• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • CB1982

Hej alla!

Var på Kuben idag och det var en helt underbar barnmorska vi träffade.

Hon bekräftade att hjärtat tickade på innan vi själva hann uppfatta det.

Något som var riktigt kul var att när jag kände bebis sparka (har varit osäker på om det varit bebis som jag känt) så såg man det sekunden senare på skärmen. Helt otrolig känsla!

Fick låg risk på kub resultatet.

Känns riktigt bra nu.

• Mariana79
    CB1982 skrev 2016-04-15 18:52:39 följande:

Hej alla!

Var på Kuben idag och det var en helt underbar barnmorska vi träffade.

Hon bekräftade att hjärtat tickade på innan vi själva hann uppfatta det.

Något som var riktigt kul var att när jag kände bebis sparka (har varit osäker på om det varit bebis som jag känt) så såg man det sekunden senare på skärmen. Helt otrolig känsla!

Fick låg risk på kub resultatet.

Känns riktigt bra nu.

Härligt!!!
  • jewel
    Pipam skrev 2016-04-15 18:14:30 följande:

Igår fick vi se vilden igen! Nu har vi hittat vårt arbetsnamn för graviditeten och det är just "vilden". Herregud vad den viftade och gjorde kullerbyttor!

Helt sjukt vad mycket som hänt sedan vecka 8...

Idag gick jag in i vecka 12.

Så härligt! Roligt att den rörde sig mycket :)
  • jewel
    CB1982 skrev 2016-04-15 18:42:54 följande:

Du tror inte att det kan vara gammalt blod som kommer ut nu då? Det brukar ju vara brunt då.

Men är du orolig så ring gyn. Det är jobbigt och gå med oron. Vet hur det är.

Jo det är nog gammalt, men det känns inte helt bra ändå. Har bokat ett privat ultraljud nästa vecka så hoppas allt ser bra ut då.

Underbart att det gick så bra för er idag! <3
  • JOLI

Har dykt upp ett streck på min mage, från naveln och neråt. Det syns ganska tydligt, något som vet vad det är?

Första gången jag är gravid, så jag är så nyfiken och spänd på allt! Är i vecka 10 nu.

Trevlig helg på er!

• Amie77

Tror detta kan vara den senast uppdaterade BF-listan. Om någon inte lagts till så är det bara att kopiera och skriva in i nytt inlägg. Annars är det bara kul att se återigen hur vi ligger till. :)

Gingerpool - BF 15/10 

jewel - BF 16/10

Soffan83 - BF 19/10

Frmid - BF 19/10

CB1982 - BF 20/10 

Lallallalla - BF 24/10

Libra1 - BF 24/10

Queen5683- BF 26/10 

Sally Cinnamon - BF 28/10 

Iskristall - BF 31/10

Pipam - BF 3/11

Mariana79 - BF 4/11 

Pusheen - BF 8/11 

Amie77 - BF 12/11 

Irrbloss_83 - BF 12/11 

Kajo - BF 16/11

JOLI - BF 16/11

Kärlekövervinnerallt - BF 19/11

• Amie77

Vad skönt det är idag att gå in i "äkta" dubbelsiffra på veckoantalet. Nu vecka 11 och 10+0. Börjar kännas på riktigt det här, men ska bli skönt med UL på tisdag.

• jewel
    Amie77 skrev 2016-04-17 08:15:36 följande:

Vad skönt det är idag att gå in i "äkta" dubbelsiffra på veckoantalet. Nu vecka 11 och 10+0. Börjar kännas på riktigt det här, men ska bli skönt med UL på tisdag.

Härligt! Jag går in i vecka 15 imorgon, känns jättebra såklart men även konstigt. Det går fortare när vecka 12 är över tycker jag. Lycka till på ultraljudet!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016