• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • orzia1

Sådär.. nu är allt offentligt på jobben och på f.b så jag släpper min anonymitet här också. Det är jag som haft signatur orolig.

Eili skrev 2016-04-07 18:38:47 följande:

Hoppas att det går över snart eller är det något som brukar följa med under hela graviditeten?

I 30% av fallen går det över v 16 men har man otur varar det hela graviditeten
  • orzia1
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-07 17:58:54 följande:

Hej!

Vart lite blodig flytning fram mot kvällen. Så idag har jag fått rikligare blödning fast fortfarande rosa färgad. Men även slem med blod klump i. Har haft lite knip hela dagen med så jag kan inte släppa det. Får ringa och kolla med 1177. Mår inte bra just nu av detta är så orolig att jag gråter. Denna längtan känns som om den kommer rinna ut i sanden.

Kram på dig!

signatur orolig här

Jag hade sökt akut om jag varit dig. Hoppas det är bra med bebis

Kram
  • Soncabaret

FYYYYYYYYYYYYYYYYYYY, VAD VATTEN HAR BÖRJAT SMAKA ILLA..... Smakar jäkla surgamm-mjölk :'( Hört att det ska börja smaka järn, men mjölksmak var ju något nytt.... 

• Ggrahnen
    Soncabaret skrev 2016-04-07 19:48:52 följande:

FYYYYYYYYYYYYYYYYYYY, VAD VATTEN HAR BÖRJAT SMAKA ILLA..... Smakar jäkla surgamm-mjölk :'( Hört att det ska börja smaka järn, men mjölksmak var ju något nytt.... 

Haha jag HATAR smaken av vatten.. men är nog mer järn för mig. Haha!
  • Anonym (Lyckorus)
    orzia1 skrev 2016-04-07 19:33:11 följande:

signatur orolig här

Jag hade sökt akut om jag varit dig. Hoppas det är bra med bebis

Kram

Sitter på akuten nu efter råd från 1177's gyn jour... Vart här sen 18:45 lång kö in men får ha is i magen!!! Denna väntan blir lång.

Tusen kramar till dig!
  • Anonym (Lyckorus)

[quote=76512947][quote-nick]orzia1 skrev 2016-04-07 19:31:55 följande:[/quote-nick]Sådär.. nu är allt offentligt på jobben och på f.b så jag släpper min anonymitet här också. Det är jag som haft signatur orolig.

Vad roligt, måste vara skönt och släppa hemligheten.

Kram

• orzia1
    Ggrahnen skrev 2016-04-07 19:55:18 följande:

Och där kom hemorrojderna........

Samma här.. ångrar att jag ej tog tag i de efter dotterns förlossning.. nu lider jag dessutom av förstoppning utav helvete. Funka innan med microlax lavemang o den äta krossad linfrö o andra frö..men då måste man dricka extra o har ju problem med att få ner dryck så nu funkar inte det... fått utskrivet droppar som har laxerande effekt som ja ska dricka, men är anti o ta de, vill ej bli beroende... men lär behöva de ändå under en period.
  • orzia1
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-07 20:59:34 följande:

Sitter på akuten nu efter råd från 1177's gyn jour... Vart här sen 18:45 lång kö in men får ha is i magen!!! Denna väntan blir lång.

Tusen kramar till dig!

Usch din stackare... att vänta är fruktansvärt.. kram
  • Anonym (Lyckorus)
    orzia1 skrev 2016-04-07 21:21:49 följande:

Usch din stackare... att vänta är fruktansvärt.. kram

Ja, jag får uppdatera efter besöket. Har bara 10% i batteri.

Kram
Svar på tråden BF Oktober 2016