• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Lilla Luna
    Anonym (orolig) skrev 2016-04-05 14:11:55 följande:

Här där jag bor så är det ytterst få förskolor som bara har inskolning vid "terminstart". De flesta kan man börja på när som. Troligtvis kommer vårt barn gå hos dagbarnvårdare de första åren. Gjorde så med min dotter, hon börja där när hon var ett o sen på förskola när hon var 5. Nu var det mest för vi flytta till annat område, o ville hon skulle gå i den "by skolan" . Hade hon fortsatt hos dagbarnvårdaren så hade hon fått börja på en annan skola. Inte så långt ifrån men inte red cykel avstånd från oss

Det finns ju något som kallas garantitiden det är ingen garanti för en plats på förskolan som man sökt till. I min kommun är köerna jättelånga, bara på förskolan där jag jobbar har vi 26 platser lediga efter sommaren och 37st barn i kö som vill in här. Det är sällan det skolas in övrig tid på året just för att det inte finns platser på förskolorna. :/
  • Lilla Luna

Min bm rekommenderade 30min promenad varje dag. Jag har hundar så för mig är det ett måste att gå ut. Annars tänker jag mest att jag rör mig som vanligt och är lika aktiv. Varför göra mer för att jagar gravid? Enbart lagt in lite ryggövningar och sånt för att stärka den inför den kommande viktökningen.

carpediemo skrev 2016-04-06 11:20:36 följande:

Hej på er!

Tänkte mest fråga hur aktiv ni är med träning/motion?

Läste någonstans att man skulle röra på sig minst 150 h i veckan...

Här ligger jag med ångest och har inte tagit en promenad sedan lördags förra veckan och då bara för att handla :/

• Lerumsmamma
    gumman1981 skrev 2016-04-06 07:55:03 följande:

Blir man arbetslös innan bf så försvinner inte sgi'n om man anmäler sig på arbetsförmedlingen första arbetslösa dagen. Jag blev arbetslös precis efter att jag hade plussat men jag är ändå skyddad och får mammapeng på det jag har tjänat när jag jobbade.

Är arbetsförmedlingen lika hårda med att man ska söka jobb när man är gravid? Jag kommer va gravid i vecka 16 när jag anmäler mig som arbetssökande. Hur lätt är det att få jobb som gravid liksom!? Känns ju nästan meningslöst att söka något när man ändå går på föräldraledighet 4-5 månader senare?
  • Eili
    Anonym (orolig) skrev 2016-04-06 10:16:45 följande:

Idag så gör min chef det officiellt på mitt jobb att jag är gravid och sjukskriven pga illamående. Och idag gör min man det officiellt på sitt jobb, så nu i EM ska vi gå ut med det på f.b.. vissa av mina vänner vet redan men inte många.. så snart slipper jag vara anonym även här..

Lider med dig som mår så dåligt. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om jag hade mått så dåligt. Kul för er att gå offentligt :)

Vilken vecka är du i?
  • Anonym (orolig)
    Eili skrev 2016-04-06 12:47:16 följande:

Lider med dig som mår så dåligt. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om jag hade mått så dåligt. Kul för er att gå offentligt :)

Vilken vecka är du i?

Är i vecka 13+3 idag. Hrmmm ja illamående är ingen hit, och det är ett under för mig oxå att jag orkat såhär långt... man får ta en dag i taget...
  • Josber

Idag blir det ett till och sista ul innan rutin ultraljud! Håll tummarna att det ser bra ut med den lilla :)

• Anonym (orolig)
    Josber skrev 2016-04-06 14:30:18 följande:

Idag blir det ett till och sista ul innan rutin ultraljud! Håll tummarna att det ser bra ut med den lilla :)

Lycka till. Vilken tid ska du vara där?
  • 8airam8

KUB visar låg risk! Och det var inte för mycket fett ivägen :) BF 14 oktober. Jisses. Det bodde någon där inne.

• Anonym (orolig)
    8airam8 skrev 2016-04-06 16:29:17 följande:

KUB visar låg risk! Och det var inte för mycket fett ivägen :) BF 14 oktober. Jisses. Det bodde någon där inne.

Grattis.. vad underbart
  • TredjeBullen

Hej!

Gjorde kub igår. Allt såg jätte bra ut o fick finfina resultat. Så lättade vi blev. Så otroligt härligt att få se vildingen igen. Är i v 13 (12+5) o magen går snart inte att dölja längre. Hihi! Mammabrallorna e såååå sköna. Dom vanliga byxorna går inte att knäppa längre.

Har ni förresten berättat för chef o kolleger än? Jag har inte sagt nåt än, vet inte riktigt när jag ska göra det heller. ;)

Svar på tråden BF Oktober 2016