig minst 150 h i veckan...

Här ligger jag med ångest och har inte tagit en promenad sedan lördags förra veckan och då bara för att handla :/

Ä

Jag är inte alls aktiv pga mitt illamående, förra graviditeten innan jag blev inlagd och sen fick jag order om sängliggande från v 25 så gick jag ut och gick ca 30 min per dag.. tror att lite vardagsmotion är bättre än o träna på gym en dag i v...
  • bpumpkin
    anna90 skrev 2016-04-06 10:31:23 följande:

Någon mer än jag som har så himla ont i svanskotan när jag sitter? Eller det känns mest när jag reser mig efter att ha suttit en stund... :(

Har något liknande, men mer på höger sida av den... Hoppas det inte är foglossning!
Svar på tråden BF Oktober 2016