• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Josber
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-07 06:40:18 följande:

Behöver lite svar är orolig har fått rosa flytningar med blod sen i lördags. Ringt 1177 fått olika svar. En sa att de kan vara missfall. Den andra att de kan vara normalt är i v 11 (10+5)

Ringde bm hon sa de kan vara vilketsom. Är så orolig, fick frågan "om jag kände mig gravid?" Ja, jag har mått bra och så men mått illa när jag tänkt på en maträtt som annars är god.

Har min inskrivning den 26/4 är ju någon vecka dit. Har haft sån otrolig huvudvärk och molnande mensvärk ni vet sån man får någon dag innan man ska ha mens om någon förstår hur jag menar. Är så orolig kan inte tänka på annat.

Åh och gör ett ultraljud, har du fått nån riklig blödning och riktigt ont i magen? Det behöver absolut inte vara missfall vet flera som haft rosa flytningar och det inte varit något fel.

Hoppas det går över!
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-07 06:40:18 följande:

Behöver lite svar är orolig har fått rosa flytningar med blod sen i lördags. Ringt 1177 fått olika svar. En sa att de kan vara missfall. Den andra att de kan vara normalt är i v 11 (10+5)

Ringde bm hon sa de kan vara vilketsom. Är så orolig, fick frågan "om jag kände mig gravid?" Ja, jag har mått bra och så men mått illa när jag tänkt på en maträtt som annars är god.

Har min inskrivning den 26/4 är ju någon vecka dit. Har haft sån otrolig huvudvärk och molnande mensvärk ni vet sån man får någon dag innan man ska ha mens om någon förstår hur jag menar. Är så orolig kan inte tänka på annat.

Kan du inte få ett UL och se så allt är bra? Det behöver inte vara mf.. kraaam
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Hej :)) skrev 2016-04-07 07:52:46 följande:

Å fy vad jobbigt du verkar ha det..

Jag har oxå hyperemesis men har än sålänge inte behövt åka till sjukhuset:) nu äter jag ondenasatron men de gör bara att jag spyr lite mindre, mår illa hela tiden iallafall.. hade lergigan innan och dom hjälpte i början men inte så mycket mer än några dagar. Otroligt trött på detta illamående och villa bara att det ska gå över eller åtminstone hålla sig till en viss tidpunkt på dygnet.

Hoppas att du mår lite bättre snart iallafall :)

Ja illamåendet är skit. Men hellre det o slippa kräkningar än båda.. jag har fått rådet o kombinera zofran ( ondenastron) med lergigan comp.. vet inte om det kan hjälpa dig något...

Vilken v är du i?
  • Lilla Luna
    TredjeBullen skrev 2016-04-06 17:01:50 följande:

Hej!

Gjorde kub igår. Allt såg jätte bra ut o fick finfina resultat. Så lättade vi blev. Så otroligt härligt att få se vildingen igen. Är i v 13 (12+5) o magen går snart inte att dölja längre. Hihi! Mammabrallorna e såååå sköna. Dom vanliga byxorna går inte att knäppa längre.

Har ni förresten berättat för chef o kolleger än? Jag har inte sagt nåt än, vet inte riktigt när jag ska göra det heller. ;)

De enda som vet är sambon och två vänner, vi ska försöka hålla det hemligt ett tag till. tänkte berätta för mamma och pappa i helgen, går in i vecka 12 på lördag. Men sambon ska bort och jag också under lördagen så vi kanske skjuter på det två veckor till. Sambon jobbar liksom nästa helg. Kollegor och chefen får nog veta efter rul så länge det inte börjar synas. Chefen berättar jag för så fort mamma och pappa fått veta.
  • Anonym (Lyckorus)
    Anonym (orolig) skrev 2016-04-07 10:12:29 följande:

Kan du inte få ett UL och se så allt är bra? Det behöver inte vara mf.. kraaam

Hej!

Vart lite blodig flytning fram mot kvällen. Så idag har jag fått rikligare blödning fast fortfarande rosa färgad. Men även slem med blod klump i. Har haft lite knip hela dagen med så jag kan inte släppa det. Får ringa och kolla med 1177. Mår inte bra just nu av detta är så orolig att jag gråter. Denna längtan känns som om den kommer rinna ut i sanden.

Kram på dig!
  • LisenB

Idag fick jag en jättestor gul flytning. Har aldrig sett så gul.. Men hoppas det hör till liksom.

Jag tycker det är så svårt med jobbet. Jag jobbar som chef och allt detta innebär ju att all personal jag har (35st) kommer få en ny chef ett år.. De har bytt chef en del och behöver verkligen lite stabilitet.. Jag vet ju att sånt här måste få ske men det är verkligen inte kul att behöva berätta. Då kommer alla börja räkna bort mig och mina idéer och beslut kommer liksom bara vara just nu.. Typ.. Gah!!

• eagle87

Kub idag allt gick bra men de kunde inte mäta nackspalten för bebis var i fel position :/

• Eili
    TredjeBullen skrev 2016-04-06 17:01:50 följande:

Hej!

Gjorde kub igår. Allt såg jätte bra ut o fick finfina resultat. Så lättade vi blev. Så otroligt härligt att få se vildingen igen. Är i v 13 (12+5) o magen går snart inte att dölja längre. Hihi! Mammabrallorna e såååå sköna. Dom vanliga byxorna går inte att knäppa längre.

Har ni förresten berättat för chef o kolleger än? Jag har inte sagt nåt än, vet inte riktigt när jag ska
    göra det heller. ;)

Härligt med bra resultat. Vi valde efter övervägning att inte göra KUB då ingen av oss är särskilt oroliga :)

Mina kollegor vet om det och det har vetat om det ganska länge för att jag har sprungit på massa provtagningar och sånt, men chefen vet inte om det än. Ska ha ett samtal med henne den 18:e så då tänkte jag berätta det för henne. Känns som ett bra tillfälle :)
  • Eili
    Anonym (orolig) skrev 2016-04-06 12:54:55 följande:
    Är i vecka 13+3 idag. Hrmmm ja illamående är ingen hit, och det är ett under för mig oxå att jag orkat såhär långt... man får ta en dag i taget...
    Hoppas att det går över snart eller är det något som brukar följa med under hela graviditeten?
  • LisenB
    eagle87 skrev 2016-04-07 18:08:03 följande:

Kub idag allt gick bra men de kunde inte mäta nackspalten för bebis var i fel position :/

Va skönt att det såg bra ut! Vad gör de då? Kommer ni få komma tillbaka en annan gång eller? Eller gör de en bedömning ändå?
Svar på tråden BF Oktober 2016