• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Sally Cinnamon

Just det! Någon frågade om Sea band. Jag använder det. Tycker det funkade bra i början men att effekten kanske avtagit ngt. De har också avslöjat mig i för ett par personer, så långa ärmar om du vill vara hemlig!

• Gingerpool
    Sally Cinnamon skrev 2016-04-13 08:45:35 följande:

Här är immunförsvaret i botten, förkyld igen för andra ggn på kort tid, så tråkigt! Dagisbarn och graviditet är ingen höjdare i det avseendet. Fick som tips av BM sist att ta alvedon om febern går över 38,5. Vet att vi diskuterade detta i tråden för ett tag sen.
    F.ö. KUB om en vecka. Känns nervöst! Har typ alla symtom kvar men är ändå rädd för ma.

Åh, så drygt med förkylning! Jag har, ta i trä, sluppit det men så lämnar jag knappt mitt kontor för att interagera med de snorande kollegorna i landskapet utanför heller... ;)

Det kommer säkert gå fint på KUB, oftast gör det ju det. Kan helt relatera till risken på MA, jag är orolig varje dag. Håller mig lugn ett dygn efter varje UL, sen är jag igång igen. Obotlig!
  • Pipam

Jag har också fått mer mensvärk senaste veckan. Eller, det "drar" mer i magen, speciellt när jag ligger ner och ska vända mig osv.

Jag mår pyton rent fysiskt, symptomen har förstärkts och det beror nog på att kroppen tillåter det och att den slappnar av.

Imorgon ska vi på ultraljud igen. Skönt!

• Libra1

Vårt KUB gick jättebra igår. Fick lägsta risken, 1 på 20000. Helt fantastiskt! Är 39 år så trodde aldrig det. Vi är så lyckliga!!! :D

• Gingerpool

Grattis!!
    Jag blir så förundrad bara, vi fick liksom ingen siffra, bara "låg risk". Men sen då?

• Sally Cinnamon
    Libra1 skrev 2016-04-13 16:54:10 följande:

Vårt KUB gick jättebra igår. Fick lägsta risken, 1 på 20000. Helt fantastiskt! Är 39 år så trodde aldrig det. Vi är så lyckliga!!! :D

Fantastiskt! Grattis!
  • Mariana79
    Libra1 skrev 2016-04-13 16:54:10 följande:

Underbart!
  • Kärlekövervinnerallt
    Amie77 skrev 2016-04-12 18:19:46 följande:

Bra att du kollar upp det, men du har ingen privat gyn där du bor så att du kan boka in VUL då du vill? Jag kommer att kolla varannan vecka ungefär fram tills jag börjar känna sparkar om jag tar mig så långt. Bara v 10 än så länge så skrämmande och spännande veckor kvar med KUB i vecka 13 och NIPT i vecka 14...

Oj. Hur har du fått gå så ofta?
  • Libra1
    Gingerpool skrev 2016-04-13 17:20:24 följande:

Grattis!!
    Jag blir så förundrad bara, vi fick liksom ingen siffra, bara "låg risk". Men sen då?

Är det under 1 på 250 så kan man få gå vidare med fostervattenprov. Konstigt att du inte fick siffran. Ring och hör! Fast låg risk är ju bra. :)
  • Amie77
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-04-13 18:26:20 följande:
    Oj. Hur har du fått gå så ofta?
    Eftersom jag går hos privat gyn så får jag komma när jag vill i princip. Inte något inbokat nu på tre veckor, men det var bara att ringa om jag började oroa mig så fick jag komma in så fort som möjligt. :)

VUL v 10 idag och phew! Liten är där fortfarande. 2,5 cm lång och viftandes med armarna och ett fint tickande hjärta. :) Fick riktigt fint UL-bild också.

KUB om tre veckor och NIPT om fyra veckor det är mina kommande UL. Blir nog oroliga tre veckor framöver. Jag vet hur jag funkar. Kommer vara lugn av vinkande "bebis" i fem dagar eller så, sen är jag där igen. Haha.

Grattis till så fina siffror på KUB:en, Libra1!!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016