• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Amie77

Förresten så har min gravidmage dykt upp. Jag tänker att den kommer att bli mindre framöver då matsmältning etc kanske inte påverkas lika mycket i en period. Jag vet ju lika väl som alla andra att detta inte är "bebismagen" utan den dyker upp senare. Men den ser ut som en tidig gravidmage och fortsätter mot revbenen som det gjorde i typ v 20 förra gången (innan dess kula under naveln). Det tar även emot revbenen som i senare graviditet så mina stackars tarmar har det inte så bra just nu. :D

• CB1982

Jag är riktigt orolig. Har riktigt ont i magen och öm.

Haft det sedan onsdags kväll.

Ska till barnmorskan och kuben idag så jag lär ju få veta om något är fel.

Men lär vara trött, sov inte nattentill igår och bara sovit 3 h nu i natt.

Någon mer som har ont och är öm?

Funderar (i de lite godare tankarna) att det kan vara växtnäring då min mage blivit ganska stor på kort tid. Det går liksom inte att dölja längre och folk som sett mig tror att jag ska födda i sommar.

I de värsta tankarna är ju givetvis att krabatens hjärta slutat slå...

• lallallalla
    Amie77 skrev 2016-04-14 19:06:17 följande:

Förresten så har min gravidmage dykt upp. Jag tänker att den kommer att bli mindre framöver då matsmältning etc kanske inte påverkas lika mycket i en period. Jag vet ju lika väl som alla andra att detta inte är "bebismagen" utan den dyker upp senare. Men den ser ut som en tidig gravidmage och fortsätter mot revbenen som det gjorde i typ v 20 förra gången (innan dess kula under naveln). Det tar även emot revbenen som i senare graviditet så mina stackars tarmar har det inte så bra just nu. :D

Det är samma sak här. Känns helknäppt att gå runt med gravidkläder för att få plats med alla gaser... Har börjat få ont på sidorna precis under revbenen också. Jag tror man har ligament som fäster där, men minns inte att jag hade ont i dem så här tidigt förra gången. Det måste ju vara att magen är så utspännd.
  • Libra1
    Iskristall skrev 2016-04-14 18:18:38 följande:
    Åh så härligt att läsa! Ger mig hopp, jag är också 39 och ska göra kub nästnästa vecka. Är något nervös ska tilläggas
    Hoppas det går bra för dig med! :)
  • Libra1
    Amie77 skrev 2016-04-14 18:53:05 följande:

Jag antar att jag som gjort FET ska berätta det vid KUB? Embryot är ju från då min man var bra precis 30 och jag inte ens fyllt 35. Lite annat än 30+ och 39 år gammal... Antar att risken för trisomier har med när ägget togs ut och spermierna togs ut och inte den ålder livmodern har?

Ja det vill de veta. Det känns ju extra viktigt vid FET.
  • Sally Cinnamon

Min mage har krympt lite igen. Fick också ha gravidbrallor ett tag men nu går nog de vanliga på igen. Inte alls lika svullen känsla.

• Kajo

Va på kontroll igår en vecka efter min blödning och det konstaterades att jag har fortfarande ett hematom under hinnsäcken. Fostret mådde bra iaf men det kan finnas risk för missfall om blödningen vill blöda ut. Skitjobbigt! Har ni andra hört talas om detta eller erfarenhet?

• jewel
    CB1982 skrev 2016-04-15 03:19:40 följande:

Jag är riktigt orolig. Har riktigt ont i magen och öm.

Haft det sedan onsdags kväll.

Ska till barnmorskan och kuben idag så jag lär ju få veta om något är fel.

Men lär vara trött, sov inte nattentill igår och bara sovit 3 h nu i natt.

Någon mer som har ont och är öm?

Funderar (i de lite godare tankarna) att det kan vara växtnäring då min mage blivit ganska stor på kort tid. Det går liksom inte att dölja längre och folk som sett mig tror att jag ska födda i sommar.

I de värsta tankarna är ju givetvis att krabatens hjärta slutat slå...

Hoppas det går bra för dig idag, tänker på dig!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016