• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • Totti90

Åh spännande sarah32, håller tummarna för dig! Jag tog min andra spruta igår, känns overkligt att allt är på gång nu :)

• rebeqqa
    Storstadsprincessan skrev 2016-08-27 10:28:38 följande:

Ja, det är spermierna det är problem med. För dålig kvalitet men framförallt för liten mängd så möjligheten för oss att få barn utan IVF är väldigt, väldigt små. Så nu väntar vi i kön och hoppas det kan hjälpa oss!

Okry då kan vi följas åt - förhoppningsvis rullar kön på och vi kan få hjälp snabbare än vi vågar hoppas på :) gör ni något nu under tiden ?
  • Sarah32

Tack!

Ja, det känns smått overkligt att äntligen få chansen att bli gravid:) Då är det inte så långt kvar för dig till äggplock heller! Vilket försök är du på?

Detta är mitt första:)

Totti90 skrev 2016-09-01 22:00:50 följande:

Åh spännande sarah32, håller tummarna för dig! Jag tog min andra spruta igår, känns overkligt att allt är på gång nu :)

• VeronikaMary

Hej Alla!Hur går det för er?I dag var jag på sjukhuset o gjorde ett ultraljud såg väl rätt bra ut med äggblåsor men tyvärr många små så ska forsätta o medicinera under helgen o sen tillbaka på måndag igen o hoppas att det ser bättre ut då.

• Totti90

Detta är vårt första försök med, startade utredningen i höstas och i december blev vår remiss skickad till Sahlgrenska. Lång väntan men känns overkligt att man är mitt i det nu. Troligtvis får vi äggplock nästa vecka, får förhoppningsvis besked på tisdag. Så ligger inte så långt efter :)

Sarah32 skrev 2016-09-02 13:50:45 följande:

Tack!

Ja, det känns smått overkligt att äntligen få chansen att bli gravid:) Då är det inte så långt kvar för dig till äggplock heller! Vilket försök är du på?

Detta är mitt första:)

• Totti90

Hur många dagar har du tagit sprutorna? Har du långa protokollet ?

VeronikaMary skrev 2016-09-02 17:31:33 följande:

Hej Alla!Hur går det för er?I dag var jag på sjukhuset o gjorde ett ultraljud såg väl rätt bra ut med äggblåsor men tyvärr många små så ska forsätta o medicinera under helgen o sen tillbaka på måndag igen o hoppas att det ser bättre ut då.

• VeronikaMary

Jag har hållt på i sex dagar nu o ska ta sprutorna till söndag o då hoppad jag att det ser bra ut på måndag.Långa protokoll??

Totti90 skrev 2016-09-02 18:15:18 följande:

Hur många dagar har du tagit sprutorna? Har du långa protokollet ?

• Totti90

Yes vi kör långa protokollet med. Tagit sprutorna i 4 dagar nu, gått bättre än förväntat med sprutorna. Är extremt spruträdd men har inte varit svårt alls :)

Chockad varje gång jag stuckit mig i magen men det är det förhoppningsvis värt :)

VeronikaMary skrev 2016-09-02 18:33:37 följande:

Jag har hållt på i sex dagar nu o ska ta sprutorna till söndag o då hoppad jag att det ser bra ut på måndag.Långa protokoll??

• Sarah32

Vad spännande!

Jag fick ta sprutor i 12 dagar, pga av få och små blåsor, men det blev 4 till slut, 2 ägg och ett befruktat som vilar i min mage nu:) Lycka till!

VeronikaMary skrev 2016-09-02 17:31:33 följande:

• Sarah32

Spännande! Detta är verkligen en surrealistisk upplevelse:) Var på SU idag, hade världens jobbigaste morgon då de kan ringa fram till kl 12 om inget ägg blev befruktat. Då vi bara fick ut 2 ägg var ju kanske inte oddsen precis på vår sida, men vi hade tur! Det fanns en liten 6-cellig hjälte och väntade på oss:) Idag känns det underbart!

Totti90 skrev 2016-09-02 18:13:37 följande:

Detta är vårt första försök med, startade utredningen i höstas och i december blev vår remiss skickad till Sahlgrenska. Lång väntan men känns overkligt att man är mitt i det nu. Troligtvis får vi äggplock nästa vecka, får förhoppningsvis besked på tisdag. Så ligger inte så långt efter :)

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016