• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • VeronikaMary
    Sarah32 skrev 2016-09-03 21:34:23 följande:

Vad spännande!

Men åh vad spånannde för er,håller alla tummar o tår för att det kommer o gå bra för er ????Känns som det kan bli samma för mig kanske men får se hur det ser ut när jag ska tillbaka på måndag,förhoppningsvis så har dom växt till sig dom som var godkända,hade som dig en massa små men några stycken som var lite större.

Jag fick ta sprutor i 12 dagar, pga av få och små blåsor, men det blev 4 till slut, 2 ägg och ett befruktat som vilar i min mage nu:) Lycka till!

• Sarah32

Hur har det gått för dig?:)

VeronikaMary skrev 2016-09-03 22:11:39 följande:
  • Sarah32

Hur går det för dig?

ivf februari skrev 2016-08-23 22:43:00 följande:

Idag satte jag in. Andra försöket. Men nu ska detta gå vägen. :))

• Sarah32

Hur går det för dig?

miamarina84 skrev 2016-08-24 19:00:57 följande:

Åh vad spännande :) lycka till Jsg är på rd 8 :)

• miamarina84
    Sarah32 skrev 2016-09-06 17:03:33 följande:

Hur går det för dig?

Det sket sig. Bröt ihop o nu taggad inför ivf nr två då ingen kon till frysen heller :( äggplock v 45 :)
  • VeronikaMary

Hej alla!Hur går det för er??I dag var jag på ultraljud på Sahlgrenska och fick reda på reda på att på fredag ska vi göra äggplock så spännande att det äntligen är dags men tyvärr så får vi vänta på att sätta in (ca två månader) men hoppas att det går fort ändå.Än så länge är man inte nervös men det kommer säkert på fredag om kag känner mig själv rätt ????

• Jadu
    VeronikaMary skrev 2016-09-07 21:44:02 följande:

Hej alla!Hur går det för er??I dag var jag på ultraljud på Sahlgrenska och fick reda på reda på att på fredag ska vi göra äggplock så spännande att det äntligen är dags men tyvärr så får vi vänta på att sätta in (ca två månader) men hoppas att det går fort ändå.Än så länge är man inte nervös men det kommer säkert på fredag om kag känner mig själv rätt ????

Varför måste ni vänta 2månader?
  • VeronikaMary

Jag är tydligen lätt stimulerad så om dom sätter in ägg nu så kan det bli så att jag blir över stimulerad o det är inte bra så läkaren har beslutat att jag får vänta tills det har lugnat ner sig lite,känns lite som ett bakslag men vill juh inte att det ska bli över stimulering så får bara vänta ett tag.

Jadu skrev 2016-09-08 09:11:19 följande:

Varför måste ni vänta 2månader?

• Jadu
    VeronikaMary skrev 2016-09-08 09:25:25 följande:

Jag är tydligen lätt stimulerad så om dom sätter in ägg nu så kan det bli så att jag blir över stimulerad o det är inte bra så läkaren har beslutat att jag får vänta tills det har lugnat ner sig lite,känns lite som ett bakslag men vill juh inte att det ska bli över stimulering så får bara vänta ett tag.

Vad tråkigt att behöva vänta, men 2 månader går fort.

Blir det ostimulerat vid insättning då?
  • VeronikaMary

Jag vet faktiskt inte än,har inte pratat med läkaren om det än men jag får säkert reda på det när det börjar o närma sig

Jadu skrev 2016-09-08 09:45:58 följande:

Vad tråkigt att behöva vänta, men 2 månader går fort.

Blir det ostimulerat vid insättning då?

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016