Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Måste bara skriva att även om jag i den bemärkelsen inte önskar andra oro så är det skönt att få läsa att man inte är ensam om ens oro några dagar efter ett vul/ul.
Kramar till er alla <3
Oro deluxe! Är så jäkla orolig för MA. Typ det enda jag tänker på.
Graviditeten har blivit mer verklig då jag var på första träffen hos mvc igår. Idag har jag varit och lämnat en massa blod inför kub bl.a.
Tänker att ja.. Jag är verkligen gravid. Kanske ska glädjas åt det istället men ändå så kommer tankarna "tänk om kotten är död, bäst att inte glädjas för mycket".
Så tråkigt att de tankarna tar över och svärtar ner. Hoppas på bättring efter kub-ultraljud.
Pusheen, jag förstår precis. Jag har haft feber flera ggr sen förra ultraljudet och tänker att den lill* strukit med av det. Försöker liksom bearbeta på förhand "Vi har ju embryon i frysen" osv men alltså!! -Det är lite sjukt beteende, vi vet ju ingenting!
Pusheen, jag förstår precis. Jag har haft feber flera ggr sen förra ultraljudet och tänker att den lill* strukit med av det. Försöker liksom bearbeta på förhand "Vi har ju embryon i frysen" osv men alltså!! -Det är lite sjukt beteende, vi vet ju ingenting!
Det kommer kännas bättre efter KUB-UL inbillar jag mig. Och sen blir det lättare när man börjar känna fosterrörelser själv. Men en viss oro han man ju alltid, även efter de är födda ;)
Det kommer kännas bättre efter KUB-UL inbillar jag mig. Och sen blir det lättare när man börjar känna fosterrörelser själv. Men en viss oro han man ju alltid, även efter de är födda ;)
Slippa= skippa
Vårt KUB gick jättebra igår. Fick lägsta risken, 1 på 20000. Helt fantastiskt! Är 39 år så trodde aldrig det. Vi är så lyckliga!!! :D
Jag antar att jag som gjort FET ska berätta det vid KUB? Embryot är ju från då min man var bra precis 30 och jag inte ens fyllt 35. Lite annat än 30+ och 39 år gammal... Antar att risken för trisomier har med när ägget togs ut och spermierna togs ut och inte den ålder livmodern har?