Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Va på kontroll igår en vecka efter min blödning och det konstaterades att jag har fortfarande ett hematom under hinnsäcken. Fostret mådde bra iaf men det kan finnas risk för missfall om blödningen vill blöda ut. Skitjobbigt! Har ni andra hört talas om detta eller erfarenhet?
Mina blödningar/färgade flytningar hade avtagit men jag började jobba igår o nu har det blivit mer bruna flytningar igen. Sitter hemma o jobbar idag men jag tror att jag ska lägga mig i sängen resten av dagen. Är orolig o rädd att förlora Pricken men samtidigt är jag lugn o tror på det bästa. Konstig känsla...
Mina blödningar/färgade flytningar hade avtagit men jag började jobba igår o nu har det blivit mer bruna flytningar igen. Sitter hemma o jobbar idag men jag tror att jag ska lägga mig i sängen resten av dagen. Är orolig o rädd att förlora Pricken men samtidigt är jag lugn o tror på det bästa. Konstig känsla...
Jag har blivit sjukskriven 1 månad. Ska bara vila och t det lugnt. Jag har också positiva tAnkar om graviditeten (fostret), men blir lite nojig på att livmodern vill blöda.
Kajo: Usch, vad jobbigt att få höra det! Skönt att du blivit sjukskriven i alla fall.
CB1982: Hoppas allt gått bra med KUB!
Själv fick jag en liten blödning igår så ska på VUL nästa vecka igen och kolla att det fortfarande tickar på. Känner inget behov av att skynda till gynakuten eller så, finns ju inget att göra i vecka 10 och har ju läst om många som åker in och kollar samma dag/dagen efter och får positivt besked och sen sätter det igång en eller två dagar senare. I mitten på nästa vecka känns det som att jag skulle kunna tro på det om det fortfarande tickar på.
Kan dock säga att det inte blött alls idag och att det bara kom ett par gånger på papperet igår så jag håller nervositeten under kontroll.
Igår fick vi se vilden igen! Nu har vi hittat vårt arbetsnamn för graviditeten och det är just "vilden". Herregud vad den viftade och gjorde kullerbyttor!
Helt sjukt vad mycket som hänt sedan vecka 8...
Idag gick jag in i vecka 12.
Och bilden...

Och bilden...
Va på kontroll igår en vecka efter min blödning och det konstaterades att jag har fortfarande ett hematom under hinnsäcken. Fostret mådde bra iaf men det kan finnas risk för missfall om blödningen vill blöda ut. Skitjobbigt! Har ni andra hört talas om detta eller erfarenhet?