• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (orolig)
    Babymoque skrev 2016-04-04 11:01:33 följande:

Hej! Hoppar in här, men blev så nyfiken. Jag går in i v 12 idag och hade inskrivning förra veckan, då sa dom att man absolut inte skulle ta cellprov när man var gravid, jag hade funderingar på att göra det då jag aldrig gjort det innan (riktigt dåligt av mig) men fick det svaret. Så jag undrar mest vad dom sagt till dig, eller gör du det av någon speciell anledning? Grattis till bebis också förresten! :)

Så har de sagt åt mig med, men jag har haft många mf så kanske därför.. vet att det skrivits om det tidigare i tråden.. så de är nog väldigt olika.
  • Anonym (orolig)

Idag får jag permission från sjukhuset. Får se hur allt går när jag är hemma i em, kväll. Så himla skönt att få komma hem, även om det bara blir för ngr timmar

• ett

Vad skönt att få komma hem lite. Mår du bättre? Vilken v är du i nu och var bor du nånstans?

• Anonym (orolig)
    ett skrev 2016-04-04 13:13:09 följande:

Vad skönt att få komma hem lite. Mår du bättre? Vilken v är du i nu och var bor du nånstans?

Ja lite bättre är det. Men blir fortfarande yr och svimfärdig när jag går upp på toa. Har lågt blodtryck i grunden och det blir inte bättre nu när jag är gravid och illamående. Igår innan blodtransfusionen så var det riktigt lågt 73/30.. det har ökat något nu igen. Dock fortfarande lågt. Vägdes idag och nu är den totala viktminskningen nästan 10 kg på en vecka.. men jag hoppas att kanske hemma miljön ska få mig lite bättre. Sjukskriven på heltid månaden ut.
  • anna90
    Babymoque skrev 2016-04-04 11:01:33 följande:
    Hej! Hoppar in här, men blev så nyfiken. Jag går in i v 12 idag och hade inskrivning förra veckan, då sa dom att man absolut inte skulle ta cellprov när man var gravid, jag hade funderingar på att göra det då jag aldrig gjort det innan (riktigt dåligt av mig) men fick det svaret. Så jag undrar mest vad dom sagt till dig, eller gör du det av någon speciell anledning? Grattis till bebis också förresten! :)
    Hej! Alltså det här är så konstigt, att så många får olika svar från sin BM! Blir typ arg. Sa hon varför man absolut inte ska göra det? Min BM sa till mig typ att det bara är en myt att det skulle vara farligt att ta cellprov på gravida, man tar ju bara en minimal liten bit från livmodertappen och det påverkar fostret i livmodern. Däremot gör man det inte efter v14 för då kan man ändå inte påbörja behandling och testen kan dessutom vara missvisande pga hormonerna eller nått.. Så uppfattade jag det. Men sen när man googlar står är det många BM som sagt att man aldrig ska göra det under grav.. Var bor du någonstans? Tänkte att jag vill säga till på torsdag att "en bekant" har blivit avrådd att göra det. Är det ok? :P Hon vill göra det på mig pga att det var längesen jag gjorde det nu..

Grattis till dig med :D
  • trex2013
    Anonym (orolig) skrev 2016-04-04 13:22:03 följande:
    Ja lite bättre är det. Men blir fortfarande yr och svimfärdig när jag går upp på toa. Har lågt blodtryck i grunden och det blir inte bättre nu när jag är gravid och illamående. Igår innan blodtransfusionen så var det riktigt lågt 73/30.. det har ökat något nu igen. Dock fortfarande lågt. Vägdes idag och nu är den totala viktminskningen nästan 10 kg på en vecka.. men jag hoppas att kanske hemma miljön ska få mig lite bättre. Sjukskriven på heltid månaden ut.
    skönt att få komma hem lite. krya nu på dig jag hoppas det går åt rätt håll nu! kram
  • Anonym (orolig)
    ett skrev 2016-04-04 13:13:09 följande:

Är i v 13+1 och bor i södra skåne
  • Anonym (orolig)
    trex2013 skrev 2016-04-04 14:20:51 följande:

skönt att få komma hem lite. krya nu på dig jag hoppas det går åt rätt håll nu! kram

Tack ska bli skönt att få komma hem o gosa lite med katterna o dottern
  • Ggrahnen

14+0 idag. Fy fan vilken skön känsla!! Börjar äntligen kännas som att man börjar komma nånstans :)

• Ggrahnen
    Ggrahnen skrev 2016-04-04 17:36:48 följande:

14+0 idag. Fy fan vilken skön känsla!! Börjar äntligen kännas som att man börjar komma nånstans :)

13+0 menar jag. Haha. Fan, nu blev det som att backa en vecka. Haha!
Svar på tråden BF Oktober 2016