• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • VeronikaMary

Det e verkligen toppen bra att du tar den här tiden o äter nyttigt och tänker posetivt för det kan verkligen vara svårt speciellt när man får vänta så länge på ens tid för ivf.Önskar att jag gjorde samma sak men instället så la jag en massa energi på helt fel saker o lät speciellt en person ta min energi men tillslut så fick jag bog av henne efter en väldigt onödig kommentar o dum kommentar.

Äter du några vitaminer och folsyra nu?

• rebeqqa
    VeronikaMary skrev 2016-08-26 22:13:22 följande:

Det e verkligen toppen bra att du tar den här tiden o äter nyttigt och tänker posetivt för det kan verkligen vara svårt speciellt när man får vänta så länge på ens tid för ivf.Önskar att jag gjorde samma sak men instället så la jag en massa energi på helt fel saker o lät speciellt en person ta min energi men tillslut så fick jag bog av henne efter en väldigt onödig kommentar o dum kommentar.

Äter du några vitaminer och folsyra nu?

Människor som suger åt sig av ens energi, påverkar en negativt och bara är allmänt inte bra för en gör man bättre av att bara skippa - bra gjort där!

Jag försöker se denna tid som någon slags förberedande tid, det känns för tillfället positivt men vissa dagar är tyngre än andra.
    VITAMINER! Jisses.. åt sånnadär Kvinna-tabletter förut men ända sedan flytten har vi inte hittat den pillerburken igen - blir till att köpa nya illa kvickt!

Vad äter du?

• VeronikaMary

Nu skrev en tjej till mig att man inte ska äta mitt val kvinna utan att bara äta folsyra o det kommer dom o säga till dig lite längre fram på sjukhuset att du ska börja o äta det för set e toppen bra för kroppen o äta om man vill bli gravid.

Det e ett jätte bra tänkande tycker jag o dessutom ett bra knep att hålla motivationen uppe för väntan e lång o tråkig,för mig kändes det som att det aldrig skulle ta slut.

"Kompisen" sa till mig att det kanske e han där uppe i himmelen som ser att vi aldrig skulle klara av ett barn o det är därför jag inte blir gravid o då vet hon om min situation o ändå säger hon en sån sak när den kommentaren kom så var våran vänskap över.

• ammela

Fy vilken otrevlig kompis, inte värt att spendera tid på sånna!! Bra att du avslutade det!

• VeronikaMary

Ja hon är inget o hänga i grannen i och har även sagt en massa skit om min sambo så jag mår mycket bättre utan henne har jag märkt nu även om jag saknar henne o alla galna saker vi gjorde så klarar jag mig utan henne.Hon visste om hela våran situation o ändå kommer hon med en sån kommentar så hon kan fara o flänga.

• rebeqqa
    VeronikaMary skrev 2016-08-26 22:38:53 följande:

Nu skrev en tjej till mig att man inte ska äta mitt val kvinna utan att bara äta folsyra o det kommer dom o säga till dig lite längre fram på sjukhuset att du ska börja o äta det för set e toppen bra för kroppen o äta om man vill bli gravid.

Det e ett jätte bra tänkande tycker jag o dessutom ett bra knep att hålla motivationen uppe för väntan e lång o tråkig,för mig kändes det som att det aldrig skulle ta slut.

"Kompisen" sa till mig att det kanske e han där uppe i himmelen som ser att vi aldrig skulle klara av ett barn o det är därför jag inte blir gravid o då vet hon om min situation o ändå säger hon en sån sak när den kommentaren kom så var våran vänskap över.

Men herregud vilken kommentar! :s jisses.. 

Det går ju att vända på steken med. Om man nu ska va sån.

...eller så har vi fått ta denna väg för att vi en dag när vi håller våra bebisar redan gått igenom eld och vatten för att komma dit. Vi kommer känna en hel annan tacksamhet än andra som blir gravida av att titta på ett par kalsonger. De tar de förgivet och det kommer inte vi göra. Vi som kämpar så kommer förstå vilken jäkla välsignelse och gåva detta barn är. Han där uppe (om man nu tror på sånt) - ger en inte mer än man klarar av. Hon hade så lätt att skapa barn kanske för att hon aldrig hade orkat gå igenom det vi går igenom.

Tack för tippset, vet du varför man inte ska ta sånna där kvinno-gravid vitaminer?

• Lee***

[quote=76916917][quote-nick]rebeqqa skrev 2016-08-26 23:08:05 följande:[/quote-nick]Men herregud vilken kommentar! :s jisses.. 

...eller så har vi fått ta denna väg för att vi en dag när vi håller våra bebisar redan gått igenom eld och vatten för att komma dit. Vi kommer känna en hel annan tacksamhet än andra som blir gravida av att titta på ett par kalsonger. De tar de förgivet och det kommer inte vi göra. Vi som kämpar så kommer förstå vilken jäkla välsignelse och gåva detta barn är. Han där uppe (om man nu tror på sånt) - ger en inte mer än man klarar av. Hon hade så lätt att skapa barn kanske för att hon aldrig hade orkat gå igenom det vi går igenom.

Tack för tippset, vet du varför man inte ska ta sånna där kvinno-gravid vitaminer?[/

Papper som jag har fått kliniken står det att de rekommenderar "mitt val kvinna" eller annat multivitaminpreparat som om innehåller folsyra, 400 ug/dag. Nu äter jag gravidtabletter innehåller 500 + andra vitaminer, tror inte det skadar att få i sig lite mer vitaminer.

• ivf februari
    rebeqqa skrev 2016-08-26 23:08:05 följande:

Men herregud vilken kommentar! :s jisses.. 

Tack för tippset, vet du varför man inte ska ta sånna där kvinno-gravid vitaminer?

Det va jag som berättat om vitaminerna. När man planerar graviditet så är det bästa att bara äta folsyra just för att det är det kroppen mest behöver. I folsyra tabletterna så finns det endast folsyra. I "mitt val kvinna" tabletterna så finns det en liten del av allt. Om man vill maxad kroppen med det som den ska ha så är det bästa att bara ta folsyra (lila paket) om barnmorskan sedan skulle säga att du som person behöver andra vitaminer så kan man börja med det då. Folsyra är viktigast i detta läget,
  • Storstadsprincessan
    rebeqqa skrev 2016-08-26 18:40:34 följande:

Är er anledning till barnlöshet ni vet om?

Vi har kvinnlig faktor här, jag har PCOS och ingen egen ägglossning.

Ja, det är spermierna det är problem med. För dålig kvalitet men framförallt för liten mängd så möjligheten för oss att få barn utan IVF är väldigt, väldigt små. Så nu väntar vi i kön och hoppas det kan hjälpa oss!
  • Sarah32

Hej alla!

Hade äggplock idag, var jättenervös, men det gick toppenbra! Tyckte jag fick bra omhändertagande på SU och kände mig trygg. Tyvärr har har varit svårstimulerad, så fick bara 4 äggblåsor och i dem var det 2 ägg. MEN om dessa skulle vara bra, får jag tillbaka båda:) Just pga av att jag är svårstimulerad, så nu håller jag tummarna att det blir återinförande på lör och allt går bra.

Håller tummarna också för er andra:)

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016