• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Ggrahnen
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-07 22:01:09 följande:

Ja, jag får uppdatera efter besöket. Har bara 10% i batteri.

Kram

Lycka till! Vi håller alla tummar!!
  • Alvsten

Var på inskrivning hos BM igår. Tyckte att det var ett väldigt bra samtal. Fick tid för RUL den 3e juni och inväntar nu tid från akademiska sjukhuset för KUB. Känns så spännande :)

Vi kommer vänta med att berätta för våra närmaste tills efter KUB. Vill gärna veta att det verkligen finns en liten därinne först. Min mamma, pappa och en kollega på jobbet vet om. Sen vill jag helst ha mitt lönesamtal på jobbet innan chef och resten av kollegorna får veta.

Illamåendet har gått över. Tack gode gud! Nu är det mest tröttheten som är värst. Sover så vansinnigt mycket :P

• aperfectsonnet
    orzia1 skrev 2016-04-07 19:31:55 följande:

Sådär.. nu är allt offentligt på jobben och på f.b så jag släpper min anonymitet här också. Det är jag som haft signatur orolig.

I 30% av fallen går det över v 16 men har man otur varar det hela graviditeten

Åh, får jag säga att jag blev så ofattbart glad över det här? Jag har följt dig på avstånd väldigt väldigt länge på fl och bloggen och tänkt mycket på hur du har det nu. Jag hoppas innerligt att du är en av de 30% som slipper det överjävliga illamåendet snart och får fokusera på din graviditet! Kram!
  • orzia1
    aperfectsonnet skrev 2016-04-08 06:41:22 följande:

Åh, får jag säga att jag blev så ofattbart glad över det här? Jag har följt dig på avstånd väldigt väldigt länge på fl och bloggen och tänkt mycket på hur du har det nu. Jag hoppas innerligt att du är en av de 30% som slipper det överjävliga illamåendet snart och får fokusera på din graviditet! Kram!

Tack... ja det har varit turbulenta år, men de sista åren har varit lugna, jag trodde aldrig det skulle gå att jag skulle bli gravid igen... men det gick så vi är överlyckliga.. kram
  • orzia1
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-07 22:01:09 följande:

Ja, jag får uppdatera efter besöket. Har bara 10% i batteri.

Kram

Hoppas allt gick bra. Du är i mina tankar.. kram
  • Anonym (Lyckorus)
    orzia1 skrev 2016-04-08 09:35:11 följande:

Hoppas allt gick bra. Du är i mina tankar.. kram

Hej duvan!

Tyvärr fick vi dåligt besked. Bebisen hade varken vuxit och var i den storleken då jag är i v 11 efter många mått av bebis, livmoder eller hjärtslag fanns heller inte efter mycket om och men. Man såg en liten prick i en liten säck, min lilla groda var där.

Bröt ihop efter det på akuten läkaren sa att han inte kunde ljuga och säga att han kanske kan se något.

Det finns en risk att jag blev befruktad några veckor efter vad jag egentligen är. Ham sa att det finns sådana fall med, jag kan vara en av de.

Men han sa jag skulle ha lite tålamod, vi tog ett hcg prov för se värdet. Har inbokat ul och hcg prov på tisdag för se om bebisen ökat i mått och om mina nivåer ökat i hcg provet. Om jag tar ett grav test kommer det bara visa positivt det visar ju bara "ja" och inte nivån.

Känns jobbigt efter fem års längtan bara rinner ut i sanden. Försöker tänka på annat och hoppas på ett mirakel. Vill bara tisdag ska vara här nu.

Kramar!
  • orzia1
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-08 12:58:33 följande:

Hej duvan!

Tyvärr fick vi dåligt besked. Bebisen hade varken vuxit och var i den storleken då jag är i v 11 efter många mått av bebis, livmoder eller hjärtslag fanns heller inte efter mycket om och men. Man såg en liten prick i en liten säck, min lilla groda var där.

Bröt ihop efter det på akuten läkaren sa att han inte kunde ljuga och säga att han kanske kan se något.

Det finns en risk att jag blev befruktad några veckor efter vad jag egentligen är. Ham sa att det finns sådana fall med, jag kan vara en av de.

Men han sa jag skulle ha lite tålamod, vi tog ett hcg prov för se värdet. Har inbokat ul och hcg prov på tisdag för se om bebisen ökat i mått och om mina nivåer ökat i hcg provet. Om jag tar ett grav test kommer det bara visa positivt det visar ju bara "ja" och inte nivån.

Känns jobbigt efter fem års längtan bara rinner ut i sanden. Försöker tänka på annat och hoppas på ett mirakel. Vill bara tisdag ska vara här nu.

Kramar!

Usch förstår dig... ja det finns de fallen. Vårt första UL gjorde vi dock tidigare typ redan i v 5 då såg de inte heller så mkt och hjärtat har ju ej börjat slå. De tog Hcg nivå och vi var jättenervösa. Var samma process i dec o då var mitt första Hcg värde jättelågt.. fick sen mf.. men denna gången steg det.

Hoppas verkligen du haft senare äl än du tror. Har du annars regelbunden mens?

Förstår även det där mer många års längtan... kram på dig
  • Anonym (Lyckorus)
    orzia1 skrev 2016-04-08 14:29:04 följande:

Usch förstår dig... ja det finns de fallen. Vårt första UL gjorde vi dock tidigare typ redan i v 5 då såg de inte heller så mkt och hjärtat har ju ej börjat slå. De tog Hcg nivå och vi var jättenervösa. Var samma process i dec o då var mitt första Hcg värde jättelågt.. fick sen mf.. men denna gången steg det.

Hoppas verkligen du haft senare äl än du tror. Har du annars regelbunden mens?

Förstår även det där mer många års längtan... kram på dig

Kan bara vänta och se hoppas på det bästa så klart. Men har börjat få blodiga klumpar när jag går på toa. Känner att denna helgen kommer bli lång.

Trevlig helg till dig! Kram
  • Eili

Usch, jag lider med dig och hoppas med all min kraft att det kommer att gå bra. Styrkekramar

• Anonym (Lyckorus)
    Eili skrev 2016-04-08 16:17:57 följande:

Usch, jag lider med dig och hoppas med all min kraft att det kommer att gå bra. Styrkekramar

Tack det värmer! <3
Svar på tråden BF Oktober 2016