• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (orolig)
    eagle87 skrev 2016-04-03 19:39:10 följande:

Väger mig en gång i veckan.. Läser överallt att man ska gå upp 1-2 kg i vecka 11 men har bara gått upp 0,6 kg.. Har bara kräkts en gång O äter nyttigt plus typ skräp 2 gånger i veckan.. Är 168 O vägde 73.4 innan ja plussa så BMI va typ 26 tror jag fast var ändå relativt smal..

Som ngn skrev, det är olika från person till person.. tror du kan bara lugn så länge du inte kräker
  • Anonym (orolig)
    eagle87 skrev 2016-04-03 19:39:10 följande:

Väger mig en gång i veckan.. Läser överallt att man ska gå upp 1-2 kg i vecka 11 men har bara gått upp 0,6 kg.. Har bara kräkts en gång O äter nyttigt plus typ skräp 2 gånger i veckan.. Är 168 O vägde 73.4 innan ja plussa så BMI va typ 26 tror jag fast var ändå relativt smal..

Som ngn skrev, det är olika från person till person.. tror du kan bara lugn så länge du inte kräker
  • Alvsten

Godmorgon!

Går in i vecka 11 idag :) inskrivningssamtal på torsdag.

Snart dags att få berätta för familj och närmaste vännerna. Tiden går så sakta haha :)

Hoppas att ni mår bra allihopa!

• anna90
    Josber skrev 2016-04-01 12:40:10 följande:
    Hej! Vad roligt grattis! Jag gjorde också vul i v11 och allt såg bra ut! Jag tror att det är mindrecrisk eftersom de mest kritiska momenten klarat sig. Hjärta organ mm

Jag gjorde ett och tänkte inte göra nått mer till rul nu nu är jag i v13. Har bara ont i brösten och lite molvärk då och då.

Hur mår du?
    Åh tack, och detsamma :)
    Jag har också ömma bröst/bröstvårtor men det är lite till och från. Samma sak med illamåendet och tröttheten. Ingen direkt molvärk dock men jag känner att något händer där inne.. Gud jag vet inte om jag kommer kunna vänta ända till v 18-20 typ med att få se så att allt fortfarande är ok? Vi vill ju börja berätta för omgivningen snart men då vill man ju vara säker på att allt är bra :(
  • anna90
    Decibel84 skrev 2016-04-02 10:23:48 följande:
    Jag vet inga siffror, men när jag fick se mitt i v 7 så sa dom att när storleken är "rätt" och hjärtat slår så är risken lägre..I detta läget var det ju mest att se så det fäst på rätt sätt och låg rätt i livmodern..Men du som är i elfte graviditetsveckan då är ju organen"klara" vad jag förstår och då borde chansen vara ännu bättre:)
    Tack för svar! Åh jag hoppas verkligen att det är så :)
  • anna90
    Alvsten skrev 2016-04-04 05:36:12 följande:

Godmorgon!

Går in i vecka 11 idag :) inskrivningssamtal på torsdag.

Snart dags att få berätta för familj och närmaste vännerna. Tiden går så sakta haha :)

Hoppas att ni mår bra allihopa!

Godmorgon! Jag är i v 10+4 idag och jag har också inskrivning på torsdag. Har varit på ett hälsosamtal osv redan men nu kommer lite mer prover tas + cellprov..

Håller med dig om att tiden går sakta, blir tokig! ;P
  • Babymoque
    anna90 skrev 2016-04-04 09:57:48 följande:
    Godmorgon! Jag är i v 10+4 idag och jag har också inskrivning på torsdag. Har varit på ett hälsosamtal osv redan men nu kommer lite mer prover tas + cellprov..

Håller med dig om att tiden går sakta, blir tokig! ;P
    Hej! Hoppar in här, men blev så nyfiken. Jag går in i v 12 idag och hade inskrivning förra veckan, då sa dom att man absolut inte skulle ta cellprov när man var gravid, jag hade funderingar på att göra det då jag aldrig gjort det innan (riktigt dåligt av mig) men fick det svaret. Så jag undrar mest vad dom sagt till dig, eller gör du det av någon speciell anledning? Grattis till bebis också förresten! :)
  • trex2013
    Babymoque skrev 2016-04-04 11:01:33 följande:
    Hej! Hoppar in här, men blev så nyfiken. Jag går in i v 12 idag och hade inskrivning förra veckan, då sa dom att man absolut inte skulle ta cellprov när man var gravid, jag hade funderingar på att göra det då jag aldrig gjort det innan (riktigt dåligt av mig) men fick det svaret. Så jag undrar mest vad dom sagt till dig, eller gör du det av någon speciell anledning? Grattis till bebis också förresten! :)
    jag fick ta cellprov i v 8 tydligen gör flera BM detta. bli inte orolig om du börjar blöda det slutar på nån dag.
  • HCS
    Lilla Luna skrev 2016-03-27 10:55:16 följande:

Smyger mig in här. Enligt sista mensen är jag i v.10 nu, 9+1 idag. BF 28/10. Hänger även i novembertråden då jag tror jag hade sen äl. Men jag utgår ändå från sista mensen så får vi se efter RUL.

Inga direkta symtom direkt. Lite växtvärk, smått ömma bröst och lätt illamående om det dröjer länge mellan måltiderna. Brösten har blivit lite större. Så nu är de ivägen då jag ska sova, haha! Alltid haft små bröst. Lyxproblem? ;)

Grattis! Då ligger vi ungefär lika. :) Jag har bf 28-30 oktober broende på uträkning. Idag är det 10+0 för mig när jag går efter äl.
  • Lilla Luna

Tack! Går jag efter då jag tror äl var så är bf i nov. Tror äl var runt alla hjärtans dag. Men då jag inte vet riktigt går jag efter mensen. 10+2 idag enligt mensen. Men är kanske 9+1 eller så enligt då jag tror äl var. Får se vad de säger på rul. :)

HCS skrev 2016-04-04 12:00:32 följande:

Grattis! Då ligger vi ungefär lika. :) Jag har bf 28-30 oktober broende på uträkning. Idag är det 10+0 för mig när jag går efter äl.

Svar på tråden BF Oktober 2016